  • 1. Data: 2022-08-20 18:52:39
    Temat: Chorwacja
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czym dziś najlepiej płacić w Chorwacji, gdy ceny są wyrażone w miejscowych kunach?
    Głownie ciekawią mnie wynalazki karciane, powiedzmy wielowalutowy AliK i czarny Cinek
    (Dawid nie lubi, bo bez gwarancji) na
    horyzoncie - lepiej przewalutować na podrachunek w kunach, czy ciągnąć z podpiętego
    EUR/PLN?

  • 2. Data: 2022-08-20 21:19:01
    Temat: Re: Chorwacja
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 20 sierpnia 2022 o 18:52:43 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    Cinek (Dawid nie lubi, bo bez gwarancji) na
    > horyzoncie - lepiej przewalutować na podrachunek w kunach, czy ciągnąć z podpiętego

    Jak z IKA to absolutnie NIE z PLN.
    Albo z rachunku w euro albo w kunach.
    Jak masz tam euro, to nie ma sensu zmieniać na kuny.
    Jak masz złotówki to porównaj spread i jak dla kun nie jest
    większy o 0,2% to mogą być i kuny.
    W N26 nie ma nawet tych 0,2%, przeliczają po kursie EBC, a nie MC.
    W Helsinkach i Londynie działał bez pudła.

    Nie należy dawać się nabrać milkowi z debetówką ani santanderowi z kredytowka mc
    world na "brak prowizji"!
    Nie pamiętam już jak jest z debetowkami citka i mbąka przy płaceniu w innych walutach
    z konta euro.

  • 3. Data: 2022-08-20 21:22:47
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale większość naszych banków przy płaceniu kartą niezależnie od kursu ma "opłatę za
    przewalutowanie"?

    -----

  • 4. Data: 2022-08-20 22:04:28
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    sobota, 20 sierpnia 2022 o 21:22:51 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    > Ale większość naszych banków przy płaceniu kartą niezależnie od kursu ma "opłatę za
    przewalutowanie"?

    Co z tego, że "większość ma", skoro IKA nie ma?

  • 5. Data: 2022-08-21 00:56:10
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie należy dawać się nabrać milkowi z debetówką ani santanderowi z kredytowka mc
    world na "brak prowizji"!

    A co z nimi?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 6. Data: 2022-08-21 09:20:32
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 00:56:14 UTC+2 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A co z nimi?

    Jest "brak prowizji" (w milku dla tego nowego ROR "millennium 360", ale oczywiście
    NIE dla ROR "konta 360" - no i tylko dla transakcji PONIŻEJ 1k, więc niech się
    bujają, za hotel po kawałku płacić?), ale drobnym drukiem rozliczanie w EUR, a EUR na
    PLN po kursie banku +3-4%.
    Oczywiście jest to "taniej" niż gdzie indziej, a dla KK mc world santandera najtaniej
    z jego kredytówek (przy okazji można mieć ubezpieczenie podróży zagranicznej, a world
    dają każdemu, z platyną trochę trudniej) - ale nadal nie jest to tanio.

  • 7. Data: 2022-08-21 10:09:09
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A nie trzeba mieć rachunku w EUR (u nich były płatne co miesiąc), żeby się opłacało?

    -----

  • 8. Data: 2022-08-21 11:38:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 10:09:23 UTC+2 ąćęłńóśźż napisał(a):
    ubezpieczenie podróży zagranicznej, a world dają

    > A nie trzeba mieć rachunku w EUR (u nich były płatne co miesiąc), żeby się
    opłacało?

    Nie - pomieszałeś mocno - a i tak się nie opłaca.
    Jedynie warto kupić bilety lotnicze za złotówki, żeby mieć ubezpieczenie.

    Tutaj lepsza jest KK milka - wystarczy kupić wodę (w cenie jakby była z płatkami
    złota) na lotnisku w tzw. "strefie bezcłowej".
    gold też każdemu dają, platynę w sumie też, ale trzeba mieć zdolność ma 20k limitu.
    Santander w platynie ma lepsze assistance "lekarskie".

    A, i konta walutowe w santander płatne są tylko gdy są puste (poniżej bodajże 20
    jednostek waluty).

    Kiedyś byłem w oddziale, obok usiadła panienka, wyrzuciła na ladę kilka kart (w tym
    do rachunku walutowego) i mówi: "niech mi pan powie, po co są mi te karty!" ;>
    Zresztą nihil novi, innym razem obok podchodzi kobitka, pokazuje kredytówkę i się
    pyta: "po co ja wyrabiałam tą kartę?"- podobno miała dostać lepszy % na lokatach...

  • 9. Data: 2022-08-21 14:20:14
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Kiedyś byłem w oddziale

    A Ty nie za często do tych oddziałów chodzisz?
    Czy chodzisz dla sportu, bo zawsze coś tam ciekawego? :-)

  • 10. Data: 2022-08-21 15:22:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 21 sierpnia 2022 o 14:20:54 UTC+2 cef napisał(a):

    > A Ty nie za często do tych oddziałów chodzisz?
    > Czy chodzisz dla sportu, bo zawsze coś tam ciekawego? :-)

    Chodzę rzadko, ale numery takie, że nie da się zapomnieć ;>
    Kurrałka, ale jednak zapomniałem, co to za kosmici byli kiedyś w mbąku...
    No, może się przypomni to napiszę, żeby na zawsze został backup ;>