  • 1. Data: 2002-06-05 22:42:55
    Temat: Co bedzie jak na konto w USD przeleje 3 albo 4 gr ?
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    No wlasnie?
    Z konta zlotowkowego przelewam pieniadze na konto dolarowe
    (chyba z BZWBK sie tak da? a jak nie to wezmy to Multi)
    - czyli dokonuje zakupu waluty. Przelewajac mniej wiecej
    4,10 gr dostaje 1 dolara.

    Co w wypadku kiedy suma przelewu jest mniejsza od sumy jednego
    centa?

    Zakladamy trzy sytuacje:

    1. przelewam 3 gr = ok. 0,78 centa
    2. przelewam 4 gr = ok. 0,96 centa
    3. przelewam 5 gr = ok. 1,20 centa

    Co sie stanie w kazej z tych sytuacji?
    W 1. powinni chyba naliczyc 1 centa bo przeciez nie za bardzo
    mozna zaokraglic 0.8 do 0...
    W 2. tez powinienem dostac centa co nadal pozwala mi zakupic
    dolary po cenie kilka % mniejszej
    No i co sie stanie w 3.? Nalicza mi jednego centa czyli
    zaplace 5 zl za dolara?

    Jesli 1 i 2 istotnie beda powodowac naliczenie 1 centa to
    czy bank ma regulaminowa mozliwosc zabronienia mi przelewania
    3 gr x 100 dziennie?

    --
    -=Pozdrowionka=-

    Wilczek
    w...@b...pl
    ICQ: 4017758 <|> GG: 75722

  • 2. Data: 2002-06-10 10:31:14
    Temat: Re: Co bedzie jak na konto w USD przeleje 3 albo 4 gr ?
    Od: "Krzysiek" <k...@n...e.pl>

    > Jesli 1 i 2 istotnie beda powodowac naliczenie 1 centa to
    > czy bank ma regulaminowa mozliwosc zabronienia mi przelewania
    > 3 gr x 100 dziennie?
    Bank szybko wprowadzi prowizję 1 cent od wpłat w złotówkach ponizej 10
    centów np.
    Normalny uzytkownik nawet nie zauwazy zmiany. No chyba, ze zmieniając tabele
    opłat musieliby wysyłać nowe do wszystkich uzytkowników.
    Bank ponadto chyb amoze wypowiedziec Ci umowe prowadzenia rachunku, jeżeli
    zyski z Twojego konta bedą nizsze niz straty z tych tysiecy przelewów.
    Natomiast jesli raz sobie przelejesz 1000 razy po cencie za 3 gr....
    zapłacisz 30 zet zamiast 41 czy 42 i bank nie bedzie reagował.... 11 zet to
    jednak nie jest dla banku az tak dużo. A Ty sie napracujesz przy 1000
    przelewów, oj napracujesz.
    :)
    tak,że wiekszy problem jest dla banku w ilości przelewów (archiwizacja i tym
    podobne pierdiołyu) niż w z Twojego zysku...
    Zrób 1000 zleceń stałych co dzień na 3 gr i jedno w druga stronę na 10
    dolców na złotówkowe... Oj, wtedy by bank się wkurzył...
    Najprosćiej jednak dla banku to zamknąć Ci konto z wypowiedzeniem i
    zablokowac przelewy a Ty sie procesuj w sądzie, że zablokowali Ci takie
    przelewy:)))