  • 1. Data: 2009-09-17 11:50:57
    Temat: Cormay - dofinansowanie z UE, akwizycja, nowe rynki
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Po raz kolejny upewniam się, że wszystko jest na dobrej drodze a pieniądze
    lubią ciszę ;]
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

    Raport bieżący 37/2009

    Zarząd PZ CORMAY S.A. informuje, że zgodnie z komunikatem Polskiej Agencji
    Rozwoju
    Przedsiębiorczości, spółka PZ CORMAY S.A. otrzymała dotację ze środków Unii
    Europejskiej w
    ramach Działania 1.4-4.1 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka.

    Program Operacyjny - Innowacyjna Gospodarka Działanie 1.4-4.1 oferuje
    wsparcie na prace
    badawcze i rozwojowe oraz wdrożenie wyników tych prac.
    Projekt: "Innowacyjny system biochemiczny-analizator z linią
    odczynnikową -respektujący
    potrzeby klientów" złożony przez Emitenta ma na celu zwiększenie
    innowacyjności PZ CORMAY
    S.A.
    Osiągnięcie powyższego celu będzie możliwe poprzez realizację kolejnych
    etapów projektu:
    - przeprowadzenie prac badawczo - rozwojowych nad nowym analizatorem
    biochemicznym,
    - przeprowadzenie prac badawczo - rozwojowych nad nową linią odczynników,
    - wdrożenie do produkcji nowego analizatora biochemicznego,
    - wdrożenie do produkcji nowej linii odczynników.
    Wnioskodawca opracuje własną koncepcję technologiczną uzyskania prędkości
    200 oznaczeń
    fotometrycznych na godzinę analizatora. Aparat będzie oparty na najnowszych
    technologiach
    i rozwiązaniach w dziedzinie elektroniki, informatyki, mechaniki, optyki i
    hydrauliki.
    Realizacja przedmiotowego projektu przyczyni się do:
    - wyprodukowania pierwszego polskiego w pełni zautomatyzowanego analizatora
    biochemicznego,
    - rozbudowy istniejącej komórki B+R,
    - uniezależnienia się PZ CORMAY S.A. od producentów analizatorów,
    - zwiększenia sprzedaży odczynników,
    - zwiększenia konkurencyjności PZ CORMAY S.A. na rynku światowym.
    Projekt wpisuje się w cel główny Programu Operacyjnego Innowacyjna
    Gospodarka: "Rozwój
    polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa". Jest również
    zgodny z
    celami szczegółowymi:
    1. "Zwiększenie innowacyjności przedsiębiorstw"
    2. "Zwiększenie roli nauki w rozwoju gospodarczym"
    3."Zwiększenie udziału innowacyjnych produktów polskiej gospodarki w rynku
    międzynarodowym."

    Planowana realizacja projektu w latach 2009-2012.

    Wydatki na realizację projektu ogółem: 10 951 442,96 PLN, wydatki
    niekwalifikowane: 4 956
    426,96
    PLN, w tym VAT: 1 218 374,96 PLN, wydatki kwalifikowane: 5 995 016,00 PLN,
    wnioskowane
    dofinansowanie: 3 185 227,10 PLN, co stanowi: 53,13 % wydatków
    kwalifikowanych.

  • 2. Data: 2009-09-17 11:58:27
    Temat: Re: Cormay - Tajlandia, Brazylia
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    "
    PZ Cormay liczy na rozpoczęcie sprzedaży w Tajlandii w '09, a w '10 w
    Brazylii (wywiad)

    16.9.Warszawa (PAP) - PZ Cormay, producent odczynników do diagnostyki
    medycznej in vitro i
    dystrybutor aparatury medycznej, planuje rozpoczęcie sprzedaży w Tajlandii
    jeszcze w 2009
    roku, a w przyszłym roku w Brazylii. Prowadzi też rozmowy na temat wejścia
    na rynek
    meksykański - poinformował PAP Tomasz Tuora, prezes PZ Cormay.

    "Oprócz akwizycji musimy również sami pracować nad zdobyciem kolejnych
    rynków. Niedawno
    otrzymaliśmy certyfikat jakości ISO 1300,dzięki niemu rozpoczniemy sprzedaż
    na rynek
    tajski i brazylijski. Liczymy, że pierwsze kontrakty w Tajlandii podpiszemy
    jeszcze w tym
    roku" - powiedział PAP Tuora.

    "Pierwszych przychodów ze sprzedaży na rynku brazylijskim spodziewamy się w
    przyszłym
    roku, bo tam są nieco inne wymagania,np. część produkcji trzeba mieć na
    miejscu. Musimy
    mieć lokalnego partnera, co aktualnie negocjujemy" - dodał.

    "Prowadzimy również rozmowy, żeby wejść na rynek meksykański" - powiedział
    również.

    Prezes Tuora powiedział także, że PZ Cormay spodziewa się bardzo dużego
    wzrostu sprzedaży
    na rynku kazachskim, którą spółka rozpoczęła w 2008 roku. W pierwszym
    półroczu 2009 roku
    przychody ze sprzedaży na rynku kazachskim wyniosły 428.000 zł.

    "Zgodnie z zapowiedzią rozwijamy sprzedaż na rynek kazachski, na którym
    pojawiliśmy się w
    grudniu minionego roku. W minionym miesiącu otrzymaliśmy rejestrację na całą
    ofertę
    biochemiczną, spodziewam się bardzo dużego wzrostu sprzedaży na tym rynku" -
    powiedział
    Tuora.

    Eksport PZ Cormay stanowi ok. 60 proc. łącznych przychodów ze sprzedaży, a
    produkty spółki
    eksportowane są obecnie do ponad 30 krajów. Główne rynki zbytu producenta
    odczynników to
    m.in.: Rosja, Turcja, Białoruś, Ukraina, Rumunia i Kazachstan.

    W Europie Zachodniej PZ Cormay eksportuje do Austrii, Włoch, Francji,
    Wielkiej Brytanii,
    Niemiec, Hiszpanii i Portugalii.

    W pierwszym półroczu 2009 roku skonsolidowane przychody PZ Cormay wyniosły
    17,6 mln zł
    wobec 13,3 mln zł rok wcześniej, a zysk netto 1,54 mln zł wobec 0,6 mln zł.

    PZ Cormay jest największym krajowym producentem odczynników do diagnostyki
    medycznej in
    vitro i zaopatruje blisko dwa tysiąc laboratoriów, funkcjonujących zarówno w
    ramach
    publicznych, jak i niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej.

    Obecnie w skład grupy kapitałowej PZ Cormay wchodzą jeszcze dwie zagraniczne
    spółki
    dystrybucyjne: Kormiej Rusłand w Rosji oraz Kormej DIANA na Białorusi.

    Oferta PZ Cormay obejmuje osiem podstawowych grup produktów, w tym m.in.
    odczynniki i
    aparaturę do testów dla chemii klinicznej, odczynniki i aparaturę do badań
    hematologicznych, odczynniki i aparaturę do badań koagulologicznych, żele do
    rozdziału
    elektroforetycznego białek, próżniowy system pobierania krwi Vacuette i
    odczynniki
    monoklonalne do oznaczania grup krwi oraz aparaturę do laboratoriów
    diagnostycznych.

    "
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 3. Data: 2009-09-17 11:59:08
    Temat: Re: Cormay - akwizycja
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    "
    PZ Cormay po październikowej emisji na Orphee planuje kolejne emisje na
    akwizycje (wywiad)

    16.9.Warszawa (PAP) - PZ Cormay, producent odczynników do diagnostyki
    medycznej in vitro i
    dystrybutor aparatury medycznej, po planowanej na październik emisji akcji
    związanej z
    przejęciem szwajcarskiego Orphee, może wyemitować kolejne akcje na inne
    akwizycje -
    poinformował PAP Tomasz Tuora, prezes PZ Cormay.

    "Bardzo liczymy na tę emisję. Zaznaczam jednak, że nasz program inwestycyjny
    wykracza
    daleko poza ewentualne powiązanie kapitałowe ze szwajcarskim Orphee.
    Planujemy kolejne
    inwestycje, Cormay musi rozwijać się poprzez przejęcia innych firm i rynków.
    Liczymy, że
    planowana na październik emisja się powiedzie, potem będą kolejne" -
    powiedział PAP Tuora.

    Środki na przejęcie Orphee, podmiotu specjalizującego się w produkcji
    podłoży
    mikrobiologicznych, PZ Cormay planuje uzyskać z emisji do 10 mln akcji bez
    prawa poboru w
    cenie 3-4 zł za sztukę.

    Obecnie kapitał akcyjny PZ Cormay dzieli się na 11.861.977 akcji.

[...]

    vitro i zaopatruje blisko dwa tysiące laboratoriów, funkcjonujących zarówno

  • 4. Data: 2009-09-17 12:07:39
    Od: "DJ\(stopazwrotu.pl\)" <d...@s...pl>

    Pieniądze lubią ciszę - powiedział Palm ogłaszając przez megafon cuda o PZ
    Cormay
    ;)

    DJ

  • 5. Data: 2009-09-17 12:13:14
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "DJ(stopazwrotu.pl)" <d...@s...pl> napisał w
    wiadomości news:h8t8qh$ro5$1@news.onet.pl...
    > Pieniądze lubią ciszę - powiedział Palm ogłaszając przez megafon cuda o PZ
    > Cormay
    > ;)

    Tia - dokładnie
    Chodziło mi o to, że nikt się nie interesuje spółką a później będzie jak
    zawsze - czyli wyrywanie sobie akcji z rąk
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 6. Data: 2009-09-17 12:47:23
    Od: "jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl>

    Palm <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał(a):

    > Po raz kolejny upewniam się, że wszystko jest na dobrej drodze a pieniądze
    > lubią ciszę ;]

    zapomnij nastepna emisja akcji
    kurs 1.5 na koniec pazdziernika

  • 7. Data: 2009-09-17 12:49:44
    Od: "jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl>

    Palm <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał(a):

    > Po raz kolejny upewniam się, że wszystko jest na dobrej drodze a pieniądze
    > lubią ciszę ;]

    prezio ma tyle akcji ,ze kazde pozytywne info
    sluzy do wyrzucania akcji

  • 8. Data: 2009-09-17 12:58:22
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <m...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > prezio ma tyle akcji ,ze kazde pozytywne info
    > sluzy do wyrzucania akcji

    Każde wyrzucanie akcji przez prezia skutkowaloby komunikatem - a jak mnie
    pamiec nie myli to bylo dokupywanie wlasnej spolki....
    --

    = = = = = = =
    P a l m @

  • 9. Data: 2009-09-17 13:14:51
    Od: michaça <t...@p...pl>

    > Po raz kolejny upewniam sie, ?e wszystko jest na dobrej drodze a pieni?dze
    > lubi? cisze ;]

    1. to chyba poszlo juz z 1.10zl w okolice 2.80? (fakt)
    2. nie dopuszczasz do siebie mysli, ze szeroki rynek moze wiedziec cos czego ty
    nie wiesz? (ot taki sobie domysl)

  • 10. Data: 2009-09-17 13:46:19
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Palm pisze:

    > Tia - dokładnie
    > Chodziło mi o to, że nikt się nie interesuje spółką a później będzie jak
    > zawsze - czyli wyrywanie sobie akcji z rąk

    A Ty strasznie nie lubisz, gdy wyrywają Ci z rąk akcje. Ty rozdajesz je
    w celach charytatywnych z przeznaczeniem niechcianych zysków dla
    ubogich. Gratuluję tak prospołecznej postawy :)))))))