  • 1. Data: 2008-10-04 05:53:07
    Temat: Karta wirtualna i CVV2
    Od: AMX <r...@b...cy>

    Witam!

    Mam głupie pytanie dotyczące CVV2 dołączonego do karty wirtualnej: jak
    często jest potrzebny ów CVV2 do autoryzacji?

    Kupuję sobie książki poprzez portal, który gromadzi informacje o
    książkach rozproszonych po różnych miejscach. Na portalu też płacę
    kartą wirtualną. Średnio 9 na 10 transakcji przechodzi gładko ale
    pozostaje ta 1/10 gdzie Visa odmawia przyjęcia karty. Rozsądnym
    wyjaśnieniem byłoby, że w tej 1/10 przypadków potrzebny jest CVV2 a w
    9/10 nie jest potrzebny.

    Czy ktoś może to potwierdzić/sprostować?

    Będę zobowiązany.

    AMX

    BTW. Wiem, że właściwie to powinienem pytać o to w banku ale w bankach jest
    taki bajzel, że nie mają czasu zajmować się klientem a tym bardziej
    jego pytaniami.

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 2. Data: 2008-10-04 07:53:24
    Temat: Re: Karta wirtualna i CVV2
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AMX wrote:
    > Witam!
    >
    > Mam głupie pytanie dotyczące CVV2 dołączonego do karty wirtualnej: jak
    > często jest potrzebny ów CVV2 do autoryzacji?

    praktycznie w 99% przypadkow

> [...]
    > pozostaje ta 1/10 gdzie Visa odmawia przyjęcia karty. Rozsądnym
    > wyjaśnieniem byłoby, że w tej 1/10 przypadków potrzebny jest CVV2 a w

    do przeprowadzenia transakcji potrzebny jest numer karty i data ważnosci
    i nic wiecej.

    zadzwon do centrum rozliczeniowego i dowiedz sie co bylo przyczyną
    odrzucenia transakcji.

  • 3. Data: 2008-10-04 12:18:38
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 04 Oct 2008 02:53:24 -0500, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > praktycznie w 99% przypadkow

    > do przeprowadzenia transakcji potrzebny jest numer karty i data ważnosci
    > i nic wiecej.

    Może nie umiem czytać ze zrozumieniem albo nieprecyzyjnie się wyrażam
    ale zdanie powyższe jest w sprzeczności ze zdaniem wcześniej.

    Sytuacja wygląda tak: kupuję pierwszą książkę, wpisuję numer karty i
    CVV2. Transakcja przechodzi. Przy kolejnych zakupach nie wpisuję
    numerów od nowa bo tam jest to przechowywane. Przy czym, o ile na pewno
    przechowują numer karty to jednocześnie twierdzą, że nie przechowują
    (ze względów bezpieczeństwa) CVV2. Kolejne 8 transakcji przechodzi
    gładko a przy następnej ,,declined''. Nie widzę żadnej typowej
    przyczyny odrzucenia płatności, więc pytam czy to może być problem z
    CVV2?

    > zadzwon do centrum rozliczeniowego i dowiedz sie co bylo przyczyną
    > odrzucenia transakcji.

    A gdzie jest centrum rozliczeniowe dla takiej transakcji? Pierwsze
    powinienem zadzwonić do banku ale jak dotychczas wszelkie próby
    uzyskania pomocy z banku w najlepszym przypadku były stratą czasu a
    bywały też gorsze przypadki.

    Pozdrawiam
    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 4. Data: 2008-10-04 14:13:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AMX wrote:

    > Może nie umiem czytać ze zrozumieniem albo nieprecyzyjnie się wyrażam
    > ale zdanie powyższe jest w sprzeczności ze zdaniem wcześniej.

    Nie jest.
    Poszukaj sobie w książkach z matematyki o warunkach koniecznych i
    wystarczających.

    Numer karty i data jest wystarczająca do przeprowadzenia transakcji, co
    nie oznacza, że nie można stawiać dodatkowych warunków w postaci np cvv
    lub koloru karty np.

> [...]
    > gładko a przy następnej ,,declined''. Nie widzę żadnej typowej
    > przyczyny odrzucenia płatności, więc pytam czy to może być problem z

    raczej nie. dowiedz sie tam gdzie dostałeś kartę. przyczyna odmowy jest
    w systemie.

> [...]
    > powinienem zadzwonić do banku ale jak dotychczas wszelkie próby
    > uzyskania pomocy z banku w najlepszym przypadku były stratą czasu a

    nie dla transakcji a dla karty.
    na normalych kartach masz numer biura obsługi na karcie.
    dowiedz sie w swoim banku

  • 5. Data: 2008-10-04 14:38:11
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 04 Oct 2008 09:13:55 -0500, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

> [...]
    [..]

> [...]
    >
    > Numer karty i data jest wystarczająca do przeprowadzenia transakcji, co
    > nie oznacza, że nie można stawiać dodatkowych warunków w postaci np cvv

    ,,A jeżeli myślisz to co myślę, że myślisz,
    to ja Ci radzę, Ty się dobrze zastanów.''

    =:-)

> [...]
    > w systemie.

    > nie dla transakcji a dla karty.
    > na normalych kartach masz numer biura obsługi na karcie.

    Bardzo dziękuję za pomoc.

    Czyli nie obędzie się bez drogi przez mękę w postaci wydzwaniania do
    banku i przedzierania się przez stada osób, które udzielają
    precyzyjnych odpowiedzi tylko na inne niż zadane pytanie itd.

    Na marginesie, czy PayPal nie jest lepszym rozwiązaniem, bo mam dość
    rozmów na infoliniach.

    Pozdrawiam
    AMX

    --
    adres w rot13
    Nyrxfnaqre Znghfmnx r...@b...cy

  • 6. Data: 2008-10-04 15:01:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    AMX <r...@b...cy> writes:

> [...]
    > numerów od nowa bo tam jest to przechowywane. Przy czym, o ile na pewno
    > przechowują numer karty to jednocześnie twierdzą, że nie przechowują

    Tak w ogole, to im tego po prostu nie wolno robic.
    Ale jesli poprzednia transakcja przeszla (i ta informacje
    przechowuja), to nie widze wiekszego problemu.

    > Kolejne 8 transakcji przechodzi
    > gładko a przy następnej ,,declined''. Nie widzę żadnej typowej
    > przyczyny odrzucenia płatności, więc pytam czy to może być problem z
    > CVV2?

    Nieprawdopodobne.

> [...]
    > powinienem zadzwonić do banku ale jak dotychczas wszelkie próby
    > uzyskania pomocy z banku w najlepszym przypadku były stratą czasu a

    Bank moglby znac przyczyne odmowy ale wcale nie musi. W takich
    przypadkach podejrzewalbym, ze zapytanie o autoryzacje w ogole do
    banku nie doszlo, i stad ten problem - wtedy mozna sobie darowac
    kontakty z bankiem, ew. sklep moglby drązyc u swojego acquirera,
    gdyby oczywiscie mu sie naprawde bardzo bardzo chcialo.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 7. Data: 2008-10-04 17:06:38
    Od: AMX <r...@b...cy>

    On Sat, 04 Oct 2008 17:01:31 +0200, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nieprawdopodobne.

    [..]
> [...]
    > kontakty z bankiem, ew. sklep moglby drązyc u swojego acquirera,
    > gdyby oczywiscie mu sie naprawde bardzo bardzo chcialo.

    Bingo! Zadzwoniłem do banku (o dziwo, tym razem to tak bardzo nie
    bolało) i rzeczywiście nie ma żadnych śladów aby była próba
    transakcji. Napisałem do sklepu.

    Dziękuję.

    AMX

    --