  • 1. Data: 2002-12-22 10:02:34
    Temat: Kredyt w Kasie Mieszkaniowej Pekao SA - jaka prowizja?
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    Czy ktoś orientuje się, jaka jest wysokość prowizji przy kredycie jak w
    temacie?

    Chcę sprawdzić dla kolegi, czy ta oferta istotnie jest tak atrakcyjna, na
    jaką wygląda ze stopy nominalnej 5%, a nie mogę znaleźć informacji o
    prowizjach na stronach Pekao.

    --
    Robert

  • 2. Data: 2002-12-22 12:52:10
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
    > Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

    Bardzo uważaj. PKOSA nie daje najlepszych warunków dla kredytów mieszkaniowych.
    (Jeżeli w PLN to w Kredyt Banku, oprocentowanie WIBOR3M+1% lub 1,5% w
    zalezności od wkładu własnego, co daje 7,65% lub 8,15%). Stąd wnioskuje, że ich
    Kasa Mieszkaniowa też nie musi być atrakcyjna. Pamiętaj o jednym,
    oprocentowanie musi byc oparte o stawki rynku międzybankowego. Jeżeli nie to
    póżniej będziesz żałował. Tensor1.
    PS. Prowizji też nie znam.

  • 3. Data: 2002-12-22 12:59:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:11f8.00000217.3e05b57a@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > atrakcyjna. Pamiętaj o jednym, oprocentowanie musi byc oparte o
    > stawki rynku międzybankowego. Jeżeli nie to póżniej będziesz żałował.

    Tak tam jest, 0.5 (sic!) WIBORU ale nie mniej niz 4% (tak tanio, bo ta
    oferta jest uzalezniona od kilkuletniego wplacania na ten nisko
    oprocentowany rachunek).
    Tylko wlasnie o prowizjach nic nie umiem znalezc.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2002-12-22 16:58:47
    Od: "Sławek" <k...@p...onet.pl>

    > Tylko wlasnie o prowizjach nic nie umiem znalezc.

    Prowizja wynosi 2%. Potrącają sobie z kredytu.
    Wiem, mnie to bardzo bolało, jak brałem kredyt.

    Slawek

  • 5. Data: 2002-12-22 17:38:37
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
    > Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

    Interesujące Ciebie prowizje znajdują się na stronie www.pkosa.com.pl
    jako "tabela opłat i prowizji".
    Najważniejsze z nich to:
    *******************
    (1) 1,4% od każdej raty wpłaty w czasie oszczędzania (lub 1,1% jeżeli rata
    większa niż 1 000,PLN)
    (2) 2,0% prowizji przy udzielaniu kredytu (2,3% jeżeli kredyt większy niż
    oszczędności.
    ******************
    Jeszcze raz przemyśl, czy bardziej opłacalne nie jest wzięcie teraz kredytu na
    np. 25 lat. Jeżeli nie masz odpowiedniego udziału własnego, to czy nie lepiej
    oszczędzać w jakimś banku aż do osiągnięcia udziału a póżniej wziąść kredyt.
    Oprocentowanie twoich wpłat jakie Ci oferują w PKO to 1,875% = 0,25* stopa
    redyskonta = 0,25%*7,5%. Nie wiem czy jeszcze nie odciągną Ci Belki. Aktualnie
    lokaty są oprocentowane na poziomie 5-6%. Jest to więc dużo mniej. Co więcej
    jeszcze płacisz za fryko te 1,4% raty. Prowizja za udzielenie kredytu 2%; też
    duża (np. w KP 0,9%). Czy te wszystkie straty zrekompensujesz oprocentowaniem
    kredytu na poziomie 0,5*7,5%= 3,75%. Pozornie wydawało by się, że tak ( bo np.
    w KP oprocentowanie kredytu 7,65%-8,15%) Ja jednak tak nie uważam. Pozdrowienia
    Tensor1.

  • 6. Data: 2002-12-22 17:57:44
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:11f8.00000293.3e05f89d@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

> [...]
    > rata większa niż 1 000,PLN)
    > (2) 2,0% prowizji przy udzielaniu kredytu (2,3% jeżeli kredyt

    Dziękuję, Sławku i Tensorze1.

    Tak jak pisałem, to nie ja mam brać ten kredyt, tylko kolega, który
    zakończył juz fazę oszczędzania i chce wziąć ten kredyt. Obawiałem się, że
    może kryje się tu jakaś bardzo paskarska prowizja. Jednak 2,3% to nie jest
    tak strasznie. Wg wzoru najbardziej przybliżonego dałoby to RRSP ok. 7-8 %
    przy 2-letniej spłacie i stopie nominalnej 5%.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2002-12-22 19:14:51
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > To reply by email, use ->mkarta<- in place of ->spamtrap<-
    > Emaile adresuj do ->mkarta<- zamiast do ->spamtrap<-

    Nie zapominaj jednak o utraconych korzyściach z niższej stopy przy oszczędzaniu
    oraz prowizji za wpłaty. Odnosi się to jednak do osoby, która dopiero zaczyna
    oszczędzać. W przypadku Twojego kolegi, będącago po pierwszym etapie, decyzja
    jest oczywista - brać. Czemu jednak piszesz o stopie nominalnej 5%. Wg. umowy
    znajdującej sie na ich stronie jest to 0,5*stopa redyskonta weksli, czyli na
    dzisiaj 3,75%. Tensor1.

  • 8. Data: 2002-12-22 20:33:21
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    In news:11f8.000002ce.3e060f2a@newsgate.onet.pl, Użytkownik wrote:

    > Nie zapominaj jednak o utraconych korzyściach z niższej stopy przy
    > oszczędzaniu oraz prowizji za wpłaty. Odnosi się to jednak do osoby,
    > która dopiero zaczyna oszczędzać.

    Dokładnie, nie znam takiej osoby :) - ja bynajmniej na pewno na cos takiego
    nie pójdę.

    > będącago po pierwszym etapie, decyzja jest oczywista - brać. Czemu
    > jednak piszesz o stopie nominalnej 5%.

    Piszę tak, bo tak mi podał...

    > Wg. umowy znajdującej sie na
    > ich stronie jest to 0,5*stopa redyskonta weksli, czyli na dzisiaj
    > 3,75%. Tensor1.

    Zgadza się, tyle że nie mniej niż 4% (paragraf 22, nomen omen).

    --
    Robert

  • 9. Data: 2002-12-22 21:35:20
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    > Nie zapominaj jednak o utraconych korzyściach z niższej stopy przy
    oszczędzaniu
    > oraz prowizji za wpłaty.

    Odbil to sobie na uldze podatkowej.

    Karol

  • 10. Data: 2002-12-23 07:16:53
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > oszczędzaniu
    >
    > Odbil to sobie na uldze podatkowej.
    >
    > Karol
    Przy nie korzystaniu z kasy mieszkaniowej a tylko "zwykłym" kredycie
    mieszkaniowym tez masz ulgę mieszkaniową (nową). Tensor1