  • 1. Data: 2011-02-22 16:19:14
    Temat: Które DMy obsługują w zadowalający sposób smartphone'y
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Witam,

    Czy wiecie, które Domy Maklerskie potrafią dobrze współpracować ze
    smartphone'ami?

    Chodzi o to, żeby posiadały jakieś wersje "lite" swoich głównych stron www,
    które dobrze zmieszczą się na średnim ekranie telefonu (rzędu 640x360 pkt).
    Coraz więcej osób dysponuje takimi telefonami, ale polskie DMy zdają się
    tego nie zauważać.

    Który DM zapewnia notowania na żywo, który pozwala na w miarę wygodnie
    składanie zleceń?

  • 2. Data: 2011-02-22 19:24:41
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    Notowania live na urządzenia mobilne oferuje Statica - są bardzo dobre i
    tanie, a nawet niektóry DM dają Staticę w pakietach z własną ofertą.
    Na urządzenia mobilne ma wersję DM BZWBK. Da się również odpalić DM BOŚ
    (zwykła wersja www, ale bez idiotyzmów w stylu Javy). Wszystkie które mają
    Promaka raczej nie ruszą (BDM, PKO, BRE i kilka innych). Najprawdopodobniej
    będzie również problem z ING oraz XTB.
    Ogólnie jesteśmy w lesie z jakością usług. Może lepiej kup sobie dobrego
    tableta 7 cali lub 5 cali z Windowsem.
    Pozdrawiam
    Dombrek

  • 3. Data: 2011-02-22 20:08:42
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Najprawdopodobniej będzie również problem z ING oraz XTB.
    > Ogólnie jesteśmy w lesie z jakością usług. Może lepiej kup sobie dobrego

    BRE jako jedyny ma mPromaka (mobiBReBrokers) który w połączeniu z
    Notowaniami Mobilnymi pozwala składać zlecenia i oglądać notki w
    dedykowanych aplikacjach, bez uciążliwego manipulowania w przeglądarce
    smartphona po mini-www.

    Reszta która ma Notowania Mobilne Statica (BOS, Mille, ING i być może ktoś
    tam jeszcze) - nie ma mPromaka i zlecenia trzeba składać (jeśli się w ogóle
    da) poprzez WWW czy tam WAP, w każdym razie mało komfortowo.

    Co do wynalazku WBK, to tego nie znam i nie skomentuję na ile jest wygodny i
    funkcjonalny.

  • 4. Data: 2011-02-22 20:12:59
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Jeszcze trzeba dodać (termin smartphone jest dwuznaczny), że na dzień
    dzisiejszy dotyczy to Symbiana i Windows Mobile.
    Prawdopodobnie idą prace nad innymi platformami ale to już musisz dopytywać
    w konretnych DM albo w Statica.

  • 5. Data: 2011-02-22 23:33:44
    Od: Marcin <m...@g...pl>

    Dnia 22-02-2011 o 21:12:59 skippy <m...@t...moon> napisał(a):

> [...]
    > Prawdopodobnie idą prace nad innymi platformami ale to już musisz
    > dopytywać w konretnych DM albo w Statica.

    Statica fruwa chyba na wszystkim. ostatnio instalowalem na jakims zwyklym
    (na ile to mozliwe w obecnych czasach;)) szajsungu, co to nie podpadal pod
    smartphone'a ale obslugiwal jave, i chodzila jak burza.
    inwestor mobilny w wbku jest dupny. daje rade, jak kogos zycie zmusi, ale
    jako rozwiazanie docelowe jest upierdliwy strasznie. w kwestii prezentacji
    notowan statica bije go na glowe.
    --
    Marcin Kuj-Pom

  • 6. Data: 2011-02-23 07:17:18
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jako rozwiazanie docelowe jest upierdliwy strasznie. w kwestii prezentacji

    Z tego, co piszecie, wygląda, że zamiast skupiać sie na wydłużaniu sesji -
    niech się władze giełdy skupią na jakimś narzędziu mobilnym. Chcą zwiększać
    obroty - niech dadzą możliwość WYGODNEGO handlu poza domem/biurem.

    A DMy na co czekają? Dlaczego choć jeden nie zaprezentuje nowoczesnego
    rozwiązania dla smartphone'ów? Napisałem wczoraj do dwóch (WBK i BOŚ). Z obu
    dostałem wykrętne odpowiedzi, że myślą o tym i może kiedyś coś powstanie,
    ale nie podadzą żadnych konkretów.

  • 7. Data: 2011-02-23 07:40:15
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niech się władze giełdy skupią na jakimś narzędziu mobilnym. Chcą
    > zwiększać obroty - niech dadzą możliwość WYGODNEGO handlu poza

    O czym piszesz, bo nie czaję.
    Nic tu nie było mowy o władzach giełdy, co ma giełda do notowań na końcowych
    urządzeniach?

    > A DMy na co czekają? Dlaczego choć jeden nie zaprezentuje nowoczesnego
    > rozwiązania dla smartphone'ów?

    Przecież wszystko masz opisane

    > Napisałem wczoraj do dwóch (WBK i BOŚ). Z obu dostałem wykrętne
    > odpowiedzi, że myślą o tym i może kiedyś coś powstanie, ale nie podadzą
    > żadnych konkretów.

    ciekawostka, mam wrażenie że nie wiesz o czym piszesz i o co pytałeś
    może napiszesz nam tu jakie było pytanie i co odpowiedzieli?
    na czym ma polegać oczekiwana przez Ciebie nowoczesność rozwiązania?
    Notowania Mobilne to za mało?
    Skałdanie zleceńw mobiBreBrokers to za mało?
    o co jeszcze chodzi?

  • 8. Data: 2011-02-23 08:42:56
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

> [...]
    > Notowania Mobilne to za mało?
    > Skałdanie zleceńw mobiBreBrokers to za mało?

    Oczywiście, że notowania mobilne WBK to za mało. Zapewne nie używałeś,
    inaczej nigdy byś nie uznał tego za nowoczesne, wygodne rozwiązanie. To było
    dobre, gdy szczytem techniki był telefon z ekranem 320x240 a ekran dotykowy
    jeszcze w ogóle nie był stosowany.

    BRE - nie znam. Ale jeśli to jedyny DM z kilkunastu, który ma rozsądne
    rozwiązanie dla urządzeń przenośnych - to chyba się nie dziwisz mojemu
    rozczarowaniu.

    Na czym polega wg mnie nowoczesne rozwiązanie? Na względnym komforcie na
    ekranie telefonu o rozdzielczości ok 640x360 pkt. Na możliwości obserwowania
    uproszczonej wersji notowań na żywo oraz możliwości składania zleceń.

    Zaloguj się do BOŚia i pomierz sobie, jaki fragment okna mieści się na
    ekraniku telefonu - mizerny.
    Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak któreś
    mają?

  • 9. Data: 2011-02-23 09:06:53
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > było dobre, gdy szczytem techniki był telefon z ekranem 320x240 a ekran
    > dotykowy jeszcze w ogóle nie był stosowany.

    nie czytasz co się do Ciebie pisze, więc chyba szkoda czasu

    napisałem:

    "Co do wynalazku WBK, to tego nie znam i nie skomentuję na ile jest wygodny
    funkcjonalny. "

> [...]
    > ekraniku telefonu - mizerny.
    > Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak

    no to wniosek, ze na tym mizernym ekranku, jak www, to wejdzie więcej?

    szkoda czasu, pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-23 11:55:23
    Od: "Anatol A" <c...@g...pl>

    Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> napisał(a):

    > Czemu ŻADEN DM nie ma wersji "lite" swojej strony www? A może jednak któreś
    > mają?

    Jest jeszcze DM Pekao :

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/bankowosc_elekt
    roniczna/uslugi_maklerskie/p24m_serwis_mobilny/#tab4