  • 1. Data: 2005-02-14 19:02:47
    Temat: Jaki maksymalny czas przelewu srodkow miedzy bankami?
    Od: Poke <"poke1{usun to oraz cyfry 1 i 2 z adresu}"@poprostu2.net>

    Jak w temacie - ile czasu ma bank na przelanie srodkow dalej? Czyli jak
    dlugo moze przetrzymwac srodki u siebie? Czy to jest okreslone jakos
    odgornie czy kazdy bank sobie ustala wlasne zasady?

    --
    Pozdrowienia/Greetings,
    Poke

    http://www.grubba.kom.pl/ - kilka slow o mnie

  • 2. Data: 2005-02-14 19:13:45
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-02-14 20:02, Użytkownik Poke napisał :

    > Jak w temacie - ile czasu ma bank na przelanie srodkow dalej? Czyli jak
    > dlugo moze przetrzymwac srodki u siebie? Czy to jest okreslone jakos
    > odgornie czy kazdy bank sobie ustala wlasne zasady?

    Każdy bank "dyma" klienta tak długo jak ten pozwala się dymać. To, czym
    kiedyś (mniej więcej do 30.06.2004) można było mydlić oczy klientom
    banków, że bank ma 2-3 dni robocze na zaksięgowanie przelewu jest
    obecnie spławianiem klienta. Wszystkie zwyczajne przelewy o ile są
    zarejestrowane w banku nadawcy w dniu "n" w banku odbiorcy są
    zaksięgowane *najpóźniej* w dniu "n+1" (cały czas piszę o dniach
    roboczych i nie uwzględniam księgowań w ramach jednego banku - tu
    oczywiście "akcja" rozgrywa się on-line - a przynajmniej powinna)
    I nie ma innej możliwości!!! Jeżeli coś nie dotarło w ww. terminie, to
    na 99% w głupa leci nadawca lub bank nadawcy. Taka jest rzeczywistość. A
    inne tezy to po prostu ogłupianie klientów.

  • 3. Data: 2005-02-14 19:58:51
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    wizardx12 napisał(a):

    > inne tezy to po prostu ogłupianie klientów.

    Zgadza się. W specyfikacji systemu Elixir stoi jak byk:
    - minimalny czas przelewu: 2 h,
    - maksymalny czas przelewu: 1 dzień roboczy.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-02-14 20:09:31
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Łukasz Cielecki wrote:

    > Zgadza się. W specyfikacji systemu Elixir stoi jak byk:
    > - minimalny czas przelewu: 2 h,
    > - maksymalny czas przelewu: 1 dzień roboczy.

    W regulaminach banków stoi kiedy banki mają obowiązek wykonać przelew i
    zwykle sobie rezerwują na to dwa dni.
    Więc dopóki termin przelewu nie stoi w sprzeczności z regulaminem to
    jest to OK i wcale nie musi to być n + 1.
    Regulaminy trzeba czytać, a jak się nie podobają to iść szukać innego banku.

  • 5. Data: 2005-02-14 20:13:38
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik wizardx12 <R...@c...barg.cy>
    w wiadomości <news:cuqt8f$fv8$1@news.dialog.net.pl> wstukał:

    > Jeżeli coś nie dotarło w ww. terminie, to
    > na 99% w głupa leci nadawca lub bank nadawcy. Taka jest rzeczywistość. A
    > inne tezy to po prostu ogłupianie klientów.

    A widziałeś dzisiejszą wyborczą. To zajrzyj jak pogrywają banki-odbiorcy (i
    ich klienci). "Halo, gdzie jest ten przelew"

    --
    Nie słuchaj się tych rad , które mówią zebys to zrobił samemu. Jak zapłacisz
    to informatyk napewno zrobi to dobrze i dostroi stacje dyskietek.

  • 6. Data: 2005-02-14 20:16:59
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    witek napisał(a):

> [...]
    > Więc dopóki termin przelewu nie stoi w sprzeczności z regulaminem to
    > jest to OK i wcale nie musi to być n + 1.

    Zgadza się - ja akurat pisałem o czasie wykonania, który się liczy od
    momentu wysłania przelewu przez bank do KIRu. To kiedy bank rzeczywiscie
    wysle przelew to juz inna sprawa.

    Pozdrawiam!

  • 7. Data: 2005-02-14 20:29:24
    Od: wizardx12 <R...@c...barg.cy>

    Dnia 2005-02-14 21:09, Użytkownik witek napisał :

> [...]
    > Więc dopóki termin przelewu nie stoi w sprzeczności z regulaminem to
    > jest to OK i wcale nie musi to być n + 1.

    No i co z tego? Czy jeżeli w regulaminie bank zarezerwuje sobie tydzień
    na zaksięgowanie to też według Ciebie będzie O.K. Jestem w stanie
    zrozumieć, że bank "marmurkowy" w którym klienci składają polecenia
    przelewu na druczkach rezerwuje sobie czas na zaksięgowanie przelewów w
    jakimś tam czasie bo ilość takich przelewów drastycznie wzrasta w
    niektórych dniach miesiąca (np. płatności ZUS, podatków), jednak nie ma
    żadnego uzasadnienia w przypadku banków elektronicznych oraz nie dotyczy
    odbioru przelewów - to odbywa się automatycznie i nie wymaga zwiększenia
    zaangażowania pracowników. Poza tym zarezerwowanie sobie przez bank
    nadawcy czasu na zaksięgowanie przelewu nie może powodować, że jest to
    regułą, lecz wyjątkiem. A poza tym przyjmując przelew do realizacji bank
    (pod postacią pracownika :-) ) powinien określić, że przelew zostanie
    zaksięgowany np. jutro, a nie traktować klienta regułką: "wg regulaminu
    mamy czas na zaksięgowanie przelewu 2 dni".

    > Regulaminy trzeba czytać,

    Nie uczta Baltazara - sami się uczta.

    > a jak się nie podobają to iść szukać innego banku.

    A cóż to ma być? Chcemy równać w dół czy w górę?

  • 8. Data: 2005-02-14 20:48:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    wizardx12 wrote:

    > No i co z tego? Czy jeżeli w regulaminie bank zarezerwuje sobie tydzień
    > na zaksięgowanie to też według Ciebie będzie O.K.
    To sprawa banku czy chce stracić klienta.

> [...]
    > zaksięgowany np. jutro, a nie traktować klienta regułką: "wg regulaminu
    > mamy czas na zaksięgowanie przelewu 2 dni".

    Nie jestes od stawiania warunków bankowi. Bank ustala regulamin, ty się
    z nim możesz zgodzić lub nie.
    A termin nawet 10 dni do klauzl niedozwolonych jeszcze nie należy.

    > A cóż to ma być? Chcemy równać w dół czy w górę?

    Mnie się pytasz czy banku?
    Jak mi termin 2 dni nie odpowiada to równam w górę i szukam innego banku.

  • 9. Data: 2005-02-14 20:51:50
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <g...@i...dyndns.org.invalid>,
    n...@i...dyndns.org.invalid says...
> [...]
    >
    > A widziałeś dzisiejszą wyborczą. To zajrzyj jak pogrywają banki-odbiorcy (i
    > ich klienci). "Halo, gdzie jest ten przelew"

    Hmm... z artykulu niestety jasno nie wynika jaka to "czarna dziura".
    Jesli pomiedzy przelewem od klienta a otrzymaniem go na konto PLUSA
    uplynelo wiecej niz 1 dzien roboczy... to rzeczywiscie... sprawa moze
    byc podejrzana ..... ale jesli Plus zaksiegowal wplate po nawet 100
    latach .... to juz problem Plusa (oczywiscie pod warunkeim ze nei
    obciazyl klinta za zwloke)

    AP

  • 10. Data: 2005-02-14 21:16:04
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik AP <c...@e...dyndns.org>
    w wiadomości <news:MPG.1c7acb611629270c98985e@news.dallas.sbcglob
    al.net>
    wstukał:

    > In article <g...@i...dyndns.org.invalid>,
    > n...@i...dyndns.org.invalid says...

    > Hmm... z artykulu niestety jasno nie wynika jaka to "czarna dziura".

    "Okazało się, że za każdym razem pieniądze zatrzymywały się w banku
    współpracującym z operatorem na dzień lub dwa!"

    Tyle cytat, który jasno pokazuję tą "czarną dziurę"

> [...]
    > byc podejrzana ..... ale jesli Plus zaksiegowal wplate po nawet 100
    > latach .... to juz problem Plusa (oczywiscie pod warunkeim ze nei

    IMHO byłoby dużo przejrzyściej, gdyby w KC zostały przyjęte rozwiązania
    "podatkowe"

    --
    Albo idź do punktu gdzie składaja komputery. Tam sa informatycy i pewnie
    pomogą ( oczywiście nie za darmo).