  • 1. Data: 2004-12-30 00:36:51
    Temat: Czy Bank moze zajac konto w innym banku...?
    Od: "jarr" <m...@o...pl>

    ...jesli np. zaprzestalo sie splaty kretydu? Abstrahujmy w tej chwili od
    kwestii zabezpieczen. Interesuje mnie czy zezwala na to Prawo Bankowe, zeby
    dany bank "siadl" na konto prowadzone w innym banku?

  • 2. Data: 2004-12-30 06:08:14
    Temat: Re: Czy Bank moze zajac konto w innym banku...?
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "jarr" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zeby
    > dany bank "siadl" na konto prowadzone w innym banku?

    taka informacja zastrzezona jest tylko dla kilku urzedow (o lokatach), banku
    tam zapewne nie ma, wiec odpowiedz powinna brzmiec ze nie
    ale mysle ze w pewnych przypadkach dobry prawnik moglby ich wybronic np w
    sytuacji miedzy bankami 1 grupy typu bre,multi
    a ponadto teoretycznie ! dalo by sie to chyba zrobic rowniez miedzy 2
    roznymi bankami ma zasadzie kupna sprzedazy podpisanego weksla itp
    reasumujac odpowiem, ze "tak" - i prawo bankowe niekoniecznie musi tu byc w
    uzyciu

  • 3. Data: 2004-12-30 06:20:39
    Od: "PrzemB" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    zeby
    | dany bank "siadl" na konto prowadzone w innym banku?

    Bank nie może, ale komornik na wniosek banku bez problemu (przy wystawionym
    BTE)..

    Pozdr
    PrzemB

  • 4. Data: 2004-12-30 06:52:51
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 Dec 2004 07:08:14 +0100,
    osoba podpisana: Krab <_...@k...pl__>
    napisała:
> [...]
    > ale mysle ze w pewnych przypadkach dobry prawnik moglby ich wybronic np w
    > sytuacji miedzy bankami 1 grupy typu bre,multi
    Ile razy można powtarzać. m*banki to są 2 oddziały _jednego_ banku.
    Więc rozumowanie nie ma zastosowania :-)
    > a ponadto teoretycznie ! dalo by sie to chyba zrobic rowniez miedzy 2
    > roznymi bankami ma zasadzie kupna sprzedazy podpisanego weksla itp
    Autor mówił, ze nie chodzi mu o zabezpieczenia (weksel)

    Wg mnie nie może.

    KJ

    "#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

  • 5. Data: 2004-12-30 07:37:24
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Kamil Jonca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ile razy można powtarzać. m*banki to są 2 oddziały _jednego_ banku.
    > Więc rozumowanie nie ma zastosowania :-)

    czy oznacza bledny wniosek ? nie - tym bardziej moj wniosek i przyklad jest
    prawidlowy i to jak sam jedynie podkresliles - bez specjalnego wysilku
    adwokackiego

    > Autor mówił, ze nie chodzi mu o zabezpieczenia (weksel)

    tak, mowil tez ze chodzi mu tylko o prawo bankowe - to tak jaby czynnosc
    prawna opierala sie tylko na 1 kodeksie i to tym honorowym wylacznie, :-))
    odpowiedzialem zreszta niczym pytia na oba warianty !! o ile tylko mialbys
    chec czytania tego do czego sie czepiasz

    eot i ps
    jak pisal niejaki galczynski, choc zwiazek dosc luzny:

    Teraz a propos forsa, Teofilu,
    za którą człowiek publiczność wypasa:
    Już w starożytnym królestwie Bab - Ilu
    badano problematykę inkasa
    i ci poeci, co byli kapłani,
    bez forsy, jak wiadomo, ani ani.

  • 6. Data: 2004-12-30 14:43:33
    Od: "jarr" <m...@o...pl>

    > zeby

    > Bank nie może, ale komornik na wniosek banku bez problemu (przy wystawionym
    > BTE)..

    No wlasnie, rozwin ten temat, czy fakt ze sie podpisuje tzw. poddanie egzekucji
    do okreslonej kwoty moze byc wykorzystane przez bank w takiej sytuacji?

    pozdr

  • 7. Data: 2004-12-30 14:47:11
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-30 15:43 jarr said the following:
    [..]

    > No wlasnie, rozwin ten temat, czy fakt ze sie podpisuje tzw. poddanie egzekucji
    > do okreslonej kwoty moze byc wykorzystane przez bank w takiej sytuacji?

    Tak.
    Tzn bank wystawia BTE, idzie do sądu, po paru dniach (do 7 chyba) ma
    klauzule wykonalności, i z nią idzie do komornika.
    To tak mniej więcej.

    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 8. Data: 2004-12-30 16:41:59
    Od: "jarr" <m...@o...pl>

    > Tak.
    > Tzn bank wystawia BTE, idzie do sądu, po paru dniach (do 7 chyba) ma
    > klauzule wykonalności, i z nią idzie do komornika.
    > To tak mniej więcej.

    Banki to maja dobrze, ja tez chcialbym tak szybko moc dlugi odzyskiwac. Wniosek
    taki, ze zanim zaczna sie klopoty, lepiej przeniesc swoje aktywa w bezpieczne
    miejsce...

  • 9. Data: 2004-12-30 17:02:33
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > ...jesli np. zaprzestalo sie splaty kretydu? Abstrahujmy w tej chwili
    > od kwestii zabezpieczen. Interesuje mnie czy zezwala na to Prawo
    > Bankowe, zeby dany bank "siadl" na konto prowadzone w innym banku?

    Raczej nie, ale to Cię nie ratuje, bo niespłacanym kredytem zajmie się
    komornik, który jak najbardziej ściągnie z naddatkiem to czego nie oddałeś.

  • 10. Data: 2004-12-30 23:08:52
    Od: "jarr" <m...@o...pl>

    > Raczej nie, ale to Cię nie ratuje, bo niespłacanym kredytem zajmie się
    > komornik, który jak najbardziej ściągnie z naddatkiem to czego nie oddałeś.

    To znaczy, co mi moze zajac, jesli np. nie posiadam samochodu, mieszkania,
    akcji, udzialow itp.?