  • 1. Data: 2004-02-03 22:17:35
    Temat: Jeśli bank wypowie kredyt - to jaka kolejność zdarzeń potem?
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Witam
    Zakładam taką sytuację i proszę o odpowiedź na poniższe pytanie.
    Mam kredyt, nie spłacam go, negocjacje z bankiem nie są specjalnie długie (w
    czasie), bo pieniędzy nagle nie mam w ogóle (a żeby negocjować to jednak COŚ
    trzeba spłacać - prędzej czy później) - tylko parę PLN na życie.
    Bank przystępuje w końcu do egzekucji długu poprzez komornika.
    I jak, CO się dzieje dokładnie - znaczy w jakiej kolejności: nic nie będę
    wiedział, dopóki komornik nie zapuka do drzwi aby zlicytować np. pralkę i TV -
    czy jednak będzie pierwsze rozprawa w sądzie, o której zostanę powiadomiony...?
    Po prostu czy o wszczęciu postępowania mnie bank/sąd/komornik powiadomi - czy
    jak wyżej? Wydaje mi się, że powinni powiadomić, ale może mi się tylko wydaje...
    Proszę o info - i przepraszam za - może - lamerskie pytanie.

  • 2. Data: 2004-02-03 23:11:08
    Od: sebol <l...@s...pl>

    kredytobiorca wrote:
> [...]
    > jak wyżej? Wydaje mi się, że powinni powiadomić, ale może mi się tylko wydaje...

    Bank wystawi BTE i przesle do Sadu. Sad na rozprawie niejawnej podbije
    go taka nieladna pieczatka zwana klauzula wykonalnosci. Pozniej
    poinformuje cie o tym fakcie (dokonanym) i ustanowi 14 dni na wniesienie
    sprzeciwu.

    --
    l...@s...pl

  • 3. Data: 2004-02-04 09:41:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "sebol" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > go taka nieladna pieczatka zwana klauzula wykonalnosci. Pozniej
    > poinformuje cie o tym fakcie (dokonanym) i ustanowi 14 dni na wniesienie

    Pierwsze dwa zdania dobrze, ale potem bzdury.

    Po nadaniu klauzuli wykonalności sąd prześle odpowiednie papiery do banku, a
    Ciebie w ogóle nie powiadomi. Będziesz miał 7 dni na zaskarżenie
    postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalności od momentu zawiadomienia o
    wszczęciu egzekucji przez komornika. Będziesz także mógł wnieść skargę na
    czynność komornika (o ile jest się na co skarżyć) lub powództwo
    przeciwegzekucyjne przeciwko bankowi.

    Podkreślam - nie ma żadnych 14 dni na wnoszenie sprzeciwu, bo BTE nie jest
    doręczane dłużnikowi, tylko bankowi.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 4. Data: 2004-02-12 06:43:59
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "kredytobiorca" <k...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:5bdd.00000409.40201dff@newsgate.onet.pl...
> [...]
    wydaje...
    > Proszę o info - i przepraszam za - może - lamerskie pytanie.

    Tak. Komornik doreczy Ci zawiadomienie o wszczeciu egzekucji, niestety
    rownolegle z doreczeniem zawiadomienia komornik moze prowadzic inne czynosci
    egzekucyjne. W szczegolnym przypadku, mozesz dowiedziec sie, ze toczy sie
    postepowanie z Twoim udzialem (tak, tak, pomimo, iż nie masz zielonego
    pojecia o tym, ze takie postepowanie sie toczy, formalnie jestes jego
    uczestnikiem) o nadanie klauzuli wykonalnosci bte - np. gdy bank wniesie
    wniosek do niewlasciwego sadu, albo np. gdy bank zlozy wniosek o zwolnienie
    od kosztow sadowych (pamietam, ze jeden z bankow znajdujacych sie w trudnej
    sytuacji faktycznie skladal wnioski o zwolnienie od wpisu w wysokosci np. 18
    zl) - wtedy otrzymasz odpis postanowienia o przekazaniu sprawy sadowi
    wlasciwemu lub w przedmiocie zwolnienia od kosztow sadowych, ale tylko to,
    nie otrzymasz np. w takiej sytuacji odpisu wniosku. Natomiast wowczas
    bedziesz mogl zapoznac sie z aktami sprawy w sekretariacie sadu.

    W pozostalym zakresie jest oczywscie tak, jak napisal Tomek W.

    Pozdrawiam, Grzegorz

    --
    - -
    SKPB Warszawa: www.skpb.waw.pl