  • 11. Data: 2002-06-13 12:23:52
    Temat: Re: Czy bank mógł tak zrobić ??? Długie
    Od: "lukasz191" <l...@p...onet.pl>

    To jak gosc zalozy sobie ror w innym banku i bedzie przelewal codzienie na
    swoj rachunek firmowy w innym banku to mu beda odrzucać przelewy???????.
    Druga sprawa skad bank wie skad sa pieniadze ktore wplaca gosciu na ror ???

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "lukasz191" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    dzialalnosci

  • 12. Data: 2002-06-13 12:31:50
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Van GoGush" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > U mnie w "normalnym" banku BPH PBK jak przyszla faktura (rozliczenie umowa
    > dzielo) na wieksza kwote to zostalem poprosony o wyjasnienie - a nie
    > prowadze DG. Zreszta pani powiedziala "[..]no bo wie pan ze ten rachunek
    do
    > tego nie sluzy [..].". Tak wiec IMHO bank mial prawo szczegolnie iz jest
    > omjanie oplat.Lepszym rozwiazaniem bylaby proba negocjacji oplat a nie
    > "omijanie" tego w ten sposob

    Twoj przypadek jest zupelnie odmienny od tego co opisal Andrzej.

    >- to mi troche przypomina wyprzedzanie prawa
    > strona samochodu jadacego przed nami :)

    Sa takie przypadki, ze wolno wyprzedzac z prawej strony.

    Karol

  • 13. Data: 2002-06-13 12:36:18
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 13 Jun 2002 13:59:03 +0200, "Slawek Kos"
    <s...@p...gazeta.pl> napisał(-a):

    >Andrzej napisal, ze brat wplacal UTARG na ROR (sklep zdaje sie - pewnie
    >codziennie lub prawie).
    >IMO wykorzytywal ROR do DG.

    powtórzę: w ramach DG to on ten utarg w sklepie dostawał. Potem to już
    były jego prywatne, ciężko zarobione pieniądze, które mógł wpłacać na
    ROR.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 14. Data: 2002-06-13 12:46:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@b...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Proponuje EOT. Jak jakis sad nie rozstrzygnie takiej sprawy to nie mamy co
    > bic piany.
    > Kazdy okopal sie twardo na swoim stanowisku :-)

    OK ;-)

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 15. Data: 2002-06-13 13:02:42
    Od: "Van GoGush" <N...@p...onet.pl>

    > Twoj przypadek jest zupelnie odmienny od tego co opisal Andrzej.

    ROR sluzyl do omijania oplat , jak sam napisal czy to jest ok ? moim zdniem
    nie ale to tylko moja opinia , lepiej bylo zmienic bank.

    > Sa takie przypadki, ze wolno wyprzedzac z prawej strony.

    Czy zawsze ?
    Sa takie banki ktore na to pozwalaja .. czy wszystkie ?

    Popatrz na to :
    [..]
    >Miał tam konto firmowe z którego wykonywał operacje związane z prowadzoną
    >działalnością gospodarczą[..]
    dalej
    [..]
    >otwożył sobie ROR na niego
    >wpłacał bezpłatnie gotówkę i przelewał na konto firmowe bez prowizji
    [..]
    >dokonał kilku wpłat na ROR, przelał na rachunek firmowy
    [..]
    i z ktorego prowadzil dzialalnosc ... no sorry ale dla mnie to omijanie
    regulaminow , przeciez nikt mu nie broni zmienic banku.
    Lepiej by zrobil gdyby zalozyl sobie ROR w innym banku i tam wplacal jesli
    by chcial utrzymac rachunek tutaj (choc to tez omijanie ale bardzie
    wyrafinowane ;) ) i przelewal na ten rachunek.

    Pzdr

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 16. Data: 2002-06-13 13:19:06
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > Te wplaty TEZ powinny isc na rach. firmowy. Nie tylko wydatki.
    > Na dodatek klient robil te operacje tak czesto, ze na kilometr

    Oj już Sławku nie mogę - bzdury wierutne wypisujesz. Instytucja Działalności
    Gospodarczej (DG) nie zna pojęcia majątku takiego przedsiębiorstwa jako
    takiego. WSZYSTKIE pieniądze w takiej DG są pieniędzmi właściciela. ŻADEN
    przepis nie reguluje zasad uzupełniania ani uszczuplania takiego
    "pseudo-majątku" DG.
    Reasumując: W przypadku gdy osoba dostaje od kontrahenta utarg do ręki,
    pieniądze te stają się AUTOMATYCZNIE własnością właściciela - to są jego
    własne pieniądze a nie żadnej DG. I nie ma tutaj miejsca na interpretacje
    itp. Następnie prywatne pieniądze wpłaca na ROR i z RORu uzupełnia
    prywatnymi pieniędzmi rachunek firmowy - też legalnie!
    Mała pomoc dla niedowieraków ;-) - a co w przypadku gdy dostanie od klieta
    1000 zł za fakturę i będzie chciał wpłacić 1100 zł na rachunek (albo nawet
    1000,01 zł ;-). Jakie to są pieniądze? firmowe? prywatne? a może
    firmowo-prywatne? ;-) I teraz główne pytanie - czy można zabronić komuś
    wpłaty w takim przypadku 1100 zł zamiast 1000 zł? Nie. Co z tego wynika (pod
    kątem tego czy są to pieniądze firmowe czy prywatne) - odpowiedz sobie sam
    :-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 17. Data: 2002-06-13 13:37:40
    Od: "Van GoGush" <N...@p...onet.pl>

    >Co z tego wynika (pod
    > kątem tego czy są to pieniądze firmowe czy prywatne) - odpowiedz sobie sam

    Dlatego w Polsce tak latwo prac pieniadze :(

    pzdr

    ------

  • 18. Data: 2002-06-13 13:49:33
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Reasumując: W przypadku gdy osoba dostaje od kontrahenta utarg do ręki,
    > pieniądze te stają się AUTOMATYCZNIE własnością właściciela - to są jego
    Sa wlasnoscia firmy <niewazna juz tu IMHO forma prawna dzialalnosci>,
    pamietajmy o dowodaxh ksiegowych, nie wpiszętam siebie jako wlasciciela
    wystawiajacego fakturę tylko nazwe przedsiebiorstwa. Dopiero pozniej na
    podstawie kolejnego dokumentu ksiegowego moze wyplacic te pieniadze sobie -
    prywatnej osobie < wyplata, dywidenda - jakkolwiek to nazwiemy>

    > itp. Następnie prywatne pieniądze wpłaca na ROR i z RORu uzupełnia
    > prywatnymi pieniędzmi rachunek firmowy - też legalnie!

    Przelew z ROR-u na rachunek firmowy - poraz kolejny firma musi posiadac
    dowod ksiegowy za co otrzymala te pieniadze. Pieniadze prywatne wlasciciela
    nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.
    Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?
    Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    byc udokumentowany.

    > Pozdrawiam
    > K. Kowalski

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 19. Data: 2002-06-13 14:04:23
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aea86v$5af$1@news.tpi.pl...

> [...]
    > nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.
    > Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?

    Zapominasz, ze jest to jedna i ta sama osoba.

    > Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    > byc udokumentowany.

    I bedzie. Przelewm bankowym.

    A jak juz bardzo chcesz udokumentowac (czego przyz KPiR sie nie praktykuje)
    ruch pieniadza to ponizej schemat:

    1. KP dla klienta.
    2. KW dla wlasciciela pod dowolnym tytulem (np. zaliczka na zysk).
    3. Wplata na jego osobisty ROR.
    4. Przelew ROR - DG jako "zasilenie konta".

    Karol

  • 20. Data: 2002-06-13 14:52:16
    Od: Jaroslaw Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    Thu, 13 Jun 2002 15:49:33 +0200, "Przemek Wrzesinski"

    >Użytkownik "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
    >Działalności

    >Sa wlasnoscia firmy <niewazna juz tu IMHO forma prawna dzialalnosci>,

    i tu sie mylisz. Ja - Jarosław Andrzejewski - mam osobowość, a
    Przedsiębiorstwo Techniczne Jarosława Andrzejewskiego - nie. Nie ma
    czegoś takiego (w moim przypadku) jak "pieniądze firmy".

> [...]
    >podstawie kolejnego dokumentu ksiegowego moze wyplacic te pieniadze sobie -
    >prywatnej osobie < wyplata, dywidenda - jakkolwiek to nazwiemy>

    i wybranie utargu z kasy w _moim_ w sklepie nie zmienia faktu, że od
    momentu, gdy klient je tam zostawił są to _moje_ pieniądze, które moge
    wydać lub np. wpłacić na _mój_ ROR.

    >Przelew z ROR-u na rachunek firmowy - poraz kolejny firma musi posiadac
    >dowod ksiegowy za co otrzymala te pieniadze. Pieniadze prywatne wlasciciela
    >nie sa tozsame z pieniedzmi firmy nalezacej do tego samego czlowieka.

    są tożsame!
    Przecież jeśli jako przedsiębiorca narobię sobie długów albo na
    przykład okaże sie, że muszę zapłacić jakiś VAT 25-ego to wierzyciel
    albo urząd nie pyta mnie czy mam firmowe pieniądze, tylko każe sobie
    dług spłacić!

    >Wyobrazasz sobie sytuacje, ze firma dostaje przelewy bez tytulu do niego ?
    >Od razu moze zajsc podejrzenie prania pieniedzy. Kazdy wplyw i wyplyw musi
    >byc udokumentowany.

    ależ te, o których mówimy sa udokumentowane w kasie fiskalnej w
    sklepie.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski