  • 1. Data: 2002-06-06 06:21:07
    Temat: LGnet - jak długo netKombo
    Od: "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl>

    Jakiś czas temu dyskutowaliśmy o tym, jaki czas wkładu netKombo w LGnet
    jest najbardziej opłacalny. Po ostatniej zmianie stawek kształtuje się
    to tak (nie uwzględniam podatku od oszczędności):

    po mies. nomin. efekt.
    --------------------------------------
    do 1 8.30% 8.62%
    1 8.40% 8.73%
    1.5 8.30% 8.61%
    2 8.45% 8.75%
    2.5 8.45% 8.74%
    3 8.45% 8.72%
    3.5 8.45% 8.71%
    4 8.60% 8.85%
    4.5 8.60% 8.83%
    5 8.60% 8.82%
    5.5 8.60% 8.80%
    6 8.65% 8.84%

    Zatem najbardziej opłaca się obecnie trzymać wkład 4 miesiące.
    Oczywiście ze względu na regułę LIFO możliwość zerwania wkładów po 4
    miesiącach mamy tylko jeśli od tej pory nic dodatkowego nie wpłaciliśmy,
    bo w przeciwnym razie zerwiemy najpierw tą późniejszą wpłatę.

    Zwróćmy uwagę też, że wkład 6-miesięczny (maksymalna długość) opłaca się
    prawie że tak samo jak 4-miesięczny. Nie jestem pewien jak jest z
    odprowadzaniem podatku, ale być może jest tak, że przy rzadszej
    kapitalizacji pracuje nam jednak nieco więcej środków (na korzyść
    6-miesięcznej). Niezależnie od tego, wkład pełny jest (prawie?)
    najbardziej opłacalny, zatem wydaje się, że szkoda czasu chyba na celowe
    przelewanie i zrywanie.

  • 2. Data: 2002-06-06 10:50:46
    Temat: Re: LGnet - jak długo netKombo
    Od: Marcin F <m...@i...pl>

    Robert wrote:
    > Niezależnie od tego, wkład pełny jest (prawie?)
    > najbardziej opłacalny, zatem wydaje się, że szkoda czasu chyba na celowe
    > przelewanie i zrywanie.

    chyba ze chcesz podbic efektywne mie zamrazajac srodkow, wtedy
    zakladasz lokaty 1 dniowe, efektywnie wyjdzie chyba 8,65%

    --
    Sława, pieniądze i kobiety - Medżik DiscoPolo Mejker
    Odwiedź już dziś: http://www.mdpm.bzi.pl !!!

  • 3. Data: 2002-06-06 10:56:31
    Od: "Dave" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert" <mKarta@kasuj-to_wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 6-miesięcznej). Niezależnie od tego, wkład pełny jest (prawie?)
    > najbardziej opłacalny, zatem wydaje się, że szkoda czasu chyba na celowe

    Problem jest bardziej skomplikowany. Bo wszak 4 miesiace temu byly inne
    stawki oprocentowania i jezeli teraz ktos zerwie wklad to dostanie odsetki
    od niego wg stopy po 4 miesiacach od momentu wprowadzenia zmian w
    oprocentowaniu wedlug obecjnego oprocentowania a wczesniejszy okres wedlug
    poprzedniego oprocentowania. Tak czy siak zawsze zerwanie wkladu oznaczac
    bedzie utrate odsetek i nie ma sensu go zrywac bez glebszego zastanowienia.
    Ja np. nie zerwalem wkladu po wprowadzeniu obnizki i nie przelalem kasy do
    mBanku tylko poczekalem co zrobi mBank na koniec miesiaca. mBank
    oprocentowanie swoje obnizyl i w ten sposob pieniadze polezaly w LG a wkladu
    nie zerwalem - i w ten sposob czesc odsetek, za okres ok. lutego bedzie
    liczona po 9.7% - bo takie bylo wtedy oprocentowanie. Generalnie od
    dluzszego czasu LG ma lepsze oprocentowanie od mBanku i nie oplaca sie
    przelewac pieniedzy miedzy nimi tylko trzymac forse w LG - zyskujac na
    czasie trwania lokaty.

    D.

  • 4. Data: 2002-06-06 13:36:30
    Od: "Wall" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Dave" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > dluzszego czasu LG ma lepsze oprocentowanie od mBanku i nie oplaca sie
    > przelewac pieniedzy miedzy nimi tylko trzymac forse w LG - zyskujac na

    Zgadzam się i popieram. Nie ma sensu zrywać przy obecnych stopach
    procentowych -to "chyba" najlepsze tego typu sposób. Na zerwaniu lokaty,
    stracie czasu na założenie lokaty w mBanku, przelewie z powrotem do LG w
    przypadku zmian w mBanku tracimy więcej niż trzymając stale w LG bez
    zerwania -miałem kiedyś do tego wyliczenia ale gdzieś posiałem. W każdym
    bądź razie się nie opłaca zgodnie z przedmówcą.
    Pozdrawiam Wall