  • 1. Data: 2003-03-17 17:48:25
    Temat: Gra pozorów, czyli jak wzrastają opłaty
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    (Gazeta Finansowa)

    Rosną opłaty w bankach. Najwięcej podwyżek czeka klientów 2 czołowych krajowych
    detalistów - PKO BP i Pekao. Obie instytucje zdecydowały się na utrzymanie
    obecnych stawek opłat za prowadzenie konta, ale zwiększyły taryfy za niektóre
    usługi.
    Miesięczna opłata za po-siadanie Superkonta w PKO BP nadal wynosi 3
    zł, ale za niektóre świadczone w jego ramach usługi zapłacić już trzeba nieco
    więcej. Każdy papierowy wyciąg przysyłany pocztą do domu kosztuje teraz klienta
    tego banku równowartość opłaty pobieranej przez pocztę za list zwykły plus 5 zł,
    a nie, jak dotąd, 1,6 zł. Zdrożały także usługi mobilne. Składanie zleceń
    telefonicznych kosztuje teraz 1,5 zł. Staniało za to powiadamianie o zmianach na
    rachunku SMS-em. Z 1,5 do 1 zł obniżono opłatę za otwarcie i posiadanie skrzynki
    internetowej oraz za przekazywanie informacji o zmianie salda na skrzynkę
    internetową.

    Zmiany w taryfie opłat i prowizji wprowadził także Pekao. W piśmie, jakie bank
    wystosował do swoich klientów, informuje, że miesięczna opłata za prowadzenie
    Eurokonta wzrośnie do 8,5 zł. Wprawdzie jako rekompensatę bank proponuje w
    ramach konta szereg nowych usług, ale większość klientów nie chce z nich
    korzystać. Przy starym zestawie usług pozostać jednak nie można. Ci więc, którzy
    nie zechcą płacić o przeszło 40 proc. więcej, muszą rozwiązać umowę z Pekao.

    Najgorsze jest to, że podnosząc opłaty za prowadzenie konta, bank
    pozostawił bez zmian prowizje za podstawowe operacje. Posiadacze konta Standard
    nadal płacą 1,5 zł za stałe zlecenie. Obowiązuje również nowa, dużo wyższa
    opłata za przyznanie i odnowienie limitu kredytowego w rachunku. Wynosi ona 1,8
    proc. kwoty kredytu, jednak nie mniej niż 60 zł. Poprzednio było to 0,9 proc.,
    nie mniej niż 10 zł.

    Wzbogacona - choć, jak się okazuje, głównie o dodatkowe opłaty - oferta Pekao
    obejmuje także pakiet ubezpieczeniowy. W jego skład wchodzi ubezpieczenie
    następstw nieszczęśliwych wypadków. Funkcjonuje ono jednak na innych zasadach
    niż standardowa polisa NNW. W razie wypadku posiadacz rachunku nie otrzymuje
    odszkodowania, lecz bank pokrywa część kosztów leczenia. Jeśli klientowi
    przydarzy się nieszczęśliwy wypadek, musi zatelefonować pod specjalny numer
    firmy Elvia, która w imieniu banku organizuje pomoc. Korzysta przy tym z usług
    różnych firm medycznych. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że bank pokrywa koszty
    leczenia jedynie wtedy, gdy dojdzie do nieszczęśliwego wypadku. Nie ma mowy o
    zapłaceniu za wizytę lekarską zamówioną przez osobę chorą np. na grypę.

    Wprowadzając nowe, wyższe taryfy i nikomu niepotrzebne produkty, banki po raz
    kolejny udowodniły, że nie zależy im na lojalności klientów zmuszonych do tego,
    by do końca lutego zaakceptować nowe warunki lub poczekać, aż bank zamknie ich
    konto. A przecież nie wszystkim zależy na ubezpieczeniu zdrowotnym w
    proponowanej formie oraz na dostępie do konta przez Internet. Po co płacić za
    coś, co jest niepotrzebne? Dlaczego nie dawać klientom wyboru?

    Przecież są w Polsce banki oferujące swym klientom zarówno
    nowoczesne pakiety, jak i dotychczasowe, niezmodyfikowane typy rachunków. Do
    instytucji takich należy chociażby BGŻ, ze swą mc-siecią Integrum oraz kontami
    prowadzonym w ramach "starego" BGŻ-u. Przykładem może tu być też ING Bank
    Śląski, który po wprowadzeniu do oferty Konta z Lwem, pozwolił zdecydować, czy
    chce się mieć nowy rachunek, czy pakiet stary. Stare konta bank prowadzi do
    dziś.

    http://www.expander.pl/cgi-bin/expander/information/
    default.jsp?BV_SessionID=@@@
    @1723372471.1047922752@@@@&BV_EngineID=cccfadchkgjed
    jkcfnjcgikdhffdgoi.0&type=la
    st&contentOID=1074805950

  • 2. Data: 2003-03-17 18:24:15
    Temat: Re: Gra pozorów, czyli jak wzrastają opłaty
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

> [...]
    czy
    > chce się mieć nowy rachunek, czy pakiet stary. Stare konta bank prowadzi
    Ile zapłaciło BGŻ i ING za reklamę? :>

    Paweł Papierkowski "MaDeR" - m...@w...pl
    Moja strona: http://inq.prv.pl/ (wykreśl _AnTiSpAm z maila)
    Wystrzegaj się tego, który zakazuje ci Informacji,
    gdyż jego serce śpiewa o zostaniu twoim panem...

  • 3. Data: 2003-03-17 21:12:38
    Od: t...@p...onet.pl

    > Do
> [...]
    Dlaczego od razu uważasz, że Witkowi płacą. Ma pewno rachunek z Lwem i jest
    zadowolony. Nie można każdej wypowiedzi utożsamiać z reklamą. Tak jednak
    rozumując, można też stwierdzić, że Tobie płaci PKOBP lub Pekao. Tensor1

  • 4. Data: 2003-03-17 21:49:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

> [...]
    > Lwem i jest zadowolony. Nie można każdej wypowiedzi utożsamiać z
    > reklamą. Tak jednak rozumując, można też stwierdzić, że Tobie płaci

    Nie to raczej dotyczylo Gazety finansowej niz Witka :)

  • 5. Data: 2003-03-17 22:36:04
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Nie to raczej dotyczylo Gazety finansowej niz Witka :)

    Daj spokój - tensor jest przewrażliwiony, bo go wszyscy oskarżają o pracę w
    KB :D
    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 6. Data: 2003-03-17 23:26:33
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał:

    Użytkownik "MaDeR" <S...@w...pl> napisał:
> [...]

    Zapytaj autora artykułu.

    > Ma pewno rachunek z Lwem i jest
    > zadowolony.

    Nie mam (i nigdy nie miałem) ;P A nie mam dlatego, ze nie lubie ING, a jeszcze
    bardziej BGŻ.

  • 7. Data: 2003-03-18 08:05:37
    Od: "Dave" <w...@o...pl>

    Witek wrote:
    > Przykładem może tu być też ING Bank Śląski, który po wprowadzeniu do
    > oferty Konta z Lwem, pozwolił zdecydować, czy chce się mieć nowy
    > rachunek, czy pakiet stary. Stare konta bank prowadzi do dziś.

    ROTFL Stare konta prowadzi do dzis co jakis czas podnoszac oplaty za
    korzystanie z nich tak ze zaden normalny czlowiek nie wytrzyma na Pakiecie i
    zeby bylo taniej przejdzie na Konto. Suuper przyklad jak bank staje
    "frontem" do kilenta.
    A BTW oplaty w ING stale rosna i idzie niechlubnym sladem Pekao i PKO.

    D.

  • 8. Data: 2003-03-18 09:56:44
    Od: "Danio" <n...@s...com>

    "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote in message
> [...]
    > detalistów - PKO BP i Pekao. Obie instytucje zdecydowały się na utrzymanie
    > obecnych stawek opłat za prowadzenie konta, ale zwiększyły taryfy za
    [ciach]
    Skądś już znam ten tekst, niech zgadnę: Rzeczpospolita w dodatku Moje
    pieniądze?
    Tak czy siak - już było, poszukaj w starych postach.
    Pozdrawiam,
    --
    Tomek

    tomaszDOTdanieckiATwpDOTpl

  • 9. Data: 2003-03-18 16:39:45
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

> [...]
    > zadowolony. Nie można każdej wypowiedzi utożsamiać z reklamą. Tak jednak
    > rozumując, można też stwierdzić, że Tobie płaci PKOBP lub Pekao. Tensor1
    1. Jesli już, to autorowi ARTYKUŁU, a nie watku.
    2. W sumie żartowałem. Choć jeśli jest tyle banków na rynku, to ciekawe,
    czemu te akurat dwa zostały wymienione :D

  • 10. Data: 2003-03-18 16:40:53
    Od: "MaDeR" <S...@w...pl>

    > Zapytaj autora artykułu.
    Niom to było pytanie w sumie do niego. Przecież nie ciebie pytałem się,
    umiem czytać w minimalnym stopniu. :P