  • 1. Data: 2009-10-02 09:02:45
    Temat: IG Nobel: Nagroda matematyczna za hiperinflacje dolara (ZWL) ;-)
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/8285380.st
    <quote>
    Page last updated at 23:52 GMT, Thursday, 1 October 2009 00:52 UK
    [...] 2009 Ig Nobel prizes. The aim of the awards is to honour
    achievements that "first make people laugh and then make them think".
    [...]
    Mathematics: Gideon Gono, governor of Zimbabwe's Reserve Bank, for
    giving people a simple, everyday way to cope with a wide range of
    numbers by having his bank print notes with denominations ranging from
    one cent to one hundred trillion dollars.
    </quote>

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Wszelki ból jest złem, ale nie każdego bólu należy unikać.

  • 2. Data: 2009-10-03 08:29:24
    Od: "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl>

    Zle zrozumiales on zrobil denominacje i np wczoraj

    100 ZWR = 79 groszy
    1 USD = 365.20 ZWR
    1 EUR = 532.51 ZWR
    100 PLN = 12610.34 ZWR
    10000 ZWR = 79.30 PLN = 27.38 USD = 18.78 EURO

    Leszek

  • 3. Data: 2009-10-03 10:58:54
    Temat: Re: IG Nobel: Nagroda matematyczna za hiperdenominacje dolara (ZWL) ;-)
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl>

    "Lech Dubrowski" <3...@3...com.pl> pisze:
> [...]
    > 1 EUR = 532.51 ZWR
    > 100 PLN = 12610.34 ZWR
    > 10000 ZWR = 79.30 PLN = 27.38 USD = 18.78 EURO

    Czy do zrobienia hiperdenominacji dolara (ZWL) nie była "niezbędna"
    wcześniejsza hiperinflacja? :-) Ja po prostu "przełożyłem akcenty" ale
    jak chcesz być pedantyczny to proszę bardzo.

    --
    Andrzej Adam Filip : Twoje pieniądze. Twoje ryzyko. Twój zysk *albo* strata.
    Głupiec nawet niebu pogrozi.