  • 1. Data: 2007-03-10 15:40:54
    Temat: Kiedy i gdzie Verified by Visa i MasterCard SecureCode ?
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    Kiedy banki zaczną nas poważnie traktować? Kiedy można będzie robić
    bezpieczne zakupy w internecie? Już wiele polskich sklepów oferuje takie
    bezpieczne zakupy, tylko karty trzeba mieć NIEpolskie, żeby z nich
    skorzystać (bo polskich praktycznie nie ma). Na świecie to już standard.
    Tylko Polskie banki są w powijakach - jak w III-cim świecie. Wstyd.

    JEDEN bank to oferuje - dla biznesu.
    http://www.bre.pl/msp/Karty_platnicze/bezpieczna_kar
    ta/

    Czy ktoś wie o planach innych banków w tym zakresie - dla klienta
    indywidualnego?

    Leszek

  • 2. Data: 2007-03-10 16:08:30
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Leszek" <n...@d...spamu.pl> wrote in message
> [...]
    > skorzystać (bo polskich praktycznie nie ma). Na świecie to już standard.
    > Tylko Polskie banki są w powijakach - jak w III-cim świecie. Wstyd.

    myślenie do góry nogami.
    To jest zabezpieczenie dla banku, a nie dla klienta.
    Tak samo jak z pinem.
    Jak ci ktoś rąbnie hasło, to bank będzie miał jeszcze jeden argument za tym,
    żeby ci reklamacji nie przyjąć.

  • 3. Data: 2007-03-10 20:24:43
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> writes:

    > myślenie do góry nogami.
    > To jest zabezpieczenie dla banku, a nie dla klienta.
    > Tak samo jak z pinem.

    I pewnie tak samo jak z chipem?

    > Jak ci ktoś rąbnie hasło, to bank będzie miał jeszcze jeden argument za tym,
    > żeby ci reklamacji nie przyjąć.

    Ale jak go nie rabnie tylko wygeneruje sobie numer karty, to duzo mu
    to nie da.

    Kto moze "rabnac" haslo? Sklepy internetowe i bank, nie kazdy komu sie
    podoba albo np. zerknal kasjerce przez ramie w supermarkecie.

    Tak czy owak, takie hasla powinny byc po prostu jednorazowe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 4. Data: 2007-03-10 21:06:16
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    witek wrote:

    > Jak ci ktoś rąbnie hasło, to bank będzie miał jeszcze jeden argument za tym,
    > żeby ci reklamacji nie przyjąć.

    Przy hasłach jednorazowych (sms) jak najbardziej ma to sens jako kolejny
    stopień zabezpieczenia.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 5. Data: 2007-03-10 22:44:59
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    witek wrote:
> [...]

    > Tak samo jak z pinem.
    > Jak ci ktoś rąbnie hasło, to bank będzie miał jeszcze jeden argument

    Dla banku? Juz teraz banki nie rekompensują kradzieży - jak Raiffeisen.
    Uważam że dla mnie. Jak ktoś mógłby rabnąć mi hasło?
    Bez obrazy - hasła zapisują sklerotycy. Ponadto można je zapisac w
    sposób zrozumiały tylko dla siebie - w domu. Jak często ludzie traca
    jednoczesnie karty, mają włamanie, a złodziej przeszukuje mieszkanie w
    celu znalezienia haseł?
    W dodatku zabezpieczenia, o których piszę są wykorzystywane w internecie
    i trudno przez internet ukraść hasła (chyba, że idiota zapisuje je w
    plikach na niezabezpieczonym komputerze). W końcu doszliśmy do
    konkluzji, że tylko wyjątkowy pacan pozwoliłby na okradzenie rachunku z
    tak zabezpieczoną kartą.
    Leszek

  • 6. Data: 2007-03-10 23:26:45
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Dla banku? Juz teraz banki nie rekompensują kradzieży - jak Raiffeisen.

    to zmień bank.

> [...]
    > karty, mają włamanie, a złodziej przeszukuje mieszkanie w celu znalezienia

    to widać, że jesteś cienki z technologii internetowych

    > W dodatku zabezpieczenia, o których piszę są wykorzystywane w internecie i
    > trudno przez internet ukraść hasła

    no popatrz. Serio? Jesteś pewien, czy tylko ci się wydaje?

    > (chyba, że idiota zapisuje je w plikach na niezabezpieczonym komputerze).
    > W końcu doszliśmy do konkluzji, że tylko wyjątkowy pacan pozwoliłby na
    > okradzenie rachunku z tak zabezpieczoną kartą.

    z konkluzję się zgadzam. Jesteś wyjątkowo naiwny.

  • 7. Data: 2007-03-11 12:08:55
    Od: "emes" <e...@w...pl>

    jak ci ktos rabnie haslo to nie ma najmniejszej szansy na wywalczene
    czegokolwiek, a z podpisem juz mozna zdzialac bardzo duzo,
    byllo juz o tym wielokrotnie, to jest zabezpieczenie dla banku a nie dla
    klienta ...

    Michal

  • 8. Data: 2007-03-11 13:40:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "emes" <e...@w...pl> writes:

    > jak ci ktos rabnie haslo to nie ma najmniejszej szansy na wywalczene
    > czegokolwiek, a z podpisem juz mozna zdzialac bardzo duzo,

    Fakt, jakby sklep twierdzil, ze dostal podpis przez Internet, to
    rzeczywiscie mozna troche pokombinowac...
    --
    Krzysztof Halasa

  • 9. Data: 2007-03-11 14:08:50
    Od: Bartosz 'bart' Nowakowski <b...@h...net>

    emes wrote:
> [...]
    > czegokolwiek, a z podpisem juz mozna zdzialac bardzo duzo,
    > byllo juz o tym wielokrotnie, to jest zabezpieczenie dla banku a nie dla

    Poczytaj może najpierw dokładniej o co w tym chodzi. Według mnie ma to
    jak najbardziej sens, bo jest to kolejny stopień, który zwiększa
    bezpieczeństwo naszych transakcji przy pomocy kk. Jeżeli wykorzystano by
    np maskowanie hasła lub hasła jednorazowe wpisywane z listy, tokena lub
    smsa staje się całkiem użytecznym, wygodnym a co najważniejsze bardzo
    skutecznym zabezpieczeniem.

    --
    Bartosz 'xbartx' Nowakowski

  • 10. Data: 2007-03-11 19:00:47
    Od: "Leszek" <n...@d...spamu.pl>

    witek wrote:
    > "Leszek" wrote

    > to zmień bank.

    A mówię, że tam mam? Czytałem.

    > to widać, że jesteś cienki z technologii internetowych

    TY za to jesteś obeznany całkowiecie i widać znasz jakąś technologie
    internetową, która potrafi zczytać moje hasło zapisane w głowie
    (ewentualnie na kartce).
    Chyba nie zapoznałeś się z opisem tego zabezpieczenia. Bank nie przesyła
    do sklepu hasła tylko odpowiedź, że jest pozytywna autoryzacja (w
    bezpiecznym połaczeniu).

    Jeżeli w transakcji biorą udział nie 3 a 4 strony (ja, sklep, polcard,
    MÓJ bank), a przy przesyłaniu danych nie pojawia się u sprzedawcy
    dodatkowe hasło (a jedynie potwierdzenie), to jest to dużo
    bezpieczniejsze. Złodziej okradając sklep z danych musiałby jeszcze
    włamać się do konkretnego systemu bankowego, żeby ukraść z banku listę
    haseł klientów - zeby zrealizowac fikcyjną transakcję i okraść rachunek
    karty (co przy w sumie niewysokich pojedynczych kwotach płatności w
    internecie nie jest opłacalne i jest czasochłonne). Technologia
    sprawdziła się i jest stosowana w rozwiniętych krajach i tacy fachowcy
    jak ty nie powstrzymali jej.
    Kurde! A może ty siedzisz jakimś polskim banku i siejesz taki defetyzm,
    żeby nie dostać dodatkowych obowiązków? ;) Nie dziwota, że wciąż
    jesteśmy za murzynami - wszystkiemu winni tacy "fachowcy".
    Leszek