  • 1. Data: 2004-03-02 21:20:25
    Temat: CardStop
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Szykuje się jeden ogólnoeuropejski numer do zastrzegania kart.
    Przedsięwzięcie jest opisane w portalu kartyplatnicze.net:
    http://www.kartyonline.net/niusy.php?id=668

    A tu jest formularz do wyrażenia opinii na ten temat. Ja zaproponowałem
    bezpłatny numer 100 (nieco zbliżony do numeru 112, więc łatwo będzie
    zapamiętać)
    http://europa.eu.int/yourvoice/forms/dispatch.jsp?fo
    rm=292&lang=EN

    Pozdrawiam Paweł

  • 2. Data: 2004-03-02 21:28:23
    Temat: Re: CardStop
    Od: LUZYTA <l...@n...cieplekapcie.net>

    Paweł Nyczaj wrote:

    > Szykuje się jeden ogólnoeuropejski numer do zastrzegania kart.
    > Przedsięwzięcie jest opisane w portalu kartyplatnicze.net:

    Kartypłatnicze.net mówisz.....? hm.... ;-)))

    --
    luzyta

  • 3. Data: 2004-03-02 23:03:26
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    > Kartypłatnicze.net mówisz.....? hm.... ;-)))
    >
    > --
    > luzyta

    Tu jest ankieta:

  • 4. Data: 2004-03-03 00:07:31
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Tu jest ankieta:
    > http://europa.eu.int/yourvoice/forms/dispatch.jsp?fo
    rm=292&lang=EN

    W sumie... bardziej by sie edukacja posiadaczy kart przydala... A tak -
    pewnie jakas firma dostanie kontakt na umowe za duuuze pieniazki... - jakas
    unijna dotacja + wydawcy kart (a i tak zaplaci posiadacz karty...). I tak
    kazdy posiadacz karty jest informowany gdzie i jak zastrzegac karte,
    naklejki na bankomatach, itp.

    Pozdr.,
    Piotr

  • 5. Data: 2004-03-03 10:04:49
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr" <p...@c...cz> napisał w wiadomości

> [...]
    > unijna dotacja + wydawcy kart (a i tak zaplaci posiadacz karty...). I tak
    > kazdy posiadacz karty jest informowany gdzie i jak zastrzegac karte,

    Ale tu chodzi o jeden numer dla wszystkich kart w całej Unii (dodajmy chodzi
    o karty wszystkich organizacji płatniczych wydane w dowolnym kraju, swoją
    drogą ciekawe co będzie z kartami lokalnymi funkcjonującymi tylko w jednym
    kraju). Chodzi o to by np. posiadacz trzech kart nie musiał zapamiętywać
    trzech różnych numerów lub jednego dość skomplikowanego numeru organizacji
    płatniczej (Visa, MasterCard itp) w dodatku innego w każdym kraju. Nie
    mówiąc o tym, że można mieć karty kilku organizacji i wtedy sytuacja nie
    jest już tak wesoła. Moim zdaniem idea jednego numeru do zastrzegania ma
    sens bo wtedy wystarczy zapamiętać tylko jeden dość prosty, najlepiej
    bezpłatny numer jednakowy w całej Europie (myślę, że w perspektywie CardStop
    obejmie również kraje z poza Unii). Śmiem nawet stwierdzić, że kiedyś
    powstanie ogólnoświatowy numer CardStop, podobnie jak przyjął się numer
    alarmowy 112 (podobno w USA jest jakiś inny). Co do naklejek na bankomatach,
    to jak wiadomo są to numery lokalne. Możesz je zapamiętać, ale w razie
    zgubienia karty w innym kraju nic nie pomogą. Jeszcze raz opowiadam się za
    CardStopem choć wiem, że będzie trochę kosztował. Po cichu liczę na to, że
    centrala CardStop zostanie ulokowana w Polsce. Wiadomo też, że będzie trochę
    fałszywych zgłoszeń czy żartów, ale przecież z tego powodu nikt nie
    likwiduje numeru 112.

  • 6. Data: 2004-03-03 16:17:07
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <c24ao2$ncg$1@nemesis.news.tpi.pl>, p...@p...onet.pl
    says...
> [...]
    > powstanie ogólnoświatowy numer CardStop, podobnie jak przyjął się numer
    > alarmowy 112 (podobno w USA jest jakiś inny).

    Ciekawe jak beda identyfikowac karty do zastrzezenia? Bo ja nie pamietam
    wszystkich numerow wszystkich kart (po adresie? po PESELU? imie
    nazwisko?)

    AP

  • 7. Data: 2004-03-04 09:19:50
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik AP napisał:

    > Ciekawe jak beda identyfikowac karty do zastrzezenia? Bo ja nie pamietam
    > wszystkich numerow wszystkich kart (po adresie? po PESELU? imie
    > nazwisko?)
    >

    > AP

    Czyli jedna wielka baza wszystkich numerów kart i ludzi. Ponoć dla
    naszego dobra. A Wielki Brat tylko się uśmiecha...