  • 1. Data: 2003-10-20 09:08:50
    Temat: Jakie raty wybrac w kredycie mieszkaniowym ?
    Od: "Grzegorz Sieraczynski @Intelatech" <s...@i...pl>

    Witam wszystkich !!!

    Zamierzam wziasc kredyt na mieszkanie.
    - Bank PKO BP,
    - wysokosc kredytu - okolo 75 tys. zl,
    - okres kredytowania - 20-25lat
    - waluta - PLN

    Moje pytanie jest takie.
    Jakie raty ? równe czy malejace.
    Kredyt chcialbym splacic szybciej niz wynosi okres kredytowania.

    Osoba (posrednik) która bedzie zalatwiac mi ten kredyt wspominala cos o
    równych ratach.
    - Jak wyglada wczesniejsza splata takiego kredytu?

    - Czy odsetki naliczone i rozliczone na poszczególne miesiace bede musial
    zaplacic bankowi nawet przy wczesniejszej splacie ?

    - Jak wyglada mozliwosc robienia nadplat - bo slyszalem ze takie cos
    istnieje
    tnz. mam do zaplacenie rate np 600 zl z tego przykladowo 100 zl to
    kapital a reszta to odsetki (poczatkowe lata splaty), czy równoczesnie z ta
    rata moge splacic kapital za np kolejne 2 miesiace bez placenia odsetek ?

    Za wszelkie informacje BARDZO WIELKIE DZIEKI

    Pozdrawiam Grzegorz Sieraczynski

  • 2. Data: 2003-10-20 09:20:18
    Temat: Re: Jakie raty wybrac w kredycie mieszkaniowym ?
    Od: "Lopez" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Sieraczynski @Intelatech" <s...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:bn08ph$hbq$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam wszystkich !!!

> [...]

    IMHO - malejace.

    Dlaczego? Mniejsze koszty - odsetki.

    Pzdrwm.

    --
    Lopez de Bytom en Silesia

  • 3. Data: 2003-10-20 09:53:50
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]

    > Jakie raty ? równe czy malejace.
    > Kredyt chcialbym splacic szybciej niz wynosi okres kredytowania.

    najlepiej wybrać raty malejące

    chyba, że:

    - nie stać cię na wyższe (ale skoro chcesz spłacić wcześniej to chyba cię
    stać)
    - masz zwrot odsetek od kredytu przez Państwo (wtedy bez różnicy ile płacisz
    odsetek)

    PKO BP bezpłatnie przelicza raty i sporządza nowy harmonogram więc w tym
    banku wcześniejsza spłata jest możliwa i przy równych i malejących

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-10-21 07:27:59
    Od: "Rafal" <t...@i...pl>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał w wiadomości

    > najlepiej wybrać raty malejące
    >
    > chyba, że:
    >
    > - masz zwrot odsetek od kredytu przez Państwo (wtedy bez różnicy ile
    płacisz
    > odsetek)

    moglbys rozwinac ..... mysl zwrotu odsetek ..