  • 1. Data: 2006-06-07 09:16:16
    Temat: Jaki fundusz wybrac?
    Od: "news.astercity.net" <g...@o...pl>

    Witam,

    Wiem ze moze troszke OT, ale nie wiem gdzie sie zwrocic o rade.
    Chcialbym zaczac odkladac cos na emeryture, tak systematycznie i
    rownomiernie. ok 100-150 pln. Do kogo sie zglosic, jakie towarzystwo itp.?
    pzdr
    gm

  • 2. Data: 2006-06-07 09:23:49
    Temat: Re: Jaki fundusz wybrac?
    Od: Kamil Jon'ca <k...@p...onet.pl>

    news.astercity.net wrote:
> [...]
    > Chcialbym zaczac odkladac cos na emeryture, tak systematycznie i
    > rownomiernie. ok 100-150 pln. Do kogo sie zglosic, jakie towarzystwo itp.?

    IKE w TFI Arka na przyk?ad.
    KJ

  • 3. Data: 2006-06-07 09:41:42
    Od: "A" <...@o...eu>

    Uzytkownik "news.astercity.net" <g...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Wiem ze moze troszke OT, ale nie wiem gdzie sie zwrocic o rade. Chcialbym
    > zaczac odkladac cos na emeryture, tak systematycznie i rownomiernie. ok
    > 100-150 pln. Do kogo sie zglosic, jakie towarzystwo itp.?

    http://www.mbank.com.pl/oferta/ike/mike_fund_1.html

    IKE mBank Agresywny

  • 4. Data: 2006-06-07 09:52:23
    Od: "DMX" <d...@o...eu>

> [...]
    > zaczac odkladac cos na emeryture, tak systematycznie i rownomiernie. ok
    > 100-150 pln. Do kogo sie zglosic, jakie towarzystwo itp.?

    IMHO Arka BZ WBK - najwyzsza stopa zworotu za pare ostatnich lat, chociaz
    przy spadkach tez duzo traci. Ewentualnie DWS - mniejsza dynamika, ale tez
    mniejsze spadki.

  • 5. Data: 2006-06-07 10:52:04
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Użytkownik "DMX" <d...@o...eu> napisał w wiadomości

    > IMHO Arka BZ WBK - najwyzsza stopa zworotu za pare ostatnich
    > lat,

    ale juz 2ga w kolejnosci stopa zwrotu w ujęciu rocznym*! byli
    b. dobrzy, przebijajac konkurencje, ale duzo wskazuje ze to
    sie skonczylo, tak jak w wypadku paru innych funduszy. Radze
    pamiętać "dopisek" z większości reklamówek funduszy: że są to
    wyniki historyczne, nie dające gwarancji takich zyskow teraz.

    > chociaz przy spadkach tez duzo traci.

    A to prawda, rzeklbym że więcej niż inne.

    > Ewentualnie DWS - mniejsza dynamika, ale tez mniejsze spadki.

    dodalbym do tego Skarbiec, kręci się w okolicy trzeciego miejsca
    walczac o miejsce z funduszami ING

    * źródło: http://fundusze.wp.pl/

    --
    Oświadczenia/Informacje: Nie zgadzam się na wysyłanie ofert na
    adres użyty do/podczas wysłania tej wiadomości.

  • 6. Data: 2006-06-07 11:24:56
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski wrote:

    (...)

    > A to prawda, rzeklbym że więcej niż inne.

    > dodalbym do tego Skarbiec, kręci się w okolicy trzeciego miejsca
    > walczac o miejsce z funduszami ING

    Czy teoria ekonomii nie mowi, ze w dlugim okresie najbardziej
    prawdopodobne jest uzyskanie najwyzszego zwrotu inwestujac w wiele
    instrumentow finansowych/funduszy?

    Jesli chcemy po prostu przeznaczac pewna kwote miesiecznie na emeryture,
    to IMHO najlepiej zainwestowac pieniadze w kilka funduszy akcyjnych, ew.
    "fundusz funduszy" (rowniez akcji).

    A najwiekszy wybor funduszy mamy w mBanku.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 7. Data: 2006-06-07 11:31:27
    Od: "DMX" <d...@o...eu>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" <t...@n...syneticon.net> napisał w
    wiadomości news:e66d2a$i8i$1@newsreader2.netcologne.de...
> [...]

    > "fundusz funduszy" (rowniez akcji).
    >
    > A najwiekszy wybor funduszy mamy w mBanku.

    masz rację, ale koledze chyba chodziło o plany emerytalne, więc to chyba
    odpada

  • 8. Data: 2006-06-07 11:51:13
    Od: "Robert Sierant" <r...@x...pl>

    Zainwestuj w fundusz akcyjny. Nie wskazuję konkretnego, bo ich stopy zwrotu
    są raz lepsze a raz gorsze. Oszczędzaj te 100-150 zl bez wzgledu na to jaka
    bedzie koniuntura na gieldzie, nie konwertuj. Po prostu wplacaj ;-))

    pozdr.
    RS

  • 9. Data: 2006-06-07 12:39:37
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>

    DMX wrote:
> [...]
    > wiadomości news:e66d2a$i8i$1@newsreader2.netcologne.de...

    > masz rację, ale koledze chyba chodziło o plany emerytalne, więc to chyba

    Dlaczego odpada?
    W mBanku mozna inwestowac zarowno w zwykle fundusze, jak i te
    "emerytalne" (bez podatku), wybor obu rodzajow jest spory.

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 10. Data: 2006-06-07 13:21:11
    Od: "Kos" <k...@o...pl>

    mysle ze najwiekszy wybor bez prowizji w mbanku jest
    wybierz kilka akcyjnych , mieszanych i obligacyjnych i zacznij wplacac
    poczatkowo 70 % w akcyjne a pozostale rodziel na mieszane i obligacyjne ,
    a w miare uplywu lat zblizania sie do emerytury przekladaj ciezar na
    obligacyjne .
    Wplacaj systematycznie , nie interesuj sie spadkami i wzrostami czesciej niz
    2 razy w roku
    Jesli bedziesz solidnie wplacal to co zamiezasz to powinno byc ok na
    sympatyczna starosc .

    bo na zus nie licz ...