  • 1. Data: 2011-02-16 19:05:40
    Temat: Hasła maskowane - czemu tak się podobają?
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    Pierwszy komentarz pod wpisem dotyczącym bezpieczeństwa na blogu
    mBanku <http://www.mbank.pl/blog/artykul,884.html>:
    "Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"

    Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

    Mi osobiście hasła maskowane kojarzą się ze zwiększaniem
    bezpieczeństwa przez zmniejszanie bezpieczeństwa...

    Kilkanaście znaków, dość skomplikowanych haseł, daje się bezproblemowo
    zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
    z cudem -- przez co w zasadzie wymusza zapisywanie (czy to
    elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwiązania mają swoje wady).

    Czy ktoś mający konto na blogu mBanku (i mający podobne do mojego
    zdanie) mógłby dorzucić tam komentarz?

    --
    Jacek Politowski

  • 2. Data: 2011-02-16 19:08:29
    Temat: Re: Hasła maskowane - czemu tak się podobają?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Jacek Politowski pisze:

    > Kilkanaście znaków, dość skomplikowanych haseł, daje się bezproblemowo
    > zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
    > z cudem

    A w dodatku wklepanie go z komórki jest cholernie upierdliwe... :-(

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2011-02-16 19:09:36
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Jacek Politowski" <s...@n...istnieje> napisał w wiadomości
    > zapamiętać. Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy

    Na przykładzie BPH - nie na wyrywki,
    a po kolei - z tym, że niektóre (kolejne) miejsca
    są już losowo zasłonięte i ew. nie są pokazane wszystkie do końca..
    Żaden problem - podaje się normalnie, pomijając miejsca zasłonięte.

    Pzdr

    JKK

  • 4. Data: 2011-02-16 19:13:18
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia 16 Feb 2011 19:05:40 GMT, Jacek Politowski napisał(a):

> [...]
    > "Czy w końcu doczekamy się haseł maskowanych w mBanku i MultiBanku?"
    >
    > Możecie mi wytłumaczyć co ludzie tak lubią w hasłach maskowanych?

    Chyba złudne poczucie bezpieczeństwa.

    Choć z tego getinowego losowego ciągu pamiętam już 10 pierwszych znaków
    bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-02-16 19:15:41
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Borys Pogoreło pisze:

    > Chyba złudne poczucie bezpieczeństwa.
    >
    > Choć z tego getinowego losowego ciągu pamiętam już 10 pierwszych znaków
    > bez świadomego zapamiętywania, więc może do wakacji będzie całe ;)

    Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
    wymuszenie zmiany hasła. :-)

    --
    MiCHA

  • 6. Data: 2011-02-16 19:18:27
    Od: AW <a...@w...pl>

    > Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
    > wymuszenie zmiany hasła. :-)

    Polbank już wpadł

  • 7. Data: 2011-02-16 19:18:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 1:15 PM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > Wtedy ktoś wpadnie na genialny pomysł poprawy bezpieczeństwa poprzez
    > wymuszenie zmiany hasła. :-)

    Nie wpadnie
    Klienci zarżną infolinię z prośbą o odblokowanie konta, bo sobie
    zablokowali.
    Żaden bank na ten numer nie pójdzie.
    Token jako część hasła jest do przełknięcia.
    Wymuszanie zmiany hasła nie przejdzie.
    Bede pierwszy, który sie wypisze.

  • 8. Data: 2011-02-16 19:32:38
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

> [...]
    > elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwiązania mają swoje wady).
    >
    > Czy ktoś mający konto na blogu mBanku (i mający podobne do mojego

    Chętnie widziałbym możliwość wyboru sposobu logowania, np. zwykłe hasło,
    hasło maskowane, hasło + kod, który przyszedł sms-em, inne propozycje...

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2011-02-16 19:41:47
    Od: spammtrapp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-02-16 20:15, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]

    Ale wiesz ze mozesz je zmienic na cos swojego?

  • 10. Data: 2011-02-16 19:46:48
    Od: schliesky <t...@m...pl>

    On 2011-02-16 20:05, Jacek Politowski wrote:
    > Jednak zapamiętanie ich "na wyrywki" jak dla mnie graniczy
    > z cudem -- przez co w zasadzie wymusza zapisywanie (czy to
    > elektronicznie, czy na papierze - oba te rozwiązania mają swoje wady).

    Jeżeli myślisz sobie - eee, jaki był siódmy znak w haśle, to faktycznie
    jest trudne. Ja przelatuję sobie w myślach przez całe hasło i tam gdzie
    mam wolną kratkę wpisuję, łatwizna. Parę pierwszych logowań też się
    męczyłem. :-)

    --
    Pozdrawiam, *Schliesky*
    email: schliesky at gmail