  • 1. Data: 2009-02-03 15:55:05
    Temat: CHFPLN
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Obstawiam, że w tym półroczu nie ma szans na przebicie 3,20.

    Czy ktoś z grupowiczów ma inne przeczucia?

    marekz

  • 2. Data: 2009-02-03 15:59:53
    Temat: Re: CHFPLN
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Obstawiam, że w tym półroczu nie ma szans na przebicie 3,20.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów ma inne przeczucia?
    >
    > marekz

    jak CHF był po 2,6 to miałem przeczucie, że z pewnością nie przebije 3
    zł...teraz nie mam już żadnych przeczuć ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2009-02-03 16:17:30
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    MarekZ wrote:

    > Obstawiam, że w tym półroczu nie ma szans na przebicie 3,20.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów ma inne przeczucia?

    Jak był po 2,08 zł, to miałem przeczucie, że w ciągu pół roku będzie po
    1,90 zł. Minęło pół roku i jest po 3,05 zł. Więc moje przeczucia nie są
    wiele warte.

    Zadnych własnych pieniędzy nie postawiłbym na franka, ani na wzrost, ani
    na spadek. Chociaż, gdybym musiał jednak obstawiać, to jednak na
    wzrost ceny franka względem złotego. Chodzi mi o to, że stopy procentowe
    dla franka już nie spadną - nie mają gdzie. A może nawet nieco wzrosną.
    W kontekście spadających (najprawdopodobniej) stóp dla złotówki, frank
    na logikę powinien drożeć. Ale logika ostatnio na rynku słabo się
    sprawdzała.

  • 4. Data: 2009-02-03 16:48:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > jak CHF był po 2,6 to miałem przeczucie, że z pewnością nie przebije 3
    > zł...teraz nie mam już żadnych przeczuć ;-(

    Tak se tylko wypuściłem balona próbnego, czy Grupowicze biorą pod uwagę, że
    ten kraj się rozpier*oli już tej rundzie do końca. Rezerwy dewizowe NBP nie
    są nieograniczone i tu się może nieładny scenariusz zrealizować... :/

    marekz

  • 5. Data: 2009-02-03 17:13:03
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 3 Lut, 17:48, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ten kraj się rozpier*oli już tej rundzie do końca. Rezerwy dewizowe NBP nie
    > są nieograniczone i tu się może nieładny scenariusz zrealizować... :/

    A niech się rozpierd*li, ważne jest, by żyło się lepiej...;-(

  • 6. Data: 2009-02-03 17:16:47
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
    > Obstawiam, że w tym półroczu nie ma szans na przebicie 3,20.
    >
    > Czy ktoś z grupowiczów ma inne przeczucia?

    Dopoki kryzys na gieldach bedzie trwal PLN bedzie spadal. Frank jest
    bezpieczna przystania dla kapitalu na niepewne czasy i bedzie drozal
    szybciej niz EUR. Wydaje mi sie ze na EUR zobaczymy jeszcze w tym polroczu
    kurs ok 5zl, co dalej trudno gdybac.

  • 7. Data: 2009-02-03 17:22:04
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 3 Lut, 18:16, "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > bezpieczna przystania dla kapitalu na niepewne czasy i bedzie drozal
    > szybciej niz EUR. Wydaje mi sie ze na EUR zobaczymy jeszcze w tym polroczu

    Dalej to przyśpieszone wybory, bo "młodzi, wykształceni, dynamiczni, z
    duzych miast" i z walutową hipoteką na karku wyborcy zjedzą Rudego
    żywcem !

  • 8. Data: 2009-02-03 17:37:30
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bezpieczna przystania dla kapitalu na niepewne czasy i bedzie drozal
    > szybciej niz EUR. Wydaje mi sie ze na EUR zobaczymy jeszcze w tym polroczu

    Wydaje mi się, że 5 zł za EUR w tak szybkim tempie to byłaby katastrofa
    budżetu (obligacje w EUR trzeba przeciez wykupywać itd.). Do tego dołożyłyby
    się problemy banków (mega-rezerwy na niespłacalne kredyty hipoteczne).

    Dlatego myslę, że można obstawić, że do tego szybko nie dojdzie, że
    zadziałają "jakieś" mechanizmy, które nie dopuszczą do tego. Nie znaczy to
    naturalnie abym sądził, że w dłuższym terminie taki kurs jest jakiś skrajnie
    nieprawdopodobny.

    marekz

  • 9. Data: 2009-02-03 17:49:20
    Od: Marcin Kuczera <m...@u...leon.pl>

    szczurwa wrote:

    > Dalej to przyśpieszone wybory, bo "młodzi, wykształceni, dynamiczni, z
    > duzych miast" i z walutową hipoteką na karku wyborcy zjedzą Rudego
    > żywcem !

    nie żebym flejma wywoływał, ale jak już go skonsumują to co ? Jarosław ??

    Jak dla mnie to nie ma alternatywy...

    Marcin

  • 10. Data: 2009-02-03 17:55:24
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin Kuczera" <m...@u...leon.pl> napisał w wiadomości

    > nie żebym flejma wywoływał, ale jak już go skonsumują to co ? Jarosław ??
    >
    > Jak dla mnie to nie ma alternatywy...

    W tej chwili może być trudno o alternatywę.

    Ale myślę, że wcześniej czy później pojawi się jakieś ugrupowannie, które
    będzie chciało ugrać swoje na ideologii rozwalenia ZUSu i KRUSu. I ono wygra
    wybory i zrealizuje te zapowiedzi, bo tak czy inaczej nie będzie już skąd
    kraść.

    Aby się to jednak zrealizowało chyba muszą jeszcze wcześniej niestety zostać
    rozkradzione środki z OFE. To się jeszcze do końca nie stało a nie wszystko
    da się przeprowadzić przez WGPW, tu chyba znajdą zastosowanie jeszcze jakieś
    dodatkowe mechanizmy.

    A każdy miesiąc zbliża nas do tego.

    marekz