  • 1. Data: 2009-10-03 15:08:43
    Temat: Czy zapytania kredytowe w BIK obniżają scoring ?
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    A jeśli tak, to dlaczego ? Przecież jakakolwiek oferta złożona Bankowi
    w zakresie jego produktów kończy się weryfikacją oferenta w BIK, żeby
    było wiadomo choćby, czy jest w ogóle o czym gadać...

  • 2. Data: 2009-10-03 15:16:22
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    szczurwa <s...@g...com> writes:

    > A jeśli tak, to dlaczego ? Przecież jakakolwiek oferta złożona Bankowi
    > w zakresie jego produktów kończy się weryfikacją oferenta w BIK, żeby
    > było wiadomo choćby, czy jest w ogóle o czym gadać...

    IMO nie.
    Co najwyżej mogą Ci dać do podpisu oświadczenie, że "tamtego kredytu"
    nie uruchomisz.
    KJ

    --
    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.
    -- Thomas Jefferson

  • 3. Data: 2009-10-03 17:06:57
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:
    > A jeśli tak, to dlaczego ? Przecież jakakolwiek oferta złożona Bankowi
    > w zakresie jego produktów kończy się weryfikacją oferenta w BIK, żeby
    > było wiadomo choćby, czy jest w ogóle o czym gadać...

    Zależy jak sobie bank scoring liczy. :-)
    O ile pamiętam, to ten własny scoring Biku jest obniżany przez każde
    zapytanie o nowy kredyt, a podwyższany przez każdy udzielony kredyt, czy
    jakoś tak... :-)

  • 4. Data: 2009-10-03 17:26:14
    Od: "Friend" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:ha80bh$isn$2@inews.gazeta.pl...

    > Zależy jak sobie bank scoring liczy. :-)
    > O ile pamiętam, to ten własny scoring Biku jest obniżany przez każde
    > zapytanie o nowy kredyt, a podwyższany przez każdy udzielony kredyt, czy
    > jakoś tak... :-)

    Bez sensu,
    skoro sonduję zakup jednego produktu już 5 raz na kredyt to czemu mój
    wizerunek ma się coraz gorzej?

  • 5. Data: 2009-10-03 17:34:54
    Od: z...@o...pl

    > skoro sonduję zakup jednego produktu już 5 raz na kredyt to czemu mój
    > wizerunek ma się coraz gorzej?

    może chodzi o to aby uchronić system bankowy przed zmasowanym
    atakiem kilkudziesięciu wniosków od tego samego klienta

    Założmy że pan Jan Kombinator ma zdolność kredytową na 40.000zł
    składa sobie 25 wniosków w 1 dzień, w 25 bankach dostaje zgodę
    na 1 kredyt, ponieważ odnotowanie udzielonego kredytu w bazie
    danych zapewne trwa dzień lub kilka, cały dzień BIK podaje że
    pan Jan Kombinator ma zerowe zadłużenie. A pan Janek podpisuje
    sobie 25 kredytów x 40.000zł i znika z milionem złociszy.

  • 6. Data: 2009-10-03 17:47:43
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    z...@o...pl pisze:
> [...]
    > pan Jan Kombinator ma zerowe zadłużenie. A pan Janek podpisuje
    > sobie 25 kredytów x 40.000zł i znika z milionem złociszy.

    No jasne, a jak ktoś chce wysondować, który kredyt jest lepszy, bardziej
    korzystyny to też jest kombinatorem/oszustem ?

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-10-03 17:51:05
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Friend wrote:

    > Bez sensu,
    > skoro sonduję zakup jednego produktu już 5 raz na kredyt to czemu mój
    > wizerunek ma się coraz gorzej?

    Mnie się pytasz? :-)

    Zapewne chodzi o argumentację w stylu "Ten gość starał się już o kredyt
    w 5 bankach i go nie dostał. Skoro nie dostał, to zapewne było to z
    jakiegoś powodu. My nie znamy tego powodu, ale na wszelki wypadek też mu
    odmówimy." :-)

    Rozumowanie jest o tyle nie trafione, że nie wiadomo czy klient danego
    kredytu nie dostał, czy też dostał, ale zrezygnował (co w przypadku 5
    zapytań o to samo w różnych bankach jest przecież oczywiste - co
    najmniej 4 nie zaowocują podpisaniem umowy).

    Hehe, przypomniało mi się: "Jeśli ktoś ma pieniądze, to skądś je ma." :-)))

    Oczywiście w pewnym sytuacjach powyższy sposób rozumowania nie jest
    wcale taki absurdalny. Miałem kiedyś taką sytuację: Jadę samochodem
    lewym pasem, obok mnie prawym jedzie ciężarówka. Nagle ciężarówka - bez
    żadnego widocznego dla mnie powodu - gwałtownie hamuje. Ja odruchowo też
    dałem ostro po hamulcach. Siedząca obok żona nie mogła zrozumieć czemu
    to zrobiłem, a moje rozumowanie było proste: "Skoro ciężarówka hamuje,
    to robi to z jakiegoś powodu. Jedziemy tą samą jezdnią w tym samym
    kierunku z tą samą prędkością - ergo: ja też powinienem zahamować, bo
    ten nieznany mi powód hamowania może dotyczyć także i mnie." Do dziś
    uważam, że była to rozsądny manewr, choć jak się okazało - niepotrzebny. :-)

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2009-10-03 17:58:22
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    "Friend" <f...@p...onet.pl> wrote in message

    > Bez sensu,
    > skoro sonduję zakup jednego produktu już 5 raz na kredyt to czemu mój
    > wizerunek ma się coraz gorzej?

    Ale on się ma gorzej o 1 lub 2 pkt. na zapytanie, to jest bez praktycznego
    znaczenia.

  • 9. Data: 2009-10-03 17:58:32
    Od: z...@o...pl

    > No jasne, a jak ktoś chce wysondować, który kredyt jest lepszy,
    > bardziej korzystyny to też jest kombinatorem/oszustem ?

    to _ma_pecha_, że BIK zwalczając oszustwa utrudnił mu porównanie ofert

  • 10. Data: 2009-10-03 18:16:24
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> writes:

> [...]
    > w 5 bankach i go nie dostał. Skoro nie dostał, to zapewne było to z
    > jakiegoś powodu. My nie znamy tego powodu, ale na wszelki wypadek też mu

    Raczej:
    Ten gość stara się o jescze jeden kredyt, być może raty z tego
    (hipotetycznego) kredytu też powinnniśmy jakoś uwzględniać.
    KJ

    --
    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.