  • 1. Data: 2008-03-22 20:55:57
    Temat: A na co to?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Urodziny systemu Pl@net!

    Nagrody! Nagrody dla użytkowników systemu Pl@net!

    Szanowni Klienci,

    mija rok od wdrożenia nowej wersji systemu Pl@net. Z tej okazji mamy dla Was
    nagrody niespodzianki.

    Wszyscy Klienci, którzy do 6 kwietnia zdecydują się na nową metodę logowania
    i autoryzacji - hasło maskowane i kod SMS otrzymają od Banku nagrody
    niespodzianki.

    Uwaga! Nagrody będziemy rozsyłać na adres korespondencyjny z systemu Pl@net.
    Prosimy o jego aktualizację w zakładce Wnioski.

    Hm... jak dla mnie certyfikat jest lepszym sposobem od hasla smsowego....
    Jakie jest uzasadnienie takiej zmiany?

    MK

  • 2. Data: 2008-03-23 18:07:13
    Temat: Re: A na co to?
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sat, 22 Mar 2008 21:55:57 +0100, MK napisał(a):

    > Hm... jak dla mnie certyfikat jest lepszym sposobem od hasla
    > smsowego.... Jakie jest uzasadnienie takiej zmiany?

    Smsy są aktualnie na topie - wychodzi, że to aktualnie chyba najtańsza
    opcja albo może najbardziej elastyczna i racjonalna dla banku. A może
    chodzi o te nagrody ;)

    Xenocide

  • 3. Data: 2008-03-25 12:17:35
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl>
    > Wszyscy Klienci, którzy do 6 kwietnia zdecydują się na nową metodę
    > logowania i autoryzacji - hasło maskowane i kod SMS otrzymają od Banku
    > nagrody niespodzianki.
    (...)
    > Hm... jak dla mnie certyfikat jest lepszym sposobem od hasla
    > smsowego.... Jakie jest uzasadnienie takiej zmiany?

    nie wiem po co te zmiany. Szkoda ze usunęli certyfikat z przegladarki
    a został jedynie podpis elektroniczny - teraz chcą do konca uniemozliwic
    porządny sposób logowania
    *** blad ***

  • 4. Data: 2008-04-02 19:19:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > nie wiem po co te zmiany. Szkoda ze usunęli certyfikat z przegladarki
    > a został jedynie podpis elektroniczny - teraz chcą do konca uniemozliwic
    > porządny sposób logowania

    Wlasnie zauwazylem komunikat dla tych, ktorych nie skusili nagrodami...

    UWAGA: W pierwszej połowie kwietnia zostanie zawieszona możliwość
    korzystania z podpisu elektronicznego.

    Fortis Bank Polska SA rozpoczął prace mające na celu wdrożenie zmian
    technologicznych związanych z podpisem elektronicznym wykorzystywanym do
    logowania i autoryzacji transakcji w systemach Pl@net i BiznesPl@net. W
    związku z tym w pierwszej połowie kwietnia zostanie tymczasowo zawieszona
    możliwość korzystania z podpisu elektronicznego.

    Oznacza to, że w celu korzystania z systemu konieczna jest zmiana
    metody logowania i autoryzacji transakcji na hasła maskowane i kody SMS. Po
    tej operacji będzie się Pani/ Pan logować do systemu wpisując wybrane znaki
    ze zdefiniowanego hasła, a transakcje autoryzować kodem SMS.

    Wkrótce zaoferujemy Państwu możliwość korzystania z podpisu
    elektronicznego bazującego na najnowocześniejszych rozwiązaniach
    informatycznych.

    Więcej informacji na temat metody logowania i autoryzacji transakcji
    znajdziesz na naszych stronach internetowych.

    MK

  • 5. Data: 2008-04-03 07:46:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"

    > Wlasnie zauwazylem komunikat dla tych, ktorych nie skusili
    > nagrodami...
    >
    > UWAGA: W pierwszej połowie kwietnia zostanie zawieszona możliwość
    > korzystania z podpisu elektronicznego.

    ale nie ma go nigdzie na stronie Fortisa tylko pojawia sie RAZ w trakcie
    logowania
    dzis na www znalazlem komunikat w ramce:
    ====
    Jeżeli zmienisz metodę logowania do 6 kwietnia, otrzymasz nagrodę
    niespodziankę!
    Uwaga! Nagrody będziemy rozsyłać na adres korespondencyjny z systemu
    Pl@net. Prosimy o aktualizację w zakładce Wnioski.
    ====
    Skoro i tak trzeba zmienic w pierwszej polowie kwietnia to moze jednak z
    "nagrodą pocieszenia" :-(

    Na moje pytania z serwisu planet oddzwonili z odpowiedzią, ze wdrożenie
    porządnego podpisu elektronicznego wymaga zmian w oprogramowaniu i
    sprzęcie, któe zaplanowali sobie na 3 miesiące i na tyle planują więc
    przejsciowo zmuszenie klientow do przejscia na kody SMS
    *** blad ***

  • 6. Data: 2008-04-03 16:43:53
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > sprzęcie, któe zaplanowali sobie na 3 miesiące i na tyle planują więc
    > przejsciowo zmuszenie klientow do przejscia na kody SMS

    Tez mialem zadac, ale pomyslalem, ze Ty to zrobisz ;).
    Kolejnym krokiem bedzie zapewne przeniesienie wszystkich ePakietow do
    Dominet Banku ;).

    MK

  • 7. Data: 2008-04-04 19:50:55
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl> wrote in message

    > ale nie ma go nigdzie na stronie Fortisa tylko pojawia sie RAZ w trakcie
    > logowania

    Okazuje sie, ze do niezdyscyplinowanych dzwonia ;). Dzis mialem taki
    telefon.

    MK

  • 8. Data: 2008-04-05 13:16:58
    Temat: [Fortis] A na co to?
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "MK"
    > Okazuje sie, ze do niezdyscyplinowanych dzwonia ;). Dzis mialem taki
    > telefon.

    nie dosc tego - dostaniemy token USB z kartą kryptograficzną za darmo
    poniewaz do konca upieralismy sie przy podpisie :-)

    Jest już informacja na stronie Fortisa
    http://www.fortisbank.com.pl/ind/792_4260.htm

    Po takich telefonach i zapewnieniach zmienilem wreszcie
    metode potwierdzania operacji na kody SMSowe
    - przed 6 kwietnia, tak jak chcieli
    *** blad ***

    PS - Uwaga - dzis i jutro (5 i 6 kwietnia)
    od 21:00 do 24:00 pl@net i BiznezPl@net mogą nie działać
    - już coś będą przy nich dłubać!