  • 1. Data: 2003-07-16 11:07:37
    Temat: Kredyt budowlany na budowe s.gospodarczym a wycena rzeczoznawcy
    Od: RobertR <R...@h...pl>

    Witam!

    Chcę wziąść kredyt budowlano-hipoteczny na dokończeniu budowy domku
    jednorodzinnego systemem gospodarczym czyli jak najtaniej (dużo pracy
    własnej).
    W BPHPBK była potrzebna wycena tej budowy od rzeczoznawcy bankowego. Z
    tej wyceny wyszło, że aktualny stan jest warty 40000 a po zakończeniu
    będzie warty 240000 (według projektu to jest duży dom, z poddaszem,
    podwójnym garażem, itp).
    Z moich obliczeń wynika, że potrzebuję 140000 na dokończenie budowy, tzn
    na stan surowy zamknięty z dachem, ociepleniem i oknami + instalacje,
    podłogi, ściany, kuchnia, łazienka, dwa pokoje ale tylko na parterze!
    Reszty domu nie będę teraz ruszał bo nie potrzebuję i mnie nie stać. Te
    140000 już jest z zapasem na ewentualne dodatkowe wydatki. No i dochodzi
    sprawa, że nie mam zdolności kredytowej na dużo więcej.
    Pierwszy mój wniosek został przez BPHPBK odrzucony właśnie z powodu
    brakujacych 60000. Panie, które przyjmują wnioski nie potrafią mi pomóc
    jak mam ułożyć harmonogram z kosztorysem.
    I tu mam pytanie do sznownych grupowiczów.

    Czy mam we wniosku napisać, że mam brakujace 60000 i równomiernie je
    rozłożyć w kosztorysie?
    Czy jakoś inaczej sie sprawę rozwiazuje?
    Bo jak napiszę że mam to potem muszę chyba się rozliczać z wydatków ( w
    BPHPBK muszę mieć udokumentowane fakturami 80% wydatków)

    Z góry dziękuję za pomoc
    i pozdrawiam
    RobertR