  • 21. Data: 2006-06-28 07:50:19
    Temat: Re: Haker ukradł z konta 650 tys. zł, bank umywa ręce
    Od: "XXX XXX" <x...@x...xx>

    Użytkownik "zbihniew" <z...@a...me> napisał w wiadomości
    news:e7s94a$rj4$1@opal.icpnet.pl...

    > Na początku tego roku, jak stamtąd uciekałem, było w ING. Tzn. do samych
    > przelewów było drugie hasło, które wpisywało się w formularzu będącym
    > jakimś okienkiem w Javie. Niemniej znajomość loginu i dwóch haseł
    > wystarczyła do jakichkolwiek operacji - owszem, wygodne w podróży było ;]

    Czlowieku, nie jakies tam okienko w Javie tylko generowal sie podpis
    elektroniczny!!!
    Jakbys umial tego uzywac i nie trzymal klucza na serwerze banku to takie cos
    jest lepsze niz hasla jednorazowe. A drugie haslo bylo do klucza tak
    nawiasem mowiac

  • 22. Data: 2006-06-28 09:38:51
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    XXX XXX wrote:

    > Czlowieku, nie jakies tam okienko w Javie tylko generowal sie podpis
    > elektroniczny!!!
    > Jakbys umial tego uzywac i nie trzymal klucza na serwerze banku to takie cos
    > jest lepsze niz hasla jednorazowe.

    z tym ostatnim stwierdzeniem to sie nie zgodze, jesli na komputerze
    uzytkownika mozna zainstalowac trojana to nic nie stoi na
    przeszkodzie by wejsc w posiadanie i hasel i pliku klucza

  • 23. Data: 2006-06-28 11:17:28
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    MarcinF <m...@i...pl> writes:

    > z tym ostatnim stwierdzeniem to sie nie zgodze,

    Jednakze mimo tego jest ono prawdziwe.

    > jesli na komputerze
    > uzytkownika mozna zainstalowac trojana to nic nie stoi na
    > przeszkodzie by wejsc w posiadanie i hasel i pliku klucza

    Jesli na komputerze uzytkownika jest trojan to nic nie jest
    bezpieczne.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2006-06-28 11:37:13
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    darnok napisał(a):

    > Albo smsowe - bo najpierw musi jeszcze zwinac komore (token tez moze).

    No fakt.

    --
    Cyneq

  • 25. Data: 2006-06-28 11:43:30
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    fotomania.pl napisał(a):
    > Użytkownik "Cyneq" <c...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ale z ciebie haker :))

    No ba, tamta sztuczka nie przekraczała możliwości 16 latka, bo tyle
    wtedy miałem.
    Zresztą "nakładki" bankomatowe też zbytnio nie są skomlikowane. Tu
    pewnie też jest "nakładka".

    > Mozesz zdobyc ID , mozesz zdobyc haslo .
    > Ciekawy jestem w jaki sposob dokonasz "celowego przelewu " na wskazane
    > przez ciebie konto nie posiadajac hasla jednorazowego ??

    A dlaczego nie posiadająć?
    Robię kawałek programu, który "udaje" bank lokalnie (trzeba tylko nieco
    oszukać przeglądarkę co do adresu i obecności certyfikatu). Zbieram
    hasła jednorazowe (np. z listy mbanku) przez jakiś czas. Przy zrobieniu
    jednego przelewu gość się nie zorientuje że saldo mu się naprawdę w
    banku niezmieniło, a mam w ręku hasło które mogę użyć (z punktu widzenia
    mbanku "pierwsze ważne z listy").

    > Podrzucasz key logera , koles wpisuje przelew i podaje haslo jednorazowe .
    > Przejmujesz jedno haslo .
    >
    > Tylko ciekawe jak zrobisz zeby w czasie rzeczywistym po wykonaniu transakcji
    > ktorej nie ma .
    > System zrobil takie saldo jakie byc powinno .

    Nie zrobię, to nie ja jestem hakerem ;)
    A ten co to zrobił, tego też nie musi zrobić, bo...

    > Ja osobiscie zawsze po jakims przelewie sprawdzam czy zmienilo sie saldo
    > wchodzac takze w historie transakcji .

    Historię transakcji Ci też "symulują".

    > Hasla jednorazowe sa bardzo skuteczna metoda zabezpieczenia .
    >
    > a: nie sa przechowywane w kompie
    > b: wykorzystany numerek nie jest juz wazny

    Jeśli bank wie że jest wykorzystany.
    Tu zakładam że kolesie robią Cię w konia, bo w żadnym momencie nie
    rozmawiałeś z bankiem ;)

    --
    Cyneq

  • 26. Data: 2006-06-28 11:46:08
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    Tomek napisał(a):

    > Z ciebie haker jak z koziej .....

    Pozdrowienia od Wujka Staszka.
    Czy ja mówiłem że jestem jakiś "hakier"?
    Mówię tylko że "nakładki" są tak proste do zrobienia, że radzą sobie z
    nimi nastolatki.
    A to że ludzie prowadzą sesje z bankiem przy nieważnych albo bez
    certyfikatów to już nieraz nauka radziecka udowodniła.

    > Jak już przechwycisz to hasło to co z nim zrobisz - założysz nowy przelew,
    > czy zapłacisz komuś rachunki ?

    Przelew dowolny to Twoim zdaniem opcja nieistniejąca w żadnym banku?

    --
    Cyneq

  • 27. Data: 2006-06-28 11:47:03
    Od: Cyneq <c...@n...com>

    m napisał(a):
    > A jak zmusisz odbiorcę żeby uruchomił konia trojańskiego ? W
    > szczególności nie widzę sposobu jeśli on stale używa konta xp z
    > ograniczeniami.

    Nie wiem, ale widocznie autor przekrętu wiedział.
    A w ogóle to wiarę w zabazpieczenia microsoftu i św. Mikołaja sobie darujmy.

    --
    Cyneq

  • 28. Data: 2006-06-28 12:19:36
    Temat: Re: Haker ukrad?z konta 650 tys. z? bank umywa r?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Tue, 27 Jun 2006 19:37:15 +0200, w <e7rqc9$noj$02$1@news.t-online.com>, AFAIK
    <n...@p...org> napisał(-a):

    > wybrać bank, który umożliwią korzystanie z listy tanów, tzn. listy haseł
    > jednorazowych. na zachodzie standard. bez tego ani rusz.

    Haha, pokaż mi banki na Zachodzie, które bawią się w szmaty z kodami.

  • 29. Data: 2006-06-28 14:39:59
    Od: Grzegon "McCartney" Olędzki <y...@p...onet.pl>

    Wszyscy na grupie pl.biznes.banki czytajcie uważnie, bo kjvirtual pisze:
    > Masz chyba jakies slabe dane, bo na zachodzie jeszcze nie spotkalem sie z
    > haslami jednorazowymi, czy kodami sms! Jedynie stale hasla ;/

    Deutsche Bank w Niemczech daje listę haseł - podobną do takiej z mBanku.

    GO

  • 30. Data: 2006-06-29 06:58:53
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

> [...]
    > przelewu gość się nie zorientuje że saldo mu się naprawdę w banku
    > niezmieniło, a mam w ręku hasło które mogę użyć (z punktu widzenia mbanku

    Tak to działa w mBanku?
    W Pekao SA system banku losowo wskazuje nr kodu na liście który (kod)
    trzeba podać. To jest pewne utrudnienie bo:
    - musisz zażądać na swojej atrapie strony kod o jakimś konkretnym numerze
    - jak masz szczęście, to nie będzie on jeszcze zużyty, jeśli nie masz
    szczęście to właściciel konta dzwoni do banku, że go proszą drugi raz o ten
    sam numerek i sprawa wychodzi szybko na jaw.
    - potem musisz tyle razy inicjować wykonanie przelewu, aż w końcu
    bank trafi w twój numerek
    Wszystko oczywiście wykonalne, ale sprawa robi się bardziej upierdliwa
    i mniej pewna (element losowy zużyty-niezużyty).

    Miroo