  • 1. Data: 2004-03-31 14:41:28
    Temat: Już 2,5 dnia BH przetrzymuje pieniądze....:((
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Pensja wyszła z (przepraszam za wyrażenie) Banku Hadlowego
    w poniedziałek rano, mamy środę, prawie wieczór i nie ma (Multi).

    Zawsze przetrzymują kasę w BH! Zawsze, choćby nie wiem o której
    złożyć zlecenie dnia "1", to pełny 2 dzień jest cisza i kaska
    przechodzi dopiero pierwszym Eliksirem dnia "3"!!

    Ale dziś już 2 eliksiry były i klops. :(((

    Multi raczej bez winy, bo z PeKaO SA przychodzi w kilka
    godzin.

    Wiem że było wałkowane n-razy ale trochę to nie fair,
    człowiek głodny czeka na pieniądze a bank sobie
    obraca.

    --
    oo00oo00oo Kuba
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net

  • 2. Data: 2004-03-31 14:50:15
    Temat: Re: Już 2,5 dnia BH przetrzymuje pieniądze....:((
    Od: "PMZ" <p...@b...pl>

    > Wiem że było wałkowane n-razy ale trochę to nie fair,
    > człowiek głodny czeka na pieniądze a bank sobie
    > obraca.

    Zmień bank albo nie zostawaj bez grosza na koniec m-ca.

    PMZ

  • 3. Data: 2004-03-31 15:06:33
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Kuba" <k...@a...w.sygnaturce.pl> wrote in message
> [...]
    > godzin.
    >
    > Wiem że było wałkowane n-razy ale trochę to nie fair,
    > człowiek głodny czeka na pieniądze a bank sobie

    Kiedy masz wypłatę ? na koniec miesiąca, czy na początek ?
    To o co chodzi? Pieniądze ci się należą 31 lub 1. I w tym dniu mają być na
    koncie.
    Jeżeli nie docierają, to poproś zakład pracy o wykonywanie przelewów dzień
    wcześniej, albo zarządaj wypłaty w gotówce w zakładzie pracy.

  • 4. Data: 2004-03-31 20:19:39
    Od: sebol <l...@s...pl>

    poilkj wrote:

> [...]
    > Jeżeli nie docierają, to poproś zakład pracy o wykonywanie przelewów dzień
    > wcześniej, albo zarządaj wypłaty w gotówce w zakładzie pracy.

    co to za bzdury? Art 85 par 2 KP - Pracodawca ma czas do 10 nastepnego
    miesiaca na wyplate. Jezeli przelew wyjdzie 10 to jest wszystko ok. Jak
    ktos nie lubi czekac moze zażyczyć sobie odbierania wyplaty w gotowce w
    kasie zakladu ale tez moge wyplacic najpozniej 10.

    --
    l...@s...pl

  • 5. Data: 2004-03-31 21:44:34
    Od: Piotr Grzegorz Skowroński <s...@S...PRECZpoczta.fm>

    sebol <l...@s...pl> wrote:
    > co to za bzdury? Art 85 par 2 KP - Pracodawca ma czas do 10 nastepnego
    > miesiaca na wyplate.

    A jeśli umowa o pracę lub firmowy regulamin stanowi, że pensja jest płacona
    wcześniej, np. do 5. każdego miesiąca - kiedy pracodawca ma obowiązek
    zapłacić?
    Pytam nie bez przyczyny - mój pracodawca płaci do 7. i z ciekawości
    chciałbym wiedzieć do czego jest zobowiązany, a co jest jego dobrą wolą :)

    > Jezeli przelew wyjdzie 10 to jest wszystko ok.

    Czyli liczy się moment wysłania przelewu, a nie otrzymania? Innymi słowy:
    pracodawca wysyła w dniu granicznym i przestaje się martwić?
    Kogo w takiej sytucaji można ścigać za opóźnienie? Przecież niekoniecznie
    bank pracownika jest winny, a bank pracodawcy nie ma wobec osoby trzeciej
    żadnych zobowiązań.

    > Jak ktos nie lubi czekac moze zażyczyć sobie odbierania wyplaty w
    > gotowce w kasie zakladu ale tez moge wyplacic najpozniej 10.

    1. Mało który pracodawca się zgodzi, a o pracę niełatwo.
    2. Mało wygodne to jest... :)

    --
    ukłony - skowi
    skowi at poczta fm

  • 6. Data: 2004-03-31 22:52:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Piotr Grzegorz Skowroński" <s...@S...PRECZpoczta.fm>
    napisał w wiadomości news:406b3b5e@news.home.net.pl...

    > A jeśli umowa o pracę lub firmowy regulamin stanowi, że pensja jest
    płacona
    > wcześniej, np. do 5. każdego miesiąca - kiedy pracodawca ma obowiązek
    > zapłacić?

    To wiąże go regulamin.

    > Pytam nie bez przyczyny - mój pracodawca płaci do 7. i z ciekawości
    > chciałbym wiedzieć do czego jest zobowiązany, a co jest jego dobrą wolą :)

    Zapewne nie masz regulaminu, bo jeśli masz, to winieneś był się z nim
    zapoznać ;]

    Jego obowiązkiem jest dostarczenie Ci pieniędzy w taki sposób, by najpóźniej
    10. każdego miesiąca były one dla Ciebie dostępne (chyba, że regulamin
    stanowi inaczej).

> [...]
    > bank pracownika jest winny, a bank pracodawcy nie ma wobec osoby trzeciej

    Nie jest ok i ścigać należy pracodawcę. Za opóźnienie w dostarczeniu
    wynagrodzenia należą się pracownikowi odsetki ustawowe (na zakończenie
    współpracy, o ile termin przedawnienia nie minął, można się w sumie ich
    domagać od pracodawcy ;])

    > 1. Mało który pracodawca się zgodzi, a o pracę niełatwo.
    > 2. Mało wygodne to jest... :)

    I nie jest to prawda, aczkolwiek pracodawca może stawiać pracownika przed
    faktem dokonanym i zapewne zwykle tak robi (i takie działania powinny być
    tępione).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 7. Data: 2004-04-01 06:02:28
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktos nie lubi czekac moze zażyczyć sobie odbierania wyplaty w gotowce w
    > kasie zakladu ale tez moge wyplacic najpozniej 10.

    Bylbym ostrozny z rzucaniem inwektywami.
    To nie ten paragraf ma tu zastosowanie, kolego.
    Jezeli pracodawca ma czas do 10-go to obowiazuje to JEDNAKOWO dla wyplat
    WSZYSTKICH pracownikow. Pracodawca nie moze jednemu pracownikowi placic 5-go
    a innemu 7-go mimo, ze oba te terminy mieszcza sie w dopuszczalnym zakresie.
    Jezeli pracodawca wyznaczyl dzien wyplaty np. na 3-go to WSZYSCY pracownicy
    powinni najpozniej tego dnia miec pieniadze w swojej dyspozycji niezaleznie
    od formy wyplaty. A to oznacza, ze czas na wykonanie przelewu obciaza
    placacego nie pracownika.
    PIP dobrze o tym wie...;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 8. Data: 2004-04-01 10:57:00
    Od: Kuba <k...@a...w.sygnaturce.pl>

    Użytkownik Kuba napisał:

    > Pensja wyszła z (przepraszam za wyrażenie) Banku Hadlowego
    > w poniedziałek rano, mamy środę, prawie wieczór i nie ma (Multi).

    Doszły. 74 godziny.....

    Jednej rzeczy nie rozumiem. Tworzy się (pewnie za kupę kasy) Eliksir,
    3 sesje dziennie i inne "szmery bajery", banki się tym chwalą
    a z tego nie korzystają!

    A'propos czy bank nie powinien dokonywać takiego przelewu niezwłocznie?
    Ja rozumiem że daje się czas z dużym zapasem, ale chyba po to żeby
    się zabezpieczyć na wypadek awarii technicznych. Czy takie przetrzymanie
    nie jest "zbędną zwłoką"?

    --
    oo00oo00oo Kuba
    jakub [at] Kowalczuk [dot] net

  • 9. Data: 2004-04-01 11:10:12
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kuba wrote:

    > Doszły. 74 godziny.....
    >
    > Jednej rzeczy nie rozumiem. Tworzy się (pewnie za kupę kasy) Eliksir,
    > 3 sesje dziennie i inne "szmery bajery", banki się tym chwalą
    > a z tego nie korzystają!

    nie uogólniaj:
    ja zaplanowalem ostatnio przelew Fortis -> Nordea poszedl rano,
    jak doszedl do N do sie rozmyslilem i poszedl spowrotem
    jak doszedl do F to stwierdzilem, ze lepiej wrócic i znowu poszedl do N
    i w Nordei zostal ponownie z tą samą data zaksięgowany

    Twoj pech ze pracodawca wybral kiepski bank
    *** blad ***

  • 10. Data: 2004-04-01 18:19:11
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kuba" <k...@a...w.sygnaturce.pl> wrote in message
    > Pensja wyszła z (przepraszam za wyrażenie) Banku Hadlowego
    > w poniedziałek rano, mamy środę, prawie wieczór i nie ma (Multi).

    A masz pewnosc, ze wyszla? Mam oczywiscie na mysli, ze pracodawca zlozyl
    dyspozycje przelewu i mial pokrycie na ich wykonanie.

    Maciej