  • 1. Data: 2011-02-16 12:36:25
    Temat: Ope Finance, stanowisko w sprawie podatku Belki.:))))))))))
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Dostałem na maila spam z lokatą walentynkową na pół roku , na 4,8%.
    Tak dal jaj kliknąłęm na "odpisz" i napisałem: "Wypchajcie się. Odlipca
    trzeba bedzie płacic podatek"
    Nie liczyłem na żadną odpowiedź.

    Dziś patrzę i oczom nie wierzę. Podpisany z imienia i nazwiska konsultant
    napisał:
    "Witam Panie .....................

    Artykuły na temat zmian dotyczących podatku Belki, nie są wiążące w sensie
    prawnym. Open Finance wyśle do wszystkich klientów, stanowisko w tej
    sprawie."

    Czyli zajmą stanowisko. Ale jakie można zająć stanowisko nie znając
    szcegółów przyszłejo ustawy?

    Załóże się, ze stanowisko będzie brzmieć. "Wg nas uatawa nie spowoduje
    itp.itd............."

    A co jak spowoduje? To znów klient zostanie zrobiony w bambuko. Jego
    problem, przecież "bank chciał dobrze"

    wiatrak

  • 2. Data: 2011-02-16 12:38:17
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 13:36, wiatrak pisze:
> [...]
    > itp.itd............."
    >
    > A co jak spowoduje? To znów klient zostanie zrobiony w bambuko. Jego

    W czasie wprowadzania Belki podatek nie obowiązywał już istniejących
    lokat, czy obecne zmiany też nie powinny działać tylko do nowych lokat?

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-02-16 12:40:24
    Od: Tomek z Wawy <t...@t...pl>

    On 16 Lut, 13:36, "wiatrak" <w...@y...pl> wrote:

    > A co jak spowoduje? To znów klient zostanie zrobiony w bambuko. Jego
    > problem, przecież "bank chciał dobrze"

    Ja rozumiem to tak, że przyślą mi pismo od jakiegoś przedstawiciela
    banku w którym zobowiążą się, że w razie czego wezmą podatek na
    siebie. Wtedy chętnie coś założę, a na razie dobrze im napisałeś,
    chociaż ja zamiast wypchajcie się, raczej bym użył czegoś
    dosadniejszego :)

  • 4. Data: 2011-02-16 12:42:17
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 2/16/2011 6:38 AM, Liwiusz wrote:
    > W czasie wprowadzania Belki podatek nie obowiązywał już istniejących
    > lokat, czy obecne zmiany też nie powinny działać tylko do nowych lokat?

    tak czy siak stoisz na przegranej pozycji

    1) podetek był jest i nikt nie wprowadzał niczego nowego poza
    technicznym zaokręgleniem, ha ha ha.

    2) jeśli się z pierwszym nie zgadzasz, i tak prawo wchodzi 'z mocy
    prawa" dopoki tego TK nie zakwestionuje, a pewnie nie.

    2) zakładając, że sie z pierwszymi nie zgadzasz, lokaty jednodniowe masz
    "nowe" codziennie, wiec na nastepny dzien nowe prawo i tak cie obejmie.

  • 5. Data: 2011-02-16 12:43:12
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    "

    > W czasie wprowadzania Belki podatek nie obowiązywał już istniejących
    > lokat, czy obecne zmiany też nie powinny działać tylko do nowych lokat?

    Ale w tym przypadku podatek jest naliczany i obecnie, jest tylko inaczej
    zaokraglany. Jak ministerstwo wyda interpretację, ze obowiązuje, to banki
    będa odprowadzac podatek od odsetek. Nie zaryzykują wojny z MF.

    wiatrak

  • 6. Data: 2011-02-16 13:02:29
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    witek wrote:

    > 2) zakładając, że sie z pierwszymi nie zgadzasz, lokaty jednodniowe
    > masz "nowe" codziennie, wiec na nastepny dzien nowe prawo i tak cie
    > obejmie.

    Lokaty "nowe" masz tam gdzie zawarłeś *umowę* na lokaty *jednodniowe*
    z możliwością codziennego odnawiania *umowy*.
    W przypadku Getin i Ska *umowa* dot. lokat z kapitalizacja dzienną,
    zawierana jest na okres od 3 do 24 miesięcy.
    Umowa taka nie może być unieważniona rozporzadzeniem ministra, a nawet
    ustawą, bo prawo nie działa wstecz.
    IMO: zawarcie umowy przed 1 lipca z Getin i ska będzie ważne do
    wygaśnięcia, jako że została zawarta w *istniejących* warunkach
    prawnych, - zachowuje postanowienia z dnia zawarcia.

    P.S. W kraju gdzie prawo a nawet konstytucja nic nie znaczą, wszystko
    jest możliwe.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 7. Data: 2011-02-16 13:07:57
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "sTav" <m...@b...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > prawnych, - zachowuje postanowienia z dnia zawarcia.
    >
    > P.S. W kraju gdzie prawo a nawet konstytucja nic nie znaczą, wszystko jest

    Przecież umowa nie zostanie zmieniona. Podatek Belki obowiązuje i dziś dla
    tych lokat od 3 do 24 miesięcy. . Na stronie Meritum Banku jest nawet
    wyjaśnienie.

    "Odsetki na tych lokatach naliczane i kapitalizowane są codziennie, co przy
    maksymalnej kwocie lokaty wynoszącej 10 000 zł, oznacza, że codzienne
    odsetki nie są wyższe niż 2,49 zł i zgodnie z Ordynacją podatkową w takim
    przypadku podatek od zysków kapitałowych zaokrąglany jest do 0 zł."

    wiatrak

  • 8. Data: 2011-02-16 13:17:38
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    sTav pisze:

    > IMO: zawarcie umowy przed 1 lipca z Getin i ska będzie ważne do
    > wygaśnięcia, jako że została zawarta w *istniejących* warunkach
    > prawnych, - zachowuje postanowienia z dnia zawarcia.

    Bzdury. Jak umowę z TPSA na telefon zawarłeś w zeszłym roku, to czy to
    oznacza, że w tym roku płacisz vat 22% od abonamentu?
    Zawarta uprzednio umowa jest nadal ważna, ale obecnie "działa" ona w
    nowych warunkach prawnych, które niosą określone konsekwencje.

    --
    MiCHA

  • 9. Data: 2011-02-16 13:22:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-02-16 14:17, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:

> [...]
    > Zawarta uprzednio umowa jest nadal ważna, ale obecnie "działa" ona w
    > nowych warunkach prawnych, które niosą określone konsekwencje.

    No tak, jeszcze by się komuś wydawało, że żyje w państwie prawa. Czas
    dorosnąć.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2011-02-16 13:43:01
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 16 Feb 2011 14:02:29 +0100, sTav napisał(a):

> [...]
    > wygaśnięcia, jako że została zawarta w *istniejących* warunkach
    > prawnych, - zachowuje postanowienia z dnia zawarcia.

    Zawarłeś z bankiem umowę na konkretne zaokrąglanie podatku od odsetek?
    Pokaż stosowny zapis, podumamy nad nim. Nie ma? No co za pech...

    > P.S. W kraju gdzie prawo a nawet konstytucja nic nie znaczą, wszystko
    > jest możliwe.

    TARGOWICA! KONIEC POLSKI NIEPODLEGŁEJ!!!

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl