  • 1. Data: 2003-05-01 07:55:14
    Temat: Inteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA
    Od: _al3x <x...@i...pl>

    dostalem oto taka odpowiedz na pytanie o to dlaczego pieniadze sa blokowane na
    miesiac. na odpowiedz czekalem ponad 3tyg. oto ich wypociny prosilbym o Wasze
    zdanie na temat tego postepowania

    Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na Pana wiadomość elektroniczną o treści: "DOSTAŁEM
    ZWROT PIENIEDZY NA KARTE I MAM PIENIADZE ZABLOKOWANE NA MIESIAC, CHCIALBYM
    SIE DOWIEDZIEC NA JAKIEJ PODSTAWIE ?? GDZIE OPISANY JEST W.W PRZYPADEK W
    REGULAMINIE BANKU ?? BO PRZY KWOCIE ZABLOKOWANEJ JAK KLIKNE W PYTAJNIK TO
    JEST NAPISANE ZE TRANSAKCJE KARTOWE SA BLOKOWANE NA 7DNI" informujemy, że w
    przypadku zwrotu na kartę dokonywanego np. w momencie dokonania zwrotu
    towaru w punkcie handlowo - usługowym Bank zobowiązany jest do stosowania
    się do regulacji Visa International. Jako Bank wystawca karty Visa Electron
    mamy obowiązek postępowania zgodnie z ustaleniami organizacji. Dodatkowo
    sposób postępowania w takich przypadkach jest uregulowany przez wewnętrzne
    procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie
    Banku.
    Zgodnie z powyżej wymienionymi regulacjami, w momencie nastąpienia
    transakcji uznania na kartę, która nie była poprzedzona transakcją
    obciążeniową na tą samą kwotę, a więc transakcja uznaniowa nie jest
    odwołaniem wcześniejszej transakcji, wówczas bank obsługujący usługodawcę
    (punk handlowo - usługowy) ma prawo, za pośrednictwem Visa i zgodnie z jej
    regulacjami, żądać zwrotu kwoty uznania w ciągu 30 dni. Ze względu na ten
    fakt bank wystawca karty ma obowiązek założyć na rachunku Klienta blokadę na
    kwotę uznania, na okres 30 dni.
    W przypadku jakichkolwiek dodatkowych pytań lub wątpliwości prosimy
    o ponowny kontakt poprzez e-mail lub telefoniczny kontakt z jednym z naszych
    Konsultantów, pod numerem 0 800 121 121 lub (081) 535 6789. Przepraszamy za
    udzielenie odpowiedzi z opóźnieniem.

    Serdecznie pozdrawiamy

    Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA
    Centrum Obsługi Inteligo
    --
    pozdrawiam,
    _al3x

  • 2. Data: 2003-05-01 08:02:14
    Temat: Re: Inteligo - zwrot kasy na kart a regulamin VISA
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "_al3x" <x...@i...pl> wrote in message
> [...]
    blokowane na
    > miesiac. na odpowiedz czekalem ponad 3tyg. oto ich wypociny prosilbym o

    No, wyjaśnili.

  • 3. Data: 2003-05-01 08:16:02
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "_al3x" <x...@i...pl> wrote in message

> [...]
    > procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie

    ROTFL, klienta nie wiaza zadne umowy zawierane miedzy bankiem a dostawcami
    uslug dla banku. Dla klienta nie maja rowniez zadnego znaczenia wewnetrzne
    procedury bankowe. Procedury maja chronic pracownikow banku przed
    popelnianiem bledow, frodami itd. Procedury bankowe, jak i pewne
    postanowienia umow bank<>uslugodawca moga wizac klienta tylko w przypadku
    gdy zostana jednoznacznie spracyzowane w umowie lub regulaminie [zwykle
    stanowiacym integralna czesc umowy].
    Mysle, ze zacytowana odpowiedz banku warto przekazac Urzedowi Ochrony
    Konkurencji i Konsumentow.

    Maciej

  • 4. Data: 2003-05-01 08:38:16
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

    > No, wyjaśnili.

    Raczej pokazali, ze obowiazujace regulacje prawne nie maja dla nich
    znaczenia.

    Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. - Prawo bankowe

    [...]

    Art. 51. Posiadacz rachunku bankowego dysponuje swobodnie środkami
    pieniężnymi zgromadzonymi na rachunku. W UMOWIE Z BANKIEM MOGĄ BYĆ ZAWARTE
    POSTANOWIENIA OGRANICZAJĄCE SWOBODĘ DYSPONOWANIA TYMI ŚRODKAMI.

    Ciekawe czym nas jeszcze zaskocza ;).

    Maciej

  • 5. Data: 2003-05-01 09:05:45
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał:

    > ROTFL, klienta nie wiaza zadne umowy zawierane miedzy bankiem a dostawcami
    > uslug dla banku.

    Właśnie !!! Zob. sprawa UOKiK c/a Millennium (wtedy jeszcze BIG Bank).
    W skrócie: nie można wiązać konsumentów warunkami, które nie są im znane.

    > Mysle, ze zacytowana odpowiedz banku warto przekazac Urzedowi Ochrony
    > Konkurencji i Konsumentow.

    .... i bedzie kolejna sprawa przeciwko pkobp ;-))

  • 6. Data: 2003-05-01 09:06:56
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote in message
> [...]

    A co jest w umowie karty?

  • 7. Data: 2003-05-01 09:22:37
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "KK" <p...@g...pl> wrote in message

    > A co jest w umowie karty?

    Na pewno tego nie ma skoro napisali...

[...]

    Bank ma przede wszystkim obowiazek wywiazywac sie z zawartych umow
    [wszystkich!!!]. Inteligo pokazalo, ze umowy z klientami detalicznymi nie sa
    dla nich az tak wazne jak umowi z VISA Int. W zasadzie to zamiast Inteligo
    powinnismy pisac PKO BP. PKO ciagle zwraca uwage na tradycje banku, zapewnia
    jak to u nich jest bezpiecznie i jak duze mozna miec do nich zaufanie.
    Miedzy zapewnieniami PKO BP a tym co robi Inteligo jest bardzo duza
    rozbieznosc. Moze dlago pozostawiono nazwe Inteligo ;).

    Maciej

  • 8. Data: 2003-05-01 09:38:52
    Od: "Don " <d...@g...pl>

> [...]
    > procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie

    BZDURA. TAK JAK PISALI INNI, ONI SOBIE COŚ USTALILI A TY BADŹ MĄDRY...
    REGULAMINY WEWNĘTRZNE I REGULACJE VISY NIE MOGĄ BYĆ SPRZECZNE Z
    OBOWIĄZUJĄCYM PRAWEM(CYTOWANYM PRZEZ POPRZEDNIKA) ANI REGULAMINEM
    PRODUKTU.

> [...]
    > transakcji uznania na kartę, która nie była poprzedzona transakcją
    > obciążeniową na tą samą kwotę, a więc transakcja uznaniowa nie jest

    KOLEJNA BZDURA. TO, ŻE NIE JET TO TAKA SAMA KWOTA NIC NIE OZNACZA.
    WIEKSZOŚĆ ZWROTÓW NP. ZA BILETY LOTNICZE ZAWSZE UWZGLĘDNIA NP.JAKIEŚ
    PROWIZJE ZA ODWOŁANIE WIĘC KWOTA JEST ZAWSZE INNA.
    NIE MOŻNA BLOKOWAĆ KWOTY BO MOŻE PUNKT USŁUGOWO HANDLOWY SIĘ ROZMYŚLI.

    JA TEŻ PROPONUJĘ SKIEROWAĆ SPRAWĘ DO UOKiK.
    ZAŻĄDAJ ZMIANY POSTEPOWANIA BANKU. PO DRUGIE SRAWDŹ ILE DNI MAJĄ
    NA ODPOWIEDŹ I JEŻELI PRZEKROCZYLI CZAS TO POSKARŹ SIĘ RÓWNIEŻ
    NA TEN FAKT.

    Pozdr.

  • 9. Data: 2003-05-01 21:45:25
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Don " <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > JA TEŻ PROPONUJĘ SKIEROWAĆ SPRAWĘ DO UOKiK.
    > ZAŻĄDAJ ZMIANY POSTEPOWANIA BANKU. PO DRUGIE SRAWDŹ ILE DNI MAJĄ
    > NA ODPOWIEDŹ I JEŻELI PRZEKROCZYLI CZAS TO POSKARŹ SIĘ RÓWNIEŻ
    > NA TEN FAKT.

    Jejku, ale capslocka sobie wyłącz!! :)

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782

  • 10. Data: 2003-05-06 00:51:49
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    _al3x <x...@i...pl> writes:

    > informujemy, że w
    > przypadku zwrotu na kartę dokonywanego np. w momencie dokonania zwrotu
    > towaru w punkcie handlowo - usługowym Bank zobowiązany jest do stosowania
    > się do regulacji Visa International.

    Co to klienta obchodzi. Zreszta regulacje VISA o tym nie wspominaja.

> [...]
    > procedury Banku i nie ma konieczności, aby była umieszczona w regulaminie

    Ciekawe jak by to obronili np. przed sądem czy czyms takim :-)

> [...]
    > (punk handlowo - usługowy) ma prawo, za pośrednictwem Visa i zgodnie z jej
    > regulacjami, żądać zwrotu kwoty uznania w ciągu 30 dni.

    To sprawa miedzy nimi i VISA. Klienta takie rzeczy nie interesuja.

    > Ze względu na ten
    > fakt bank wystawca karty ma obowiązek założyć na rachunku Klienta blokadę na
    > kwotę uznania, na okres 30 dni.

    Ciekawe co podaja jako podstawe takiego obowiazku? Bo takiego obowiazku
    nie maja, z niczego on nie wynika (chyba ze z umowy z klientem, ktora
    - oprocz prawa "panstwowego" - jest jedyna podstawa np. blokowania
    pieniedzy klienta).
    Moze niech pokaza w ktorym miejscu VISA cos takiego na nich naklada :-)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator