  • 1. Data: 2002-10-02 21:07:40
    Temat: Krótkie lokaty w mBanku - czy są?
    Od: tfidecki <t...@p...onet.pl>

    Witam,

    Zarówno w Lukasie, jak i w e-PKO są dostępne krótkie, tygodniowe lokaty.
    Nie widzę takowych w mBanku. Może źle szukam, bo na razie traktuję go
    głównie jako źródło wypłat z Euronetu. Czy ktoś bardziej zaawansowany
    może dać mi odpowiedź?

    Tomek

  • 2. Data: 2002-10-02 21:30:17
    Temat: Re: Krótkie lokaty w mBanku - czy są?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > Nie widzę takowych w mBanku. Może źle szukam, bo na razie traktuję go
    > głównie jako źródło wypłat z Euronetu. Czy ktoś bardziej zaawansowany

    Tak z ciekawosci - a po co ci takie krotkie lokaty???
    Przeciez oprocentowanie nie jest wyzsza w lokatach, wrecz jest nizsze,
    wiec....

  • 3. Data: 2002-10-02 21:39:44
    Od: tfidecki <t...@p...onet.pl>

    AMRA wrote:

    > Tak z ciekawosci - a po co ci takie krotkie lokaty???
    > Przeciez oprocentowanie nie jest wyzsza w lokatach, wrecz jest nizsze,
    > wiec....

    Jeśli obracam pieniędzmi krótkoterminowo, to taka lokata jest idealnym
    rozwiązaniem, bo:
    1. Kapitalizacja odbywa się raz w tygodniu
    2. Mogę taką lokatę zerwać w dowolnym momencie praktycznie bez straty
    (max kilka dni)

    Nie wiem co masz na myśli mówiąc "oprocentowanie nie jest wyzsza w
    lokatach, wrecz jest nizsze". Niższe niż gdzie?

    Tomek

  • 4. Data: 2002-10-02 21:44:01
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Nie wiem co masz na myśli mówiąc "oprocentowanie nie jest wyzsza w
    > lokatach, wrecz jest nizsze". Niższe niż gdzie?

    yyyyyy. Ty tak sie zgrywasz, czy naprawde?

    Oprocentowanie, ktore masz a'vista jest jedne z najwyzszych na rynku, a
    jesli przyjac, ze gdzie indziej dotyczy tylko lokat - jest najwyzsze.

    Lokaty uzywa sie w bankach tradycyjnych - zeby nie lezalo na
    niskooprocentowanym RORze. W przypadku mBanku - oprocentowanie dotyczy calej
    sumy, a odsetki naliczane sa codziennie od sumy, ktora jest na koncie. I
    wlasnie zaleta mBanku jest to, ze masz oprocentowanie takie jak na lokacie w
    innym banku, ale dostep do kasy w kazdje chwili.

    Jesli chcesz koniecznie miec lokate - zaloz eMax i przelewaj jak ci sa
    potrzebne a eKonto - i juz :)

  • 5. Data: 2002-10-03 08:05:07
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > innym banku, ale dostep do kasy w kazdje chwili.
    >
    > Jesli chcesz koniecznie miec lokate - zaloz eMax i przelewaj jak ci sa

    Jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby na to spojrzeć z tej strony. No ale cóż,
    policzę to sobie dokładnie. To, że odsetki są naliczane codziennie to plus,
    minusem jest kapitalizacja miesięczna, bo tak naprawdę odsetki zaczynają
    pracować po miesiącu. W wypadku lokat tygodniowych tak dzieje się co tydzień.
    Oczywiście pozostaje tylko policzyć jaki jest efektywny zwrot w obu przypadkach.
    Ale dzięki za sugestię, człowiek uczy się całe życie...

    Tomek