  • 1. Data: 2006-08-13 15:26:18
    Temat: CHF
    Od: Janusz <j...@p...pl>

    bardzo nisko stoi w tej chwili kurs franka szwajcarskiego a ja bede w
    nastepnym tygodniu bral kredyt w CHF co oczywiscie wiaze sie z tym ze
    przelicza mi PLN na CHF i bede mial duzo wiecej CHF do splacenia.
    Czy istnieje mozliwosc przeliczenia tej waluty pozniej?

  • 2. Data: 2006-08-13 17:28:35
    Temat: Re: CHF
    Od: Janusz <j...@p...pl>

    Janusz napisał(a):
> [...]
    > przelicza mi PLN na CHF i bede mial duzo wiecej CHF do splacenia.
    > Czy istnieje mozliwosc przeliczenia tej waluty pozniej?

    ratunku, co mogę zrobić... moze ktos ma pomysł?? moze przesunac termin
    splaty?

  • 3. Data: 2006-08-13 17:43:36
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Janusz" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przelicza mi PLN na CHF i bede mial duzo wiecej CHF do splacenia.
    > Czy istnieje mozliwosc przeliczenia tej waluty pozniej?

    Podpisz umowę wtedy gdy kurs będzie wysoki. Przecież nie musisz już teraz.
    Obserwuj kurs i tyle.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek Kauch

  • 4. Data: 2006-08-13 17:52:40
    Od: Janusz <j...@p...pl>

    JotKa napisał(a):
    > Użytkownik "Janusz" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Podpisz umowę wtedy gdy kurs będzie wysoki. Przecież nie musisz już
    > teraz. Obserwuj kurs i tyle.

    No wlasnie problem jest taki ze podpisalem juz umowe w czwartek, a do
    nastepnego piatku musze teoretycznie przelac pieniadze deweloperowi za
    mieszkanie... Przy kwocie 300 tys PLN zmiany walutowe ~20 groszy to
    roznica ~24 tys pln :(

  • 5. Data: 2006-08-13 17:56:56
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Janusz <j...@p...pl> wrote:

> [...]
    > nastepnego piatku musze teoretycznie przelac pieniadze deweloperowi za
    > mieszkanie... Przy kwocie 300 tys PLN zmiany walutowe ~20 groszy to

    I co - wziąłeś kredyt na 300k zupełnie nie myśląc o ryzyku walutowym?
    Rotfl.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 6. Data: 2006-08-13 18:05:46
    Od: Janusz <j...@p...pl>

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > I co - wziąłeś kredyt na 300k zupełnie nie myśląc o ryzyku walutowym?
    > Rotfl.

    oczywiscie ze myslalem... tylko przyznam nie liczylem ze tak mocno
    zaczniej frank spadac, waluta stoi najnizej od kilku lat. Zastanawiam
    sie teraz czy jest jakas mozliwosc zminimalizowania strat niskiego kursu
    tej waluty w momencie przelewania transzy...

  • 7. Data: 2006-08-13 18:13:52
    Od: Janusz <j...@p...pl>

> [...]
    > sie teraz czy jest jakas mozliwosc zminimalizowania strat niskiego kursu
    > tej waluty w momencie przelewania transzy...

    za kazdy racjonalny w tej chwili pomysł bylbym wdzięczny i zobowiązany...

  • 8. Data: 2006-08-13 19:31:08
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

    > No wlasnie problem jest taki ze podpisalem juz umowe w czwartek,

    Brałeś kredyt we Frankach a nie obserwowałeś jego kursu???
    Na przyszłość np: www.brebank.pl

    CHF miał najniższe notowania w ostatnich 365 dniach na przełomie lutego i
    marca. Teraz zbliża się do tego poziomu od połowy lipca. Więc byłes w stanie
    zaobserwować tendencję i przeciwdziałać.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek Kauch

  • 9. Data: 2006-08-13 19:40:58
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Janusz <j...@p...pl> wrote:

    > oczywiscie ze myslalem... tylko przyznam nie liczylem ze tak mocno
    > zaczniej frank spadac, waluta stoi najnizej od kilku lat. Zastanawiam

    Mocno? Przecież to delikatnie spadki/wzrosty...
    Raptem kilka/kilkanaście procent.

    > sie teraz czy jest jakas mozliwosc zminimalizowania strat niskiego kursu
    > tej waluty w momencie przelewania transzy...

    Zaraz Ci tu pewnie specjaliści od walut poradzą jakieś sposoby, ale wygląda
    na to że masz pecha.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 10. Data: 2006-08-13 19:47:55
    Od: "jaQbek [z Gorzowa]" <j...@n...spam>

> [...]
    > przelicza mi PLN na CHF i bede mial duzo wiecej CHF do splacenia.
    > Czy istnieje mozliwosc przeliczenia tej waluty pozniej?
    Franek idzie w górę. Poszukaj banku, gdzie za przewalutowanie nie zapłacisz
    prowizji, weź w PLN i jak pójdzie w górę przewalutuj. Ale z tego co
    widziałem ostatnio na długoterminowym wykresie, CHF idzie w tej chwili
    pomału w górę, ale zgodnie z teorią Elliota - czy inaczej teorią wahnięć -
    jest to początek drugiego wzrostu przy trendzie spadkowym. Tak więc, jeśłi
    wierzyć tej teorii, rzeczywistego wzrostu można spodziewać się nie wcześniej
    jak za jakieś 2 miesiące. Ogólnie do górnego kursu z tego roku w tej chwili
    jest mu bardzo daleko.
    Ciekawe, czy mnie nos nie zawiedzie ;)