  • 1. Data: 2007-10-04 09:45:16
    Temat: Dobry bank dla stowarzyszenia - pytanie
    Od: "Ludwik" <l...@N...gazeta.pl>

    Witam

    Sprawa wygląda tak: powstało stowarzyszenie (na razie 30 członków, ale ze
    sporymi perspektywami rozwoju). Formalnościom stało się zadość (rejestracja w
    sądzie itp.). Potrzebne jest konto w banku.

    Czy ktoś mógłby polecić jakiś bank, który ma specjalną ofertę dla
    stowarzyszeń, np. brak opłaty za prowadzenie konta, albo opłata minimalna.
    Lub jeśli takiej oferty nie ma, to jakiś inny bank, w którym warto założyć
    takie konto. Z tego co wiem w mBanku nie ma opłat za prowadzenie konta, ale
    czy stowarzyszenie może mieć konto w takich drugorzędnym banku?

    Bardzo proszę o sugestie.

    Ludwik

  • 2. Data: 2007-10-04 10:01:01
    Temat: Re: Dobry bank dla stowarzyszenia - pytanie
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 4 Paź, 11:45, "Ludwik" <l...@N...gazeta.pl> wrote:
    >. Z tego co wiem w mBanku nie ma opłat za prowadzenie konta, ale
    > czy stowarzyszenie może mieć konto w takich drugorzędnym banku?

    Skad, nie wypada.

  • 3. Data: 2007-10-04 10:03:19
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    Ludwik pisze:

    > Sprawa wygląda tak: powstało stowarzyszenie (na razie 30 członków, ale ze
    > sporymi perspektywami rozwoju). Formalnościom stało się zadość (rejestracja w
    > sądzie itp.). Potrzebne jest konto w banku.

    PKO BP - zestaw wspólny cel - 14 PLN miesięcznie za prowadzenie +
    bodajże 2 PLN miesięcznie za dostęp internetowy. Taniej raczej nie
    znajdziesz w bankach "rzeczywistych". Darmowe wypłaty i chyba też wpłaty
    gotówkowe w kasie.

    Cyrki są tylko z dostępem internetowym, bo w PKO Inteligo nie ma
    możliwości zleceń "na dwie ręce", czyli np. jeżeli zgodnie z KRS w
    kwestiach finansowych reprezentują stowarzyszenie *łącznie* dwie osoby,
    to mogą być problemy.
    Ostatecznie rozwiązaliśmy to tak - 1 pełnomocnictwo dla prezesa do
    jednoosobowego reprezentowania stowarzyszenia w ramach PKO Inteligo -
    podpisane przez prezesa i skarbnika, 2 pełnomocnictwo dla skarbnika
    podpisane też przez nich obu. Co prawda bank nie chciał tego przyjąć, bo
    niby nie może być tak, że ktoś kto się podpisuje pod pełnomocnictwem
    jest wskazany w treści jako pełnomocnik. Zażądali jeszcze uchwały
    zarządu i "warunkowo" przyjęli...

    vwbankdirect możesz sprawdzić.

    mBank w ogóle nie oferuje kont stowarzyszeniom.

  • 4. Data: 2007-10-04 10:20:11
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    "Ludwik" <l...@N...gazeta.pl> napisał(a):
> [...]

    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś bank, który ma specjalną ofertę dla
    > stowarzyszeń, np. brak opłaty za prowadzenie konta, albo opłata

    Specjalną ofertę ma PKO BP, ale naprawdę tanio jest w VW Bank direct.

    pozdr.
    RobertS

  • 5. Data: 2007-10-04 12:09:56
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś bank, który ma specjalną ofertę dla
    > stowarzyszeń

    VWbankdirect

    > Z tego co wiem w mBanku nie ma opłat za prowadzenie konta,

    i nie ma kont dla stowarzyseń

    > czy stowarzyszenie może mieć konto w takich drugorzędnym banku?

    ROTFL

    MichalL

  • 6. Data: 2007-10-04 14:55:53
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Ludwik"
    > Czy ktoś mógłby polecić jakiś bank, który ma specjalną ofertę dla
    > stowarzyszeń, np. brak opłaty za prowadzenie konta, albo opłata
    > minimalna.

    widzialem niedawno reklame Raiffeisen Banku z dwoma kontami dla firm
    (moze dotyczy stowarzyszen - zapytaj na 0 801 401 401* lub 022 549 98
    98)
    Jedno konto to R-Aktywni z darmowymi przelewami
    a drugie R-Tani z prowadzeniem za 0 zl
    *** blad ***

  • 7. Data: 2007-10-05 21:12:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    On 4 Paź, 11:45, "Ludwik" <l...@N...gazeta.pl> wrote:
    >. Z tego co wiem w mBanku nie ma opłat za prowadzenie konta, ale
    > czy stowarzyszenie może mieć konto w takich drugorzędnym banku?

    BRE S.A. drugorzednym bankiem - no no.
    Polecam Bank Spoldzielczy w Pcimiu (rząd 1,5).
    Ewentualnie w ktoryms z pierwszorzedowych (200 zl/m-c).

    mBank nie oferuje kont dla osob prawnych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2007-10-05 21:33:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Paź, 23:12, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    oglegroups.com...

    > BRE S.A. drugorzednym bankiem - no no.
    > Polecam Bank Spoldzielczy w Pcimiu (rząd 1,5).

    Dobry, elitarny bank dla wybranych, z jedynym bankomatem - cos dla
    elit.