  • 1. Data: 2005-02-27 11:49:33
    Temat: Kredyt hipoteczny - wybrałem + garść uwag dla innych
    Od: g...@p...onet.pl

    Witam,

    po kilkudniowej walce z instytucjami w końcu wybrałem kredyt na zakup własnego
    lokum.
    Wybrałem kredyt - mimo wszystko - w CHF, w Nordea Bank Polska.

    Dla szukających - zdecydowanie polecam najpierw wizytę w Expanderze, dzięki
    niej można łatwo porównać warunki różnych banków, i - a może przede wszystkim -
    złożyć wniosek kredytowy na zdecydowanie lepszych warunkach niż bezpośrednio
    w banku.

    Dla porównania:
    BPH - CHF - 2,8% i prowizja 0,8% - Expander - 2,3% + prowizja 2%
    Nordea - CHF - 2,6 + prowizja około 1% - Expander - 2,1% + prowizja 2%
    PKO SA - PLN - (dla mnie hit) - 1,75% (0,5 w pierwszym roku), prowizji w banku
    nie znam - Expander - 1% (!!!!), + 0,5% w pierwszym roku - prowizja 2,2%

    W moim przypadku jednak korzystniej było zaciągnąć kredyt bezpośrednio w
    banku, ale widać, że warunki jakie może dać Expander są zdecydowanie lepsze
    niż może dać pracownik Banku.
    Problemem jest prowizja, z której prawdopodobnie żyje Expander, która jest
    wyższa u nich niż w bankach - ale coś za coś. Jej koszt jednak i tak nie
    równoważy korzystnbiejszych warunków spłaty, jakie uzyskuje się wybierając ich
    pośrednictwo.

    Oprócz powyższych byłem również w Multibanku - imo tragedia, zarówno pod
    względem warunków (kredyt w PLN łącznie powyżej 10%), jak i obsługi -
    sztandarowy przykład to fakt, iż mówię kobiecie że na złożenie wniosku mam 3
    dni, w ciągu których muszę podjąć decyzję o wyborze banku (pieniądze muszą
    trafić do developera do 15-go marca).
    Po chwilowych ogólnikach kobieta ucina rozmowę, mówiąc, że może na tej
    pierwszej rozmowie ona przedstawi mi ogólne warunki, i zarys harmonogramu, a
    szczegóły ustalimy za jakiś czas, kiedy już się zdecyduję. Kwestię marży i
    prowizji niestety lepiej ustalić później (kiedy później? mówiłem przy wejściu,
    że są na krótkiej liście banków, w których biorę pod uwagę kredyt, a dziś
    oczekuję super konkretów - mam 3 dni!).

    Aha, i bardzo ważna uwaga dla już spłacająch - Nordea ma niesamowitą promocję
    na kredyty refinansowe - marża w CHF już od 1% - do końca marca. Poecana
    szczególnie dla osób, które zaciągnęły kredyt kilka lat temu na rzeźniczych
    warunkach.

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 2. Data: 2005-02-27 12:10:18
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    jesli kredyt hipoteczny to nie w chf a tylko w tej walucie w jakiej
    zarabiasz

  • 3. Data: 2005-02-27 13:02:29
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

> [...]
    > własnego
    > lokum.
    > Wybrałem kredyt - mimo wszystko - w CHF, w Nordea Bank Polska.

    Imho wybor banku dobry, wybor waluty kredytu niedobry. A czy to prawda, to
    mozemy pogadac za okolo roczek. :-)

> [...]
    > 3
    > dni, w ciągu których muszę podjąć decyzję o wyborze banku (pieniądze muszą

    Zgoda, obsluga na niezbyt wysokim poziomie. Ile zaproponowali 10,15% (to u
    nich aktualnie maksimum pasma) ??? Troche dziwne, ze sie znalazles az na
    prawym skraju, moze doradca byl slabo zorientowany ? Zaleta kredytow w Multi
    jest rachunek bilansujacy. Jak masz spore przeplywy gotowkowe rzeczywiste
    oprocentowanie wychodzi znaaaacznie nizsze niz to deklarowane.

> [...]
    > na kredyty refinansowe - marża w CHF już od 1% - do końca marca. Poecana
    > szczególnie dla osób, które zaciągnęły kredyt kilka lat temu na

    Poszedlbym na to moze, gdyby nie to chf. A nie ma jakiejs promocji w
    wariancie pln ? Cykl obnizek stop za chwile sie zaczyna.

    marekz

  • 4. Data: 2005-02-27 15:06:17
    Od: g...@p...onet.pl

    > Poszedlbym na to moze, gdyby nie to chf. A nie ma jakiejs promocji w
    > wariancie pln ? Cykl obnizek stop za chwile sie zaczyna.

    Nie jestem pewny, ale chyba nie - zresztą, można podejść i spytać.

    Waluta kredytu - fakt, opory mam/miałem spore, ale przeważyła opinia osób
    zorientowanych - kierownika oddziału BPH, i z Nordei - obaj to zaufane osoby,
    tzn. znamy się od dłuższego czasu.

    Poczekamy, zobaczymy - być może uda się spłacić sporą część wcześniej, zatem
    będzie w miarę lekko.

    BTW - Marek, czy myśmy nie grali w brydża w Piaście? Coś te inicjały znajome ;-
    ).

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 5. Data: 2005-02-27 16:14:28
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > BTW - Marek, czy myśmy nie grali w brydża w Piaście? Coś te inicjały
    > znajome ;-
    > ).

    Gralismy, gralismy :-).

    marekz

  • 6. Data: 2005-02-27 16:30:46
    Od: "Multic" <j...@g...pl>

    KTO CI TAKICH GLUPOT NAGADAŁ? PRZYNAJMNIEJ NIE POWTRARZAJ TEGO DALEJ...

  • 7. Data: 2005-02-27 16:45:23
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *g...@p...onet.pl* wrote in
> [...]

    > zorientowanych - kierownika oddziału BPH, i z Nordei - obaj to zaufane osoby,

    "W interesach nie ma sentymentów - wróg czy przyjaciel, ważne żeby
    miał dwa dolce na czyszczenie butów".
    A co, maja kulę kryształową czy są jasnowidzami? Ja bym tak nie ufał
    bo wątpię czy maja wpływ na kurs walutowy. ;)

    --
    Związki są jak opony - na niektórych można zrobić więcej kilometrów,
    ale w końcu i tak wszystkie się ścierają.

  • 8. Data: 2005-02-27 19:29:44
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Multic" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > KTO CI TAKICH GLUPOT NAGADAŁ? PRZYNAJMNIEJ NIE POWTRARZAJ TEGO DALEJ...

    ciii, spokojnie, nie pokrzykuj. wyłącz caps'a i napisz kto powtarza
    głupoty - Ela czy Grzegorz?
    janke

  • 9. Data: 2005-02-27 21:16:00
    Od: g...@p...onet.pl

    > Użytkownik <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Gralismy, gralismy :-).

    Ci, którzy polecają kredyty w CHF to również brydżyści - zatem wszystko w
    rodzinie ;-)
    Prawda jest taka, że złoty osłabi się na jesieni (wybory) - to fakt bezsporny.
    Natomiast prawdopodobnie oidrobi straty, i umoci się ponownie za kolejne kilka
    miesięcy.

    Czy to myślenie życzeniowe, czy realne, przekonamy się (w tym ja na własnej
    skórze ;-)) już niedługo.

    pozdrawiam,
    Grzesiek

  • 10. Data: 2005-02-28 22:42:16
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 27 Feb 2005 17:45:23 +0100, _ValteR_ <s...@n...thx> napisał:

> [...]
    > A co, maja kulę kryształową czy są jasnowidzami? Ja bym tak nie ufał
    > bo wątpię czy maja wpływ na kurs walutowy. ;)

    Są sposoby na zmniejszenie ryzyka kursowego. Jeżeli Cie stać na raty w PLN
    to różnicę zainwestuj np w fundusze

    --
    Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
    http://www.opera.com/