  • 1. Data: 2006-07-20 18:35:18
    Temat: Kredyt hipoteczny - po co weksel in blanco?
    Od: Jojo <j...@o...pl>

    Witam,

    w zasadzie wszystkie oferty kredytowe (hipoteczne) wymagają poza
    zabezpieczeniem w postaci wpisy do hipoteki, weksla in blanco. I tu
    pytania:
    1. Co (jakie możliwości) tak na prawdę ten weksel daje bankowi, poza
    oczywiście wpisaniem "dowolnej kwoty" itp.?
    2. Jakie są skutki prawne podpisywania takiego weksla "in blanco" przy
    podpisywaniu umowy kredytowej?
    3. Coś jeszcze o czym nawet nie pomyślałbym... ?

    --
    pozdrawiam, Janusz. Poczta: j...@o...pl

  • 2. Data: 2006-07-20 18:50:24
    Temat: Re: Kredyt hipoteczny - po co weksel in blanco?
    Od: Fakir <a...@p...onet.pl>

    moze to troche wyjasni:
    http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/slownik.php

  • 3. Data: 2006-07-20 21:29:38
    Od: Maciej Oszutowski <l...@m...sig>

    On Thu, 20 Jul 2006 20:50:24 +0200, Fakir wrote:

    > moze to troche wyjasni:
    > http://www.kredytmieszkaniowy.pkobp.pl/slownik.php

    Owszem, wyjaśnia - ale raczej tylko to, co to jest weksel. Nie wyjaśnia
    dlaczego bank praktycznie zmusza do podpisania weksla, pomimo tego, że ma
    zabezpieczenie w formie hipoteki...

    --
    | Maciej Oszutowski | Mowa jest srebrem |
    | imagiAtpsytranceDOTpl | a milczenie owiec. |

  • 4. Data: 2006-07-20 23:36:23
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Maciej Oszutowski" <l...@m...sig> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > --
    > | Maciej Oszutowski | Mowa jest srebrem |
    > | imagiAtpsytranceDOTpl | a milczenie owiec. |

    To proste.
    Weksel można praktycznie natychmiast egzekwować z całego majątku nie tylko
    hipoteki.
    Hipoteka jest niejako "zabezpieczeniem ostatecznym" Bankowi łatwiej
    egzekwować należności z innych źródeł (pensji, lokat funduszy, samochodu :)
    i weksel to ułatwia (upraszcza i przyśpiesza).
    Arek

  • 5. Data: 2006-07-21 06:38:29
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Jojo wrote:

> [...]
    > oczywiście wpisaniem "dowolnej kwoty" itp.?
    > 2. Jakie są skutki prawne podpisywania takiego weksla "in blanco" przy

    Bank może bardzo łatwo ściągnąć z ciebie pieniądze, bez zbytniego
    bawienia się w sądy itd.

    > 3. Coś jeszcze o czym nawet nie pomyślałbym... ?

    Weksel jest zabezpieczeniem PRZED wpisem hipoteki. Wpisanie hipoteki
    trwa kilka tygodni lub miesięcy, w zależności od miasta. Po uzyskaniu
    prawidłowego wpisu hipoteki weksel jest zwracany albo komisyjnie niszczony.

    Karol

  • 6. Data: 2006-07-21 07:44:55
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

> [...]
    > kilka tygodni lub miesięcy, w zależności od miasta. >Po uzyskaniu
    > prawidłowego wpisu hipoteki weksel jest zwracany >albo komisyjnie

    Nie tak wszedzie. W wiekszosci przypadków weksel jest cały czas
    zabezpieczeniem kredytu.

  • 7. Data: 2006-07-21 08:00:08
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Bartek napisał(a):

    > Nie tak wszedzie. W wiekszosci przypadków weksel jest cały czas
    > zabezpieczeniem kredytu.

    W GE tak nie jest. W mojej umowie przynajmniej jest napisane, że weksel
    zostanie zwrócony lub zniszczony przez bank w momencie wpisu do hipoteki.

    ch.

  • 8. Data: 2006-07-21 08:03:07
    Od: "Bartek" <a...@t...pl>

    > W GE tak nie jest. W mojej umowie przynajmniej jest napisane, że weksel
    > zostanie zwrócony lub zniszczony przez bank w momencie wpisu do hipoteki.

    Czyli weksel w tym przypadku stanowi zabezpieczenie pomostowe.

    W Millenium nie ma weksla wogle.
    W innych są na cały czas trwania kredytu np. PKO BP, Multibank, Nordea.