  • 1. Data: 2004-04-29 18:28:59
    Temat: GBG informacja
    Od: zdan <z...@i...pl>

    Witam

    Mam w GBG kredyt na samochód. W umowie wymagają, że trzeba im przesyłać
    podpisaną umowę z ubezpieczycielem. Wysłałem faksem w zeszłym tygodniu.
    Dzisiaj dzwonię i czego się dowiaduję? NIE MA. No to tłumaczę tej pani,
    że wysyłałem faksem w zeszłym tygodniu. Na co pani stwierdza, że
    "widocznie była nieczytelna". Takiego bezczelnego kłamstwa dawno nie
    słyszałem. Na co ja odpowiadam, że ją po prostu zgubili. W telefonie
    przez chwilę cisza, po czym jakieś mętne tłumaczenie. Stwierdziłem, że
    wysyłam jeszcze raz i zaraz zadzwonię, żeby się upewnić, że dotarło.
    Dotarło. Cud jakiś? Ten sam papier wysyłany z tego samego faksu raz jest
    czytelny a raz nie? Aha - kolega miał taki sam problem (chyba tylko bank
    był inny). Papiery docierały przz faks tylko wtedy, gdy się dzwoniło
    po ich wysłaniu.

    Druga sprawa. Obniżyli oprocentowanie - i tu uwaga - TYLKO NOWYCH
    KREDYTÓW !!! To znaczy, aby obniżyli pozostałym trzeba pisać specjalne
    pismo do dyrektora banku. Pytanie retoryczne: czy to jest uczciwe? Jakby
    była podwyżka, to by mi informację przysłali listem poleconym tydzień
    przed oficjalnym ogłoszeniem podwyżki, a jak jest obniżka, to siedzą
    cichutko. Kilka procent się będzie awanturować, to się im obniży, a na
    reszcie się zarobi. Ale to nie koniec - pytam się pani, kiedy mi obniżą
    to oprocentowanie. Otrzymuję informację, że po niedzieli, bo jest koniec
    miesiąca i system im nie przyjmuje aneksów. No to się pytam, czy nowe
    umowy przyjmuje. TAK. No to mają g**** nie system. A może to jest
    zamierzone? Zawsze się kilka dni zyskuje.

    Nie rozumiem tego. Mają chore stawki kredytów, biorą ogromne prowizje. I
    jeszcze na każdym kroku patrzą jakby tu kredytobiorcę wykiwać.

    ___ __ ____ _ _
    |__ | | \ | || \ | | Piotr Zdankiewicz
    / / | | || || || \| | zdan at interia.pl
    / / | | || || |\ | http://www.zdan.prv.pl
    |___| |__/ |_||_||_| \_| Poprzyj akcje: http://www.pajacyk.pl

  • 2. Data: 2004-04-30 09:38:56
    Temat: Re: GBG informacja
    Od: "Jaca" <j...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "zdan" <z...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > KREDYTÓW !!! To znaczy, aby obniżyli pozostałym trzeba pisać specjalne
    > pismo do dyrektora banku. Pytanie retoryczne: czy to jest uczciwe?

    Wg mnie to zależy czy w umowie masz zapis o oprocentowaniu zmiennym czy
    stałym. Jeśli stałe to grzecznie proś o aneks a jesli zmienne to wymówki o
    systemie niech sobie wsadzą do xxxx.

    Jaca

  • 3. Data: 2004-04-30 09:59:15
    Od: "woy" <woy@gamgliwice.\ciach.to\rubikon.\oraz.to\pl>

    Znany(a) niektórym Jaca, o bladym poranku, olśniony(a), napisał(a):

    > Wg mnie to zależy czy w umowie masz zapis o oprocentowaniu zmiennym
    > czy stałym. Jeśli stałe to grzecznie proś o aneks a jesli zmienne to
    > wymówki o systemie niech sobie wsadzą do xxxx.

    Nie ma znaczenia. Wszystko zależy, jakie warunki zmienności kredytu
    określa umowa. Jeśli nie ma powiązania ze stopami rynkowymi typu WIBOR,
    bank może dowolnie wymyślać formułę zmiany stóp, w tym zmienić
    oprocentowanie tylko dla nowych kredytów, a starzy muszą się
    indywidualnie prosić. A GBG dodatkowo w umowie o kredyt samochodowy ma
    haczyk, że zmiana oprocentowania następuje, jeżeli stopy spadną o 2
    p.proc. (tak mam w mojej). Czyli na dziś to prawie nierealne.

    --
    woy

    'pytanie, czy dadaiści potrafią napisać minimalnie sensowny post
    usenetowy, dalej pozostaje bez odpowiedzi' [A. Galicki]

  • 4. Data: 2004-04-30 17:26:36
    Od: zdan <z...@i...pl>

    Mam zmienne.

> [...]
    > haczyk, że zmiana oprocentowania następuje, jeżeli stopy spadną o 2
    > p.proc. (tak mam w mojej). Czyli na dziś to prawie nierealne.

    Powiązanie mam na pewno, tylko pewny nie jestem z czym - chyba właśnie
    z WIOBOR-em. Ciekawe, czy jak stopę WIBOR podniosą o 0,25 %, to też będą
    czekać do 2%? Wątpię...

    |__ | | \ | || \ | | Piotr Zdankiewicz
    / / | | || || || \| | zdan at interia.pl
    / / | | || || |\ | http://www.zdan.prv.pl