  • 1. Data: 2012-11-04 19:37:19
    Temat: Czy Alior zaczął księgować trzecią sesję elixir tego samego dnia?
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Właśnie zalogowałem się do konta i widzę zaksięgowany przelew 2
    listopada. Niby nic dziwnego tylko, że w piątek pierwszą sesją z BGŻO
    wyszedł przelew do mBanku. Jak wiadomo, był lekko po 12.00 zgodnie z
    godziną pierwszej sesji w mBanku i został od razu skierowany do Aliora
    czyli wyszedł trzecią sesją z mBanku.

    Szczegóły operacji
    Kwota: xxx PLN
    Data księgowania: 02-11-2012
    Typ operacji: Przelew krajowy
    Tytuł: bla bla

    Coś się zmieniło czy coś się po prostu gdzieś pomieszało i poszło drugą
    sesją? Niby mogło tylko, że miałem ustawione potwierdzenie na maila i
    wygląda to tak

  • 2. Data: 2012-11-04 20:05:48
    Od: quiris <l...@b...biz>

    Od 24 października Alior Bank, jak i Sync księgują trzecią sesję tego samego dnia ok.
    godz. 17:30 => http://goo.gl/EDOQo

    PS. Podobnie stało się z Bankiem Millennium.
    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 3. Data: 2012-11-04 20:18:18
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    jeśli nawet Sync i Millenium poprawiły się, to
    mam pytanie: które pozostale banki NADAL nie chcą
    księgować trzeciej sesji przychodzącej?

  • 4. Data: 2012-11-04 20:32:51
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-11-04, Sebastian <k...@g...pl> wrote:
    > jeśli nawet Sync i Millenium poprawiły się, to
    > mam pytanie: które pozostale banki NADAL nie chcą
    > księgować trzeciej sesji przychodzącej?

    A to nie jest tak, że to jest implementacja dyrektywy unijnej?
    http://banki.wp.pl/kat,6599,title,Unia-przyspiesza-p
    rzelewy-Powoli,wid,15023582,wiadomosc.html?ticaid=1f
    77d

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2012-11-04 20:43:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2012 19:37:20 UTC+1 użytkownik xbartx napisał:

    > Coś się zmieniło

    Ano

    Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed którąś
    tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

  • 6. Data: 2012-11-04 21:02:59
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2012 20:43:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone przed
    którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego samego dnia.

    Precyzyjnie rzecz ujmując, przelew jest realizowany tego samego dnia, jeśli zostanie
    zlecony przed upływem godziny granicznej. Ta godzina graniczna w różnych bankach może
    być różna. Jednak powinna być określona w regulaminie obsługi rachunków.

    Przykładowo Deutsche Bank ma takie godziny graniczne:
    https://www.deutschebank.pl/klienci-indywidualni/kon
    ta/godziny-realizacji-przelewow.html, z kolei Alior Bank takie:
    http://www.aliorbank.pl/resources/res/repozytorium_d
    okumentow/przedsiebiorstwa/wykaz_godzin_przyjmowania
    _dyspozycji.pdf

    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 7. Data: 2012-11-04 21:06:49
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

> [...]
    bankach może być różna. Jednak powinna być określona w regulaminie obsługi rachunków.

    czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektywą unijną ustalić godzinę graniczną na
    np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodzącej?

  • 8. Data: 2012-11-04 21:18:00
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sun, 04 Nov 2012 11:43:52 -0800, Kris napisał(a):

    > Unia 24-go października nakazała szybsze księgowanie;)- przelewy zlecone
    > przed którąś tam godziną(chyba 16tą) musza być na koncie odbiorcy tego
    > samego dnia.

    Acha ta Unia co my byśmy bez niej zrobili ;)

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2012-11-04 23:44:40
    Od: quiris <l...@b...biz>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2012 21:06:49 UTC+1 użytkownik Sebastian napisał:

    > czyli teoretycznie możnaby zgodnie z dyrektywą unijną ustalić godzinę graniczną na
    np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodzącej?

    Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby taką godziną specjalnie
    zachwyceni ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Robert Błaut

  • 10. Data: 2012-11-05 00:49:12
    Od: Sebastian <k...@g...pl>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2012 23:44:40 UTC+1 użytkownik quiris napisał:

    na np. 9;00 i nie księgować nawet drugiej sesji przychodzącej?

    > Teoretycznie tak, ale w praktyce klienci nie byliby taką godziną specjalnie
    zachwyceni ;)

    banki które liczyły się z klientem księgowały III sesję
    także przed opublikowaniem dyrektywy unijnej