  • 1. Data: 2010-01-05 07:09:03
    Temat: Dla porównywaczy
    Od: bzdreg <n...@n...com>

    Dziś rano miałem nieprzyjemność dysponować przelew z EB. Niby się
    wykonał ("Informacja została już przekazana do systemu..."), ale go nie
    widać ani w oczekujących, ani w zrealizowanych.
    Ja wiem, ze albo wysokie oprocentowanie (jak w EB), albo sprawny serwis
    - wybór należy do ciebie (do mnie).

    Jest wiele stron i stronek porównujących internetowe konta bankowe.
    Rzucę tu kilka "kryteriów" które autorzy tychże powinni uwzględniać.
    W [] podaję "wagę" (1-9, gdyby miało być 0, to nie ma tego kryterium),
    jaką przydzieliłbym określonym kryteriom.

    Na kanwie pierwszego akapitu:
    - Niezawodność serwisu transakcyjnego, w tym częstotliwość występowania
    ułomności systemu [9]

    - Przejrzystość s.t. (aby nie trzeba było doszukiwać się "gdzie tfurca
    wymyślił umieścić tę opcję?") [7]

    - Lekkość s.t. (uruchamialność na słabych maszynach, dostęp z tf.kom.
    "Operą mini") [5]

    - Istnienie przelewów zdefiniowanych, odbiorców zaufanych lub tp.
    (możliwość wykonania przelewu przy uproszczonej autoryzacji) [7]

    - Konto oczywiście ma być darmowe, przelewy mają być darmowe. Przy tych
    warunkach oprocentowanie przynajmniej na rachunku oszczędnościowym ma
    być "przyzwoite", tj znaczące. [8]
    To wszystko dałoby się przeliczyć rozsądnym algorytmem, ale niestety nie
    byłby on uniwersalny, każdy dałby inne swoje wagi.

    - Brak reklam, zarówno w poczcie wewnętrznej, jak i na stronie serwisu
    (reklama na stronie s.t., to grzech ciężki), jak i po wylogowaniu [6]

    - Stopniowalność autoryzacji, tzn logowanie "Read-Only" i możliwość
    wykonania przelewu zdefiniowanego bez tokena itp., dostęp SMS, WAP [7]

    Dorzućcie swoje...

    --

    Pzdr.
    bzd.