  • 1. Data: 2005-12-06 08:39:41
    Temat: Fundusze-czy to jakies oszustwo?
    Od: "Darek" <j...@g...pl>

    Nie wiem czy pisze na dobra grupe. Otow 30 listopada zlozylem w eBank
    zlecenie zakupu dwoch funduszy Skarbiec Akcja i Waga. Zlozylem to wieczorem,
    wiec wg. tabeli na stronie mBank data wyceny powinna byc z przypadku wagi
    1.12. Akcyjnego 2.12. Data realizacji tak samo 1.12 i 2.12. Zas
    potwierdzenia 5,12 przy Waga i 6.12 przy Akcje.Obserwowalem kursy tych
    funduszy i od 1.12. zaden nie byl na minusie a byly na plusie. Tymczasem
    dzis rano fundusze pojawily sie na moim rachunku w mBank z data
    wycenu..UWAGA 2.12 i od razu mam na minusie (czyli mniej niz wplacilem). Jak
    wiadomo mBank nie pobiera z gory zadnych prowizji. Czy ktos sie orientuje co
    jest grane? To jest normalnie oszustwo.Jezeli bowiem data wyceny bylaby 2.12
    to data wyceny wczorajsza 5.12 byla odpowiednio +1,1% dla Akcyjnego i +0,8%
    dla Wagi, wiec skad u licha ten nizszy balans na moich rachunkach?

  • 2. Data: 2005-12-06 09:15:40
    Temat: Re: Fundusze-czy to jakies oszustwo?
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

    > Nie wiem czy pisze na dobra grupe.

    IMHO właściwszą chyba byłaby pl.biznes.wgpw.

> [...]
    > orientuje co jest grane? To jest normalnie oszustwo.Jezeli bowiem data
    > wyceny bylaby 2.12 to data wyceny wczorajsza 5.12 byla odpowiednio +1,1%

    Przecież prezentowaną w rachunku datę wyceny masz z 2 grudnia, więc z jakiej
    racji porównujesz do wyceny z 5 grudnia, która jeszcze nie została
    wprowadzona? Aktualizacja odbędzie się dopiero dzisiaj między godz 10:00 a
    12:00, o ile nic nie stanie na przeszkodzie.

    > wiec skad u licha ten nizszy balans na
    > moich rachunkach?

    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    37,1#596
    Nie napisałeś tego co najważniejsze, czyli nie określiłeś różnicy pomiędzy
    zainwestowaną kwotą a wartością jednostek na rejestrze, więc nic więcej
    dodać nie mogę.

    Pozdr.
    K.K.

  • 3. Data: 2005-12-06 09:44:58
    Od: "J. A." <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    K.K. <e...@d...wytnij.pl> napisał(a):
> [...]
    > zainwestowaną kwotą a wartością jednostek na rejestrze, więc nic więcej

    Moze okresle.Wplacilem rowne 4000zl na Skarbiec Akcja. Ale wartosc rejestru
    po transakcji jest 3997zl..Przy Waga wplacilem 8000zl a jest 7987zl....Co
    sie stalo wiec z reszta? Od razu na dzisn dobry stracilem czy roznice
    zostana zwrocone na rachunek?

  • 4. Data: 2005-12-06 11:52:02
    Od: "Piotr Hołda (usuń z adresu co niepotrzebne)" <p...@w...pl>

> [...]
    > po transakcji jest 3997zl..Przy Waga wplacilem 8000zl a jest 7987zl....Co
    > sie stalo wiec z reszta? Od razu na dzisn dobry stracilem czy roznice

    W Skarbcu ilość jednostek na rachunku jest obliczana z dokładnością do 6
    miejsc po przecinku. Taka różnica nie miała prawa się pojawić.
    Spróbuj to wyjaśnić z kimś telefonicznie ale jak znam mBank to bez
    pisemnej reklamacji się nie obejdzie.

    Piotr Hołda
    f o t o . m a s z y n a . p l - http://foto.maszyna.pl

  • 5. Data: 2005-12-06 11:58:26
    Od: "K.K." <e...@d...wytnij.pl>

> [...]
    > 7987zl....Co sie stalo wiec z reszta? Od razu na dzisn dobry stracilem
    > czy roznice zostana zwrocone na rachunek?

    Za małe różnice jak na opłaty manipulacyjne, których w SFI oczywiście nie
    ma.
    Podziel kwotę wpłaty przez wartość jednostki uczestnictwa z dnia 02 grudnia
    podawanej na stronie Skarbca i sprawdż czy taką ilość jednostek masz na
    rejestrze SFI. Być może jest jakiś błąd w wycenie, który może być poprawiony
    automatycznie przy następnej. Jednak ilość jednostek nie może być mniejsza
    niż ta wyliczona wyżej. Następna wycena już jest, więc możesz to sprawdzić.

  • 6. Data: 2005-12-06 12:16:37
    Od: "Artur Dombrowski" <a...@d...pl>

    > Moze okresle.Wplacilem rowne 4000zl na Skarbiec Akcja. Ale wartosc
    > rejestru
    > po transakcji jest 3997zl..

    No to dziwnie ja wpłaciłem 2 grudnia też 4000 i mam na dzisiaj: 4043,19 zł
    czyli wzrosło dokładnie tyle ile na notowaniach +1.08%
    pozdrawiam

    Artur

  • 7. Data: 2005-12-07 00:45:56
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Tue, 6 Dec 2005 08:39:41 +0000 (UTC), Darek napisał(a):

> [...]
    > wiec wg. tabeli na stronie mBank data wyceny powinna byc z przypadku wagi

    Na odwrót!
    Akcja - 1.12, Waga - 2.12.

> [...]
    > to data wyceny wczorajsza 5.12 byla odpowiednio +1,1% dla Akcyjnego i +0,8%
    > dla Wagi, wiec skad u licha ten nizszy balans na moich rachunkach?

    Jeśli w zasadach SFI nic się nie zmieniło, to na dzień 5.12 powinieneś
    mieć:

    Akcja: +65,81 zł (+1,65%)
    Waga: +47,68 zł (+0,60%)

    Napisz, jaka była odpowiedź mBanku na Twoją reklamację.

    --
    Krzysztof