  • 1. Data: 2005-09-13 11:08:36
    Temat: Kara za brak minimalnej wplaty
    Od: <lot>

    Witam,
    mam karte VISA Clasic w Lukasie i ostatnio byłem miesiąc na urlopie.
    Nie używam jej od dawna. Po powrocie z wakacji znalazłem w skrzynce
    polecenie zapłaty za używanie karty w 2005. Nie zapłaciłem tego w terminie
    bo nie bylo mnie w domu.
    Zaplacilem kilka dni po terminie i następnie otrzymalem kolejne wezwanie ale
    z karą 55 zł. Czy to jest normalne?

    Pzdr,
    lot

  • 2. Data: 2005-09-13 11:15:13
    Temat: Re: Kara za brak minimalnej wplaty
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Użytkownik wrote:
> [...]
    > Zaplacilem kilka dni po terminie i następnie otrzymalem kolejne
    > wezwanie ale z karą 55 zł. Czy to jest normalne?

    Co rozumiesz przez słowo "normalne" ? Opłata wynika z cennika na jaki sie
    zgodziłeś podpisując umowę o kartę - to po pierwsze :-) Po drugie - zdaje
    się, że UOKiK "dobrał" się do skóry bankom z powodu pobierania jednocześnie
    i odsetek i opłat za brak spłaty minimalnej w wyznaczonym terminie. Więc
    masz szanse na walkę :-) W ruch pewnie pójdzie arbiter bankowy jeżeli się
    zdecydujesz reklamować.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 3. Data: 2005-09-13 11:17:49
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Tue, 13 Sep 2005 13:08:36 +0200 <lot> wrote:

> [...]
    > bo nie bylo mnie w domu.
    > Zaplacilem kilka dni po terminie i następnie otrzymalem kolejne wezwanie ale

    tak :)
    było jakiś czas temu na grupie.
    jeśli kolejne wezwanie było wysłane już po wpłacie, możesz reklamować.

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > Ravel Maurice S/N: 0x000000D1

  • 4. Data: 2005-09-13 12:02:25
    Od: <lot>

    > Co rozumiesz przez słowo "normalne" ?

    To, że ludzie czasami wyjeżdżają na miesiąc i w trakcie tego
    pobytu przyślą rachunek za używanie karty, którego klient
    nie zdąży zapłacić w terminie.
    Poza tym jest to opłata za używanie karty, a nie za uregulowanie
    płatności przy użyciu tej karty. Gdybym nią płacił, to z pewnością
    pamiętałbym o wpłacie minimalnej.
    Dodatkowo przychodzi to listem zwykłym, który może zaginąć.
    Widzę, że lepiej było nie wpłacać tej kwoty i twierdzić, że nic do
    mnie nie przyszło pocztą.

    Pzdr,
    lot

  • 5. Data: 2005-09-13 12:19:16
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > To, że ludzie czasami wyjeżdżają na miesiąc i w trakcie tego
    > pobytu przyślą rachunek za używanie karty, którego klient
    > nie zdąży zapłacić w terminie.

    Skoro "nie zdążyłeś" to płacisz frycowe. Tak stanowi umowa, którą
    podpisałeś. Chyba nie byłeś pijany/ubezwłasnowolniony kiedy ją podpisywałeś?
    A skoro tak, to dlaczego nie wydaje Ci się "normalne", że ponosisz
    konsekwencje swoich działań? Czyli "zapomnienia" ?

    > Poza tym jest to opłata za używanie karty, a nie za uregulowanie
    > płatności przy użyciu tej karty. Gdybym nią płacił, to z pewnością
    > pamiętałbym o wpłacie minimalnej.

    To możesz mieć pretensje wyłącznie do siebie.

    > Dodatkowo przychodzi to listem zwykłym, który może zaginąć.
    > Widzę, że lepiej było nie wpłacać tej kwoty i twierdzić, że nic do
    > mnie nie przyszło pocztą.

    Kombinujesz jak koń pod górę, żeby nie wywiązać się z umowy. Jedyny punkt
    zaczepienia Ci napisałam w poprzednim poście (co może Cie uwolnić od opłaty
    za spóźnienie ale nie od odsetek). Reszta to już Twój problem.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 6. Data: 2005-09-13 16:27:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    lot wrote:

    > To, że ludzie czasami wyjeżdżają na miesiąc i w trakcie tego
    > pobytu przyślą rachunek za używanie karty, którego klient
    > nie zdąży zapłacić w terminie.

    O własne interesy trzeba dbać.

  • 7. Data: 2005-09-13 19:29:44
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > masz szanse na walkę :-) W ruch pewnie pójdzie arbiter bankowy jeżeli się

    Niestety nie takie proste. Od marca bujam się z taką reklamacją w Pekao. Nie
    odpowiadają, albo odpowiadają nie na temat.

  • 8. Data: 2005-09-13 19:30:07
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    rsa127 wrote:

    > Niestety nie takie proste. Od marca bujam się z taką reklamacją w
    > Pekao. Nie odpowiadają, albo odpowiadają nie na temat.

    Ja nie twierdzę, że to jest proste :-) BTW - dlaczego nie uderzyłeś do
    arbitra?

    przyszłość/ Woody Allen

  • 9. Data: 2005-09-13 20:37:30
    Od: "kubakj" <k...@g...pl>

> [...]
    > bo nie bylo mnie w domu.
    > Zaplacilem kilka dni po terminie i następnie otrzymalem kolejne wezwanie ale

    W Nordea Bank Polska nie ma oplaty za brak oplaty minimalnej, sa tylko odsetki.
    To chyba jedyny bank, co tam ma.

  • 10. Data: 2005-09-14 17:55:55
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Ja nie twierdzę, że to jest proste :-) BTW - dlaczego nie uderzyłeś do
    > arbitra?

    Ponieważ wyrok nie jest prawomocny. W ostatnim raporcie o kartach UOKiK
    wręcz stwierdził, że na razie nie jest to podstawa do reklamacji, więc
    szkoda mi ryzykować kolejne bodaj 50 PLN.