  • 1. Data: 2012-02-18 13:03:41
    Temat: Konto oszczednosciowe "pod" dziecko, moze z karta?
    Od: "Marcin" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,
    Czy ktos z grupy moze polecic mi konto oszczednosciowe dla dziecka 9 -
    ewentualnie wlascicielem konta moze byc rodzic.
    Konto mialoby sluzyc do gromadzenia oszczednosci - jak ktos nie ma pomyslu na
    prezent, to zasila dziecku rachunek.
    Fajnie gdyby moglabyc wydana do niego karta (z imieniem i nazwiskiem dziecka), a
    jeszcze fajniej gdyby mozna ja spersonalizowac - ale takie rzeczy to pewnie
    tylko w ...
    Wazne, zeby koszty prowadzenia, czy wydania karty (ktora raczej nie bylaby
    uzywana zbyt czesto) nie byly za wysokie i nie zjadaly zgromadzonego "kapitalu".
    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 2. Data: 2012-02-18 13:28:34
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Wazne, zeby koszty prowadzenia, czy wydania karty (ktora raczej nie bylaby
    > uzywana zbyt czesto) nie byly za wysokie i nie zjadaly zgromadzonego

    tego typu są chyba dopiero od 13 lat
    może coś z tych kart: http://prepaid.bzwbk.pl/

    erator/

  • 3. Data: 2012-02-18 13:38:09
    Od: karask <t...@a...pl>

    Dnia 18-02-2012 o 14:28:34 zlotowinfo <u...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >>

    > tego typu są chyba dopiero od 13 lat
    > może coś z tych kart: http://prepaid.bzwbk.pl/

    Co drugi sklep doczepi się 9-latka płacącego kartą, a koszt wyciągnięcia
    kasy z bankomatu(min. 5pln) powoduje, że zabawa nie jest zbyt opłacalna.

    Karask

  • 4. Data: 2012-02-18 14:23:31
    Temat: Re: Konto oszczednosciowe
    Od: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ok, konta sa od 13 lat, wiec konto byloby na rodzica - moze tak byc.

    Karta formalnie tez bylaby na rodzica, choc imie i nazwisko na karcie moze byc
    dowolne, prawda? (i chyba tak jest w kazdym banku?)

    Teraz chodzi o konto bardziej oszczednosciowe, ale zeby ta karta byla (uzywana
    naprawde sporadycznie) i zeby to (najlepiej) nic nie kosztowalo...

  • 5. Data: 2012-02-18 21:25:07
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > Co drugi sklep doczepi się 9-latka płacącego kartą, a koszt wyciągnięcia
    > kasy z bankomatu(min. 5pln) powoduje, że zabawa nie jest zbyt opłacalna.

    Wystarczy że ma ze sobą legitymację szkolną i nikt się nie przyczepi

    Darek

  • 6. Data: 2012-02-20 08:24:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Sat, 18 Feb 2012 22:25:07 +0100, Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    >Wystarczy że ma ze sobą legitymację szkolną i nikt się nie przyczepi

    Bułkę może i kupi, ale już zakup przez dziecko np. gry za
    stoparędziesiąt złotych może byc ryzykowny dla sprzedawcy, bo może się
    okazać, że trzeba będzie zwrócić pieniądze.

    Za KC:

    Osoby fizyczne

    ROZDZIAŁ I
    Zdolność prawna i zdolność do czynności prawnych

    Art. 12. Nie mają zdolności do czynności prawnych osoby, które nie
    ukończyły lat trzynastu/.../.

    Art. 14. § 1. Czynność prawna dokonana przez osobę, która nie ma
    zdolności do czynności prawnych, jest nieważna.

    § 2. Jednakże gdy osoba niezdolna do czynności prawnych zawarła umowę
    należącą do umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach
    życia codziennego, umowa taka staje się ważna z chwilą jej wykonania,
    chyba że pociąga za sobą rażące pokrzywdzenie osoby niezdolnej do
    czynności prawnych.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski