  • 1. Data: 2009-11-22 00:34:17
    Temat: KIS- czy nie za duży limit
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    Mnie również chcą wydać kartę KIS w OF z dość sporym limitem, właściwie
    można by nią kupić nowy mały samochód. Nie wiem tylko, czy warto brać aż
    z tak wysokim. Prawdę mówiąc dotychczas korzystałem z kk niezbyt
    intensywnie, rzadko kiedy 1,5k/mies, spłacane w GP. Może poprosić o
    zmniejszenie? Ktoś to ćwiczył?

    Czy posiadanie na tyle wysokiego limitu może jakoś zaszkodzić? Nie będą
    chcieli udzielić kredytu, gdyby zaszła nagła potrzeba?

  • 2. Data: 2009-11-22 01:02:52
    Temat: Re: KIS- czy nie za duży limit
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "XYZ" <j...@m...bin> napisał w wiadomości grup

    > Czy posiadanie na tyle wysokiego limitu może jakoś zaszkodzić? Nie będą
    > chcieli udzielić kredytu, gdyby zaszła nagła potrzeba?

    To znaczy chcesz wnioskować o zmniejszenie bezprowizyjnego limitu w trosce o
    to aby ewentualnie nie przeszkodziło to w uzyskaniu jakiegoś innego kredytu,
    zapewne prowizyjnego?

    Czy też masz jakieś dodatkowe powody aby chcieć żeby ten limit był niższy
    niż proponowany przez Getin?

  • 3. Data: 2009-11-22 02:03:13
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-22 02:02, MarekZ pisze:
> [...]
    >
    > To znaczy chcesz wnioskować o zmniejszenie bezprowizyjnego limitu w
    > trosce o to aby ewentualnie nie przeszkodziło to w uzyskaniu jakiegoś
    Załóżmy, że w z moimi dochodami dostanę w banku Z (i przeciętnie w
    każdym innym) 4 razy mniejszy limit niż od Getin/OF. Drugie założenie
    jest takie, że będę musiał wziąć kredyt na kwotę stanowiącą 2,5*(limit
    KIS) - np. jakiś wypadek losowy.

    Bank Z, w którym kredyt chcę uzyskać, poprosi mnie o udokumentowanie
    dochodów i wyliczy, że moja zdolność kredytowa jest 10-krotnie mniejsza
    od wielkości kredytu i mógłby go udzielić, GDYBY NIE TO, że w BIKu
    widzi, że posiadam w Getinie kk która ma 4x większy limit od tego u nich
    obliczonego, więc odejmując to w prosty sposób, analitykowi w Z
    wychodzi, że moja zdolność kredytowa po uwzględnieniu KIS wynosi
    -3*(zdolność kredytowa wyliczona przez Z). Więc bank odmawia udzielenia
    kredytu.

    Czy tak to działa, czy nie?

    > Czy też masz jakieś dodatkowe powody aby chcieć żeby ten limit był
    > niższy niż proponowany przez Getin?
    Mniej więcej to jest treść mojego pytania: jakie mogę mieć ku temu
    powody? Czy zbyt wysoki limit może stanowić w pewnym sensie problem dla
    posiadacza.

    Mam ten komfort, że nie żyję na kredyt, a wzięcie kredytu nie przeszło
    mi nigdy przez myśl. Pytanie powyżej jest mocno teoretyczne, tak jak
    napisałem, kredyt może być potrzebny np. na leczenie, a wtedy już za
    późno by myśleć o takich rzeczach, trzeba się spieszyć.

  • 4. Data: 2009-11-22 07:53:30
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    XYZ pisze:
> [...]

    Popierając wywody XYZa dodam, że może zajść sytuacja, że jakiś oszust
    przekręci go na KIS na kwotę limitu i zanim bank uzna reklamację, to XYZ
    będzie musiał kwotę zadłużenia zapłacić.

    Zdrowy limit powinien być 2x większy, niż
    przewidywany maksymalny miesięczny obrót na karcie.

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 5. Data: 2009-11-22 09:47:13
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    XYZ pisze:
    > Mniej więcej to jest treść mojego pytania: jakie mogę mieć ku temu
    > powody? Czy zbyt wysoki limit może stanowić w pewnym sensie problem dla
    > posiadacza.

    Oczywiście masz racje. Ja również zmniejszyłem swoje limity na
    posiadanych KK (większość KK zamknąłem), bo niby po co mi 80-100k PLN
    limitów, skoro ROCZNIE wydaje w ten sposób 20-30k PLN (czyli 2-3k PLN
    miesięcznie) ?

    --
    Mithos

  • 6. Data: 2009-11-22 12:11:48
    Od: XYZ <j...@m...bin>

    W dniu 2009-11-22 08:53, bzdreg pisze:

> [...]
    > będzie musiał kwotę zadłużenia zapłacić.
    >
    > Zdrowy limit powinien być 2x większy, niż
    > przewidywany maksymalny miesięczny obrót na karcie.

    Akurat przed tym można się zabezpieczyć ustalając limity... Chyba, że ta
    karta nie posiada żadnych i nie można tego zmienić.

  • 7. Data: 2009-11-22 12:32:57
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "bzdreg" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:heaqom$i1b$...@m...internetia.pl...

    > Zdrowy limit powinien być 2x większy, niż
    > przewidywany maksymalny miesięczny obrót na karcie.

    Aha. Ja natomiast uważam, że zdrowy limit powinien być jak najwyższy.

  • 8. Data: 2009-11-22 15:50:22
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ pisze:
    > Aha. Ja natomiast uważam, że zdrowy limit powinien być jak najwyższy.

    Ale po co ?

    Poza tym weź pod uwagę, że "zdrowy limit" to pojęcie mocno względne.

    --
    Mithos

  • 9. Data: 2009-11-22 15:56:46
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Mithos" <f...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Ale po co ?

    Lepiej bowiem mieć możliwość skorzystania z niego w razie chęci lub
    potrzeby, niż być skazanym na widzimisię banków albo potrzebę samodzielnego
    zarobienia środków w momencie pojawienia się takiej chęci lub potrzeby.
    Jeżeli rzecz dotyczy karty OF, wyższy limit nie generuje żadnych dodatkowych
    kosztów w stosunku do niższego limitu.

  • 10. Data: 2009-11-22 16:45:00
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 22 Lis, 13:32, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:

    > Aha. Ja natomiast uważam, że zdrowy limit powinien być jak najwyższy.

    Ja też. Wysokie limity nie raz uratowały mi finansowo tyłek.