  • 1. Data: 2004-06-01 21:37:57
    Temat: Kilka pytan przed egzaminem z "Bankowosci"... Prosze o pomoc...
    Od: Tam Tam <ttamtam@[sth_to_cut]wp.pl>

    Witam...

    Byc moze to NTG... Jesli tak, to przepraszam i wyjasniam te
    niestosownosc... Mianowicie - mam w piatek egzamin z przedmiotu zwanego:
    "Bankowosc"... Nie udalo mi sie znalezc grupy, ktora bylaby powiazana z
    "teoretycznym" nurtem tychze zagadnien, postanowilem wiec zadac owe pytania
    "praktykom"... Ponadto - czerpiac doswiadczenie z pomocy, jaka juz kiedys
    zostala mi tu udzielona (odnosnie wspolczynnika wyplacalnosci) - pozwole
    sobie zadac kilka pytan proszac o odpowiedz...:-)

    1. "Prawo bankowe" definiuje "pieniadz elektroniczny", podajac 4 kryteria,
    jakie powinien tenze spelniac... A moje pytanie to: Co - np. - jest
    pieniadzem elektronicznym...?

    2.Jaka jest maxymalna wysokosc stopy rezerw obowiazkowych w Unii
    Europejskiej...?

    3. Jakie banki sa bankami zagranicznymi po 1. maja br....? Prosze o
    przyklady... - definicje znam na pamiec...:-)

    4. Jak brzmi definicja "rozliczen"...?

    5. Mam podane 3 wskazniki oceniajace bank: ROA - Return on Assets, ROE -
    jak sie nazywa...? oraz Aktywa/Kapital wlasny - czy ten ma jakas nazwe...?

    6. Co oznacza termin "sekurytyzacja"...?

    7. Podana definicja "euroobligacji" - obligacje emitowane w walucie innej
    niz pieniadz kraju w ktorym sa wypuszczane... Definicja "obligacji
    zagranicznych" - obligacje emitowane przez cudzoziemcow na krajowym rynku
    kapitalowym... I pytanie - czy obligacje wyemitowane w EUR przez Niemca na
    polskim rynku kapitalowym to rownoczesnie "euroobligacje" i "obligacje
    zagraniczne"...? Jesli nie - to co to jest..?

    8. Czy w PL dziala jakas "agencja" banku zagranicznego...?

    9. Co jest przykladem "banku afiliowanego"...?

    10. Co jest przykladem "oddzialu zagranicznego"...?

    11. Co jest przykladem "baku pomocniczego (filii)"...?

    12. A co - "banku konsorcjalnego"...? - mam na "niego" pewne "namiary"...
    Miescil sie w Warszawie (niedaleko Dworca Centralnego), "pochodzil" z
    Francji, mial z tym bankiem problemy prezes Europejskiego Banku Centralnego
    (domyslam sie, ze chodzi o Jean-Claude'a Trichiet)...

    Przepraszam za "rozwleklosc" postu... za - byc moze - nieadekwatnosc do
    tematyki grupy... I prosze o wyrozumialosc i pomoc...:-)

    Dzieki...

    Krzysiek

  • 2. Data: 2004-06-01 22:10:58
    Temat: Re: Kilka pytan przed egzaminem z
    Od: "yayco" <i...@s...com>

    IITYWIMIWHTKY

    yayco

    PS. Biorąc pod uwagę, że zadajesz takie pytania przed egzaminem wyjaśniam, że
    moja odpowiedź jest skrótem
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2004-06-02 18:13:10
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    www.sejm.gov.pl -> prawo bankowe.
    http://ag.bocznica.org/

    A i na wyklady przydaloby sie chodzic.
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 4. Data: 2004-06-02 18:36:59
    Od: Tam Tam <ttamtam@[sth_to_cut]wp.pl>

    Wed, 2 Jun 2004 20:13:10 +0200, na pl.biznes.banki, Piotr azimierz"
    napisał(a):

    > http://ag.bocznica.org/

    dzieki...

    co do tych wykladow... sek w tym, ze chodzilem, tyle tylko, ze padaly
    pytania w proznie... tzn. bez odpowiedzi... no i musimy je teraz sami sobie
    znalezc...

    aha... a niektore to chyba nie do wygooglania...

    "dzieki anyway"...