  • Data: 2005-11-02 08:53:12
    Temat: Kradziez z karty Visa !!!!!
    Od: "Stefan" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mam karte Visa w Millenium. Ostatnio wykonalem nia platnosc
    do Paypal'a jakis miesiac temu. A tu dzwonia w sobote wieczorem
    z zapytaniem, czy wykonywalem ostatnio jakies platnosci. Okazalo
    sie, ze w czwartek przez moja karte dokonano kilkudziesieciu drobnych
    zaplat w sumie na okolo 1200 PLN. Zaplaty dotyczyly rejestracji
    nowych domen oraz aktywacji rozmow miedzynarodowych w Skype.
    Zabezpieczenia mojego komputera to router z firewallem, Zone Alarm
    oraz AVG (antywirus). W zwiazku z tym mam kilka pytan;
    1. Jakie sa mozliwosci kradziezy danych przy wykonywaniu platnosc
    np. do Paypal'a, czy moze to byc tylko trojan czytajacy klawiature,
    czy cos jeszcze?
    2. Jak jeszcze lepiej zabezpieczyc komputer przed intruzami?
    Czy Linux wystarczy?
    3. Czy ktorys z bankow oferuje dobre zabezpieczenie przy platnoscia
    VISA w internecie? Jakis dodatkowy kontakt zwiazany z potwierdzeniem
    potrzebnym do wykonania transakcji, albo blokowanie i odblokowywanie
    konta.

    Moze sa tez jakies inne mozliwosci zabezpieczenia przed kradzieza z karty??

    Prosze o podpowiedzi. Przypuszczam, ze nie tylko mnie sie przydadza.

    Pozdrawiam Stefan