  • 1. Data: 2006-07-05 12:39:05
    Temat: Hipoteczny w Raiffeisen - brał/spłaca kto ???
    Od: "Ptasiek" <p...@w...pl>

    Witam
    Złożyłem wnioski w 3 bankach: Raiffeisen, GE Money i mBank.
    Hipoteczny w CHF na nowe mieszkanie (ok. 160 tys na 20 lat - wkład własny 60
    tys)

    1) Raiffeisen odpowiedział już po tygodniu - decyzja pozytywna (ale promocja
    taka i siaka trzeba wziąć 2 produkty bankowe - dobra mogę wziąć 2xKK)
    2) GE Money decyzja też będzie pozytywna ale za ok 2 dni (mają umowę z tym
    developerem i wszystko jest dziecinnie łatwe)
    3) mBank działa najbardziej opieszale, jakiś nowych dokumentów chcą od
    developera, itp.

    W mbanku wychodzi najniższa rata (z promocją Ładny Dom) pewnie z powodu
    najmniejszych różnic kursowych (ok 8 groszy) co daje na całym kredycie kilka
    tys zł oszczędności.

    W Raiffeisen różnice kursowe to ok. 12 groszy.

    W GE Money różnice kursowe to aż 13 groszy i jakaś taka bogata tabela
    dodatkowych opłat i prowizji za dodatkowe czynności, zaświadczenia (chcę
    skorzystać z ulgi odsetkowej więc zaświaczeń będe potrzebował)

    W sumie powiedzmy, że podstawowy koszt kredytu nie jest sprawą
    najważniejszą, ważniejsza jest bezproblemowa współpraca. Chce wziąc kredyt i
    o nim zapomnieć (tzn. spłacać rzetelnie i automatycznie :)) ). Za mbankiem
    jest to, że mama tam swoje centrum finansów (ekonto, emax, kredyt odnawialny
    KK) tylko ta jego opieszałość .... . Może trafiłem na słabego gościa
    (Centrum Finansowe w Bydgoszczy)???

    Jeśli macie jakieś doświadczenia z kredytami z w/w bankami (w materii
    kredytów hipotecznych) proszę o sugestie.

    Pzdr
    Ptasiek

  • 2. Data: 2006-07-06 18:00:21
    Temat: Re: Hipoteczny w Raiffeisen - brał/spłaca kto ???
    Od: "Marcin" <k...@k...de>

    Witam

    Użytkownik "Ptasiek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Złożyłem wnioski w 3 bankach: Raiffeisen, GE Money i mBank.
    > Hipoteczny w CHF na nowe mieszkanie (ok. 160 tys na 20 lat - wkład własny

    (...)

    > W GE Money różnice kursowe to aż 13 groszy i jakaś taka bogata tabela
    > dodatkowych opłat i prowizji za dodatkowe czynności, zaświadczenia (chcę
    > skorzystać z ulgi odsetkowej więc zaświaczeń będe potrzebował)

    Ulga odsetkowa jest tylko przy kredycie w PLN i nie mozna przeniesc
    do innego banku (refinansowanie).

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 3. Data: 2006-07-06 20:30:37
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin" <k...@k...de> napisał w wiadomości

    > Ulga odsetkowa jest tylko przy kredycie w PLN [...]

    Tak ? :]

    marekz