  • 1. Data: 2010-10-11 10:28:20
    Temat: Karta prepaid- czy taka istnieje?
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Czy któryś z banków w Polsce ma oferte karty prepaid spelniającej
    nastepujace ząłożenia
    - brak górnego limitu srodków na tej karcie(np w BZWBK jjest limit 150euro
    chyba)
    -możliwośc zasilania rachunku karty z dowolnego banku w Polsce oraz z
    zagranicy
    -mozliwa wypłata w bankomatach za granicą
    -podglad do rachunku karty przez net-

    A może zamiast takiej karty cos innego zaproponujecie?,Chodzi mi konkretnie
    o rachunek dla osoby pracujacej w Szwecji. Ponioewaz pracuje tam "na czarno"
    to nie załozy tam konta bankowego(takie przepisy podobno)
    W Polsce normalnego rachunku załozyć nie może z uwagi na ryzyko ze kasa
    zostanie zajeta przez komornika.
    Podsumowujac:
    Gość pracuje w Szwecji i potrzebuje konta na które może wpływac kasa i karty
    aby mógł ta kasę wybierac z bankomatów w Szwecji/ Polsce

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-10-11 10:41:23
    Temat: Re: Karta prepaid- czy taka istnieje?
    Od: "grin" <s...@a...er>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czy któryś z banków w Polsce ma oferte karty prepaid spelniającej
    > nastepujace ząłożenia

    Jak ta z ING nie wystarczy to chyba już w Polsce się skończyło bez kontroli.
    http://www.ingbank.pl/indywidualni/karty/karty-przed
    placone/karta-maestro-przedplacona#tab=1

  • 3. Data: 2010-10-11 10:45:31
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i8uos5$p8i$...@n...onet.pl...
    > Czy któryś z banków w Polsce ma oferte karty prepaid spelniającej
    > nastepujace ząłożenia
    > - brak górnego limitu srodków na tej karcie(np w BZWBK jjest limit 150euro
    > chyba)

    Nie ma takiej oferty w PL, zresztą nie ma chyba takich w ogóle w Europie
    poza Cyprem/Monako, co się z kolei nie opłaca finansowo dla kwot o jakie tu
    zapewne chodzi. Najwyższy limit z jakim się spotkałem na pre-paidzie to były
    chyba 2 tysiące funtów.

    > A może zamiast takiej karty cos innego zaproponujecie?,Chodzi mi
    > konkretnie o rachunek dla osoby pracujacej w Szwecji. Ponioewaz pracuje
    > tam "na czarno" to nie załozy tam konta bankowego(takie przepisy podobno)

    Aż do tego doszło, nie chce mi się wierzyć...

    Próbował tutaj otwierać:
    http://www.skandiabanken.se/hem/Konton/
    ?

    Raczej nie wdawałbym się w walki z polskim rachunkiem czy nawet pre-paidem.
    Tam na miejscu trzeba to raczej rozwiązać.

  • 4. Data: 2010-10-11 12:50:22
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tu zapewne chodzi. Najwyższy limit z jakim się spotkałem na pre-paidzie to

    W opisywanym przypadku na rachunek wpływałoby maks 8000-10000zł miesięcznie

    Krzysiek

  • 5. Data: 2010-10-11 13:11:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:i8v16e$jtq$...@n...onet.pl...

    > W opisywanym przypadku na rachunek wpływałoby maks 8000-10000zł
    > miesięcznie

    Ale pre-paidem chcesz to rozwiązywać? A bezpieczeństwo? Co w przypadku
    zagubienia/kradzieży karty - czarna dupa i ponownie punkt startowy? IMO nie
    są to znowu aż tak małe kwoty aby na to machnąć ręką.

    IMO jeśli rachunek w PL, to tylko na znajomego/"słupa".

    A najlepiej rachunek w Szwecji. Jeśli nie odpowiada Skandia to spróbować
    cokolwiek innego, tylko raczej nie Nordea i nie Swedbank.

    Jeśli upierasz się jednak na rozwiązanie typu pre-paid, to chyba nie ma co
    szukać lepszej opcji, od tej podanej przez grin (o ile to w praktyce działa,
    bo przeczuwam tu problemy z tymi wyższymi limitami). Dzwoń do ING i pytaj.

  • 6. Data: 2010-10-11 13:20:09
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    > zagubienia/kradzieży karty - czarna dupa i ponownie punkt startowy? IMO
    > nie są to znowu aż tak małe kwoty aby na to machnąć ręką.

    Tu masz rację. Ale jak napisałem w Polsce założyc normalnego rachunku gość
    nie chce/nie może.
    W Szwecji jak twierdzi nie chca założyc rachunku jak nie ma zatrudnienia.
    Troche to bez sensu ale może i tak jest.
    Zgubienie karty to fakt ale pewno sa limitry dzienne i mozliwość blokady
    jakby co.

    > IMO jeśli rachunek w PL, to tylko na znajomego/"słupa".

    To tez było brane pod uwage ale

    > A najlepiej rachunek w Szwecji. Jeśli nie odpowiada Skandia to spróbować
    > cokolwiek innego, tylko raczej nie Nordea i nie Swedbank.

    To by było najlepsze. Musze gościa pokierować. Ja z Polski w tym temacie
    niewiele mu pomogę poza podaniem nazwy banku.

> [...]
    > szukać lepszej opcji, od tej podanej przez grin (o ile to w praktyce
    > działa, bo przeczuwam tu problemy z tymi wyższymi limitami). Dzwoń do ING

    Ok. Na ich stronie nic o limitach nie znalazłem zaraz przedzwonie na
    infolinie.

    Krzysiek

  • 7. Data: 2010-10-11 14:07:27
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > Ok. Na ich stronie nic o limitach nie znalazłem zaraz przedzwonie na
    > infolinie.

    Nie ma limitu wpłat. Podgląd internetowy jest ale tylko jak karta przypisana
    do jakiegoś RORa internetowego . RORa anonimowo założyć się nie da. Kartę
    niepersonalizowaną może kupić ktokolwiek i dać komukolwiek. Działa od razu
    przez 2 lata od daty jej wyprodukowania, czyli zwykle krócej. Kiedyś tych
    kart przedpłaconych mieli wiele o różnych funkcjonalnosciach.

  • 8. Data: 2010-10-11 14:14:49
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "grin" <s...@a...er> napisał w wiadomości
> [...]
    > Działa od razu przez 2 lata od daty jej wyprodukowania, czyli zwykle
    > krócej. Kiedyś tych kart przedpłaconych mieli wiele o różnych

    Ok. Dzieki
    Zasila sie ją normalnie poprzez przelew na rachunek karty?
    Z zagranicznego banku nie będzie problemu z zasileniem?
    Wypłaty w zagranicznych bankomatach 3% z tego co widze.
    Jak gościu nic nie załatwi w Szwecji na miejscu to będzie trzeba mu cos
    takiego zakupić i przesłac.

    Krzysiek

  • 9. Data: 2010-10-11 14:17:00
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Działa od razu przez 2 lata od daty jej wyprodukowania, czyli zwykle
    > krócej. Kiedyś tych kart przedpłaconych mieli wiele o różnych

    A jeszcze jedno pytanie:
    Skoro to karta na okaziciela to co w przypadku jej zagubienia, zniszczenia?
    Czy mozna ją zablokować?
    Jesli zostanie zablokowana to co z pozostałymi na niej środkami?

    Krzysiek

  • 10. Data: 2010-10-11 14:20:50
    Od: "grin" <s...@a...er>

    > Zasila sie ją normalnie poprzez przelew na rachunek karty?
    Tak

    > Z zagranicznego banku nie będzie problemu z zasileniem?
    Nie, ona ma swój najzwyklejszy numer rachunku

    > Wypłaty w zagranicznych bankomatach 3% z tego co widze.
    No cóz , normalka jak dla każdej innej zwykłej karty użytej za granicą