  • 1. Data: 2002-07-22 13:30:14
    Temat: Czym placic w Niemczech?
    Od: "Ender" <m...@N...poczta.gazeta.pl>

    Hej
    Prosze o opinie, ktorej karty platniczej najlepiej uzywac podczas pobytu w
    Niemczech?
    Chodzi mi przede wszystkim o sposob przeliczania na EUR -> PLN.
    Do wyboru:
    VISA CLASIC - BZ WBK
    VISA ELECTRON - mBank
    Maestro - PekaoSA

    pozdrawiam
    MW

  • 2. Data: 2002-07-22 13:31:39
    Temat: Re: Czym placic w Niemczech?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

  • 3. Data: 2002-07-22 14:44:51
    Od: "Rafal Smyka" <r...@i...com.pl>

    "AMRA" <a...@a...com> wrote in message
> [...]

    Pomijając różnicę w akceptowalności VC i Maestro.
    Czy różnice kursowe są na tyle duże, żeby pokryć zysk na nieoprocentowanym
    kredycie (grace period VC)?

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 4. Data: 2002-07-22 20:58:13
    Od: "Lidka" <m...@i...pl>

    > Czy różnice kursowe są na tyle duże, żeby pokryć zysk na nieoprocentowanym
    > kredycie (grace period VC)?

    Kiedy niecaly rok temu wysylalam na grupe moje porownania, roznica
    pomiedzy dwoma kartami VE i Maestro tego samego banku (BSK oraz BZWBK)
    wynosila okolo 2,7% w Niemczech, ponad 3% w Szwecji i niecaly 1% w Czechach.
    Ostatnio nie mialam okazji robic tak szczegolowych testow, ale pobieznie
    porownujac kursy na wyciagach widze, ze w przypadku krajow Unii roznica
    jest nadal na poziomie co najmniej 2%. Sprawdze to przy okazji, tylko niech rynek
    sie troche uspokoi, bo wszelkie porownania w obecnym okresie nie maja
    absolutnie zadnego sensu (najwieksze znaczenie ma tabela kursowa banku,
    a te sie ostatnio zmienialy po kilka razy dziennie...).

    L.

  • 5. Data: 2002-07-23 06:47:01
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Ender" <m...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ahh1d6$kun$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > Niemczech?
    > Chodzi mi przede wszystkim o sposob przeliczania na EUR -> PLN.

    Zabierz wszystkie bo nie wiadomo czy bedziesz mogl placic plaskimi...

    Jesli bedziesz mial wybor to moze w kolejnosci bankow:
    Pekao
    BZ WBK
    mBank

    --