  • 1. Data: 2010-05-26 11:08:36
    Temat: Działalność gospodarcza a obrót pap. wart
    Od: "MNE" <mnemonik_soft[XXXX]@poczta.onet.pl>

    Witam

    Prowadzę dzialalność gospodarczą doradztwo IT (forma prawna - osoba fizyczna
    prowadząca dz. gospodarczą). i inwestuje na giełdzie (akcje, obligacje)

    Mam pytanie:

    Co trzeba zrobić aby, dochody i koszty z inwestycji w pap. wartosciowe
    ksiegować w dzialaności godpodarczej.

    Pozdrawiam
    Dzięki za odpowiedzi

  • 2. Data: 2010-05-26 11:27:45
    Temat: Re: Działalność gospodarcza a obrót pap. wart
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    W dniu 2010-05-26 13:08, MNE pisze:
> [...]
    >
    > Mam pytanie:
    >
    > Co trzeba zrobić aby, dochody i koszty z inwestycji w pap. wartosciowe

    Nic nie zrobisz?

    --
    Kominy izolowane, sklep internetowy: http://twojkomin.pl

  • 3. Data: 2010-05-26 12:53:06
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 26 Maj, 13:08, "MNE" <mnemonik_soft[XXXX]@poczta.onet.pl> wrote:

    > Co trzeba zrobić aby, dochody i koszty z inwestycji w pap. wartosciowe
    > ksiegować w dzialaności godpodarczej.

    Wpisać do ewidencji przedmiot działalności "obrot papierami
    wartościowymi i instrumentami pochodnymi". I działać, zarabiać..;-)

  • 4. Data: 2010-05-27 07:29:46
    Od: "Dombrek" <d...@p...onet.pl>

    >Wpisać do ewidencji przedmiot działalności "obrot papierami
    >wartościowymi i instrumentami pochodnymi". I działać, zarabiać..;-)

    Tylko jeszcze zgłoszenie do KNF o zgodę, założenie domu maklerskiego,
    zatrudnienie doradcy i 2 makreli... spoko ;)

    A tak serio: Jeśli chcesz obracać, to oczywiście możesz, księgowane jest to
    jako przychody i koszty finansowe, z pochodnymi więcej zabawy, bo jakieś
    ciołki od msrów mssfów i UoR postanowiły to bez sensu skomplikować. Ale jak
    masz dobrego (!) księgowego, to sobie poradzi (ale będzie i tak ostro
    wkurzony, że mu takie rzeczy do rozliczenia podkładasz).
    Jednak dla własnego bezpieczeństwa poczytaj dobrze ustawy na stronie knf.

    Dombrek

  • 5. Data: 2010-05-27 10:25:20
    Od: "MNE" <mnemonik_soft[XXXX]@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dombrek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ostro wkurzony, że mu takie rzeczy do rozliczenia podkładasz).
    > Jednak dla własnego bezpieczeństwa poczytaj dobrze ustawy na stronie knf.

    Właśnie wróciłem z Urzedu Miasta gdzie znalazłem odpowiedni PKD.
    Interesuje mnie tyko 64.99.Z czyli:
    - działalność inwestycyjną na własny rachunek dokonywaną poprzez lokatę
    kapitału za pośrednictwem przedsiębiorstw wysokiego ryzyka, klubów
    inwestycyjnych itp.

    Teraz jesli pozwolicie pogryziemy problem ksiegowania.
    Exalmple 1:

    Kupuje akcjie spółki X np. 1 maja 2010 sprzedaje je ze strata 25 maja. Czy
    moję stratę moge zaksięgować w koszcie uzyskania przychodu w maju 2010.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-05-27 10:31:49
    Od: "skippy" <a...@n...ma>

    Użytkownik "MNE" \

    > Kupuje akcjie spółki X np. 1 maja 2010 sprzedaje je ze strata 25 maja. Czy
    > moję stratę moge zaksięgować w koszcie uzyskania przychodu w maju 2010.

    Proponuję udać się do dobrego biura rachunkowego a wątpliwości wyjasnić
    poprzez interpretację.
    Robiąc to w sieci mozesz się zajebiscie zdziwić przy pierwszej kontroli.

  • 7. Data: 2010-05-27 12:24:00
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 27 Maj, 12:25, "MNE" <mnemonik_soft[XXXX]@poczta.onet.pl> wrote:

    > Kupuje akcjie spółki X np. 1 maja 2010 sprzedaje je ze strata 25 maja. Czy
    > moję stratę moge zaksięgować w koszcie uzyskania przychodu w maju 2010.

    Tak.