  • 1. Data: 2005-08-03 22:44:30
    Temat: Jaki bank do konta firmowego
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Zastanawiam się nad zmianą banku, w którym mam konto firmowe (DGOF).

    Obecnie mam dwa konta - w mBanku i Multibanku (do przelewów zagranicznych).

    Plusy (moim zdaniem) mBanku to prosty interfejs (tj. szybko się ładuje, nie
    ma różnych kretyńskich zabezpieczeń powodujących wylogowanie), konto eMax+
    pod ręką (tj. w każdej chwili mogę coś na nie przelać i jest na nim od razu,
    a nie na następny dzień). No i w ogóle jakieś takie miłe wrażenie sprawia :)

    Minusy - max. 50 przelewów zdefiniowanych, brak 'poczekalni zleceń'
    umożliwiającej wpisanie przelewów do późniejszego zatwierdzenia, brak
    możliwości sensownego przeszukiwania wyciągów, brak możliwości powiadamiania
    o wpłatach (poza ostatnio wprowadzonym wyciągiem miesięcznym na maila), brak
    możliwości wysyłania przelewów zagranicznych, 1 zł opłaty za przelew
    wychodzący, 2 zł za wypłatę z 'własnego' bankomatu, max. 12500 zł debetu
    na rachunku bieżącym.

    Co do Multibanku - same minusy, ale musiałem skądś wysyłać te przelewy
    zagraniczne :)

    Miałem jeszcze kontakt z BZWBK i też chciałbym się trzymać od niego z dala :)

    No i teraz szukam konta, które:

    - przede wszystkim będzie miało wygodny interfejs internetowy -
    wygodne przeszukiwanie, wysyłanie przelewów, sprawdzanie wyciągów
    (najlepiej żeby powiadamiał mailem o każdym przychodzącym wyciągu),
    bez dziwnych ograniczeń w rodzaju wspomnianych max. 50 przelewów
    zdefiniowanych

    - będzie umożliwiało wysyłanie przelewów zagranicznych (czy jakiś bank
    oferuje już przelewy w ramach EuroElixiru?), będzie miało możliwość
    dodawania kontrahentów zagranicznych do 'książki adresowej' (czy
    'przelewów zdefiniowanych'), a opłata za przelew zagraniczny będzie
    w granicach 20-30 zł

    - może mieć opłatę za prowadzenie czy za kartę, jeśli w zamian nie będzie
    opłat za przelew czy wypłatę (teraz w mBanku płacę ok. 30 zł miesięcznie
    za przelewy i 10-14 zł za wypłaty z bankomatu, więc żaden to dla mnie
    darmowy bank)

    - nie pogardzę dodatkowym wysoko oprocentowanym rachunkiem w rodzaju eMax+
    (ale firmowym! żeby mi nie potrącało belkowego)

    - karty kredytowe, kredyty, itd. nie są mi potrzebne (aczkolwiek jakieś
    dopuszczalne saldo debetowe byłoby mile widziane)

    P.