  • 1. Data: 2002-11-27 18:44:00
    Temat: Bankomaty z dodatkową usługą
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    Bankomaty z dodatkową usługą- słyszałem że są w Austrii albo Szwajcarii
    chodzi o mozliwosc dołączenia wiadomosci txt do operacj podejmowania kasy
    /np.tekst pobrałem na czynsz 500pln/

  • 2. Data: 2002-11-27 23:03:22
    Temat: Re: Bankomaty z dodatkową usługą
    Od: Asia Jedrychowska <a...@g...hell.pl>

    %oil <c...@a...konto.pl> wrote:
    > Bankomaty z dodatkową usługą- słyszałem że są w Austrii albo Szwajcarii
    > chodzi o mozliwosc dołączenia wiadomosci txt do operacj podejmowania kasy
    > np.tekst pobrałem na czynsz 500pln/

    Z ciekawości, ów tekst należy wklepać z klawiatury bankomatu, czy też
    może mają one funkcję rozpoznawania mowy?

    a.

  • 3. Data: 2002-11-28 08:28:58
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    Klawiatura jak w Gsm przypisane litery cyfrom.

  • 4. Data: 2002-11-28 09:53:53
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Z ciekawości, ów tekst należy wklepać z klawiatury bankomatu, czy też
    > może mają one funkcję rozpoznawania mowy?

    Oj, Asiu!

    Heurystyka. Wiem, ze informatykom roznej masci to trudno zrozumiec. Bankomat
    wie, ze dzis jest 10, zna (w przyblizeniu oczywiscie) wysokosc czynszu
    (mogla byc jakas podwyzka, o ktorej nikt nie raczyl go zawiadomic) i
    dopasowywuje mozliwe wydatki do odpowiednich zalozen.
    Problem zaczyna sie przy wydatkach nieregularnych. Bankomat umieszczony np.
    w rejonie pubow i sklepow z artykulami dzieciecymi musi skojarzyc, czy
    pobrane 50 zl jest na pieluszki (godziny ranne) czy piwo (godziny
    wieczorne).

    Problem nieco sie komplikuje w centrach duzych miast. Jezeli biznesmen
    goszczacy w warszawskim hotelu Marriott (a to wiadomo z POSa hotelowego:-)
    pobiera pieniadze w bankomacie w okraglych podziemiach (rondo przy dworcu
    centralnym), oznacza to, ze musi zrobic zakupy w sklepie -
    najprawdopodobniej alkoholowe. No chyba, ze jest po 22, wtedy pewnie idzie w
    strone ul. Wspolnej spotkac sie z miejscowymi uslugami na wynos. Fakt
    pobrania pieniedzy w bankomacie od strony Alej Jerozolimskich swiadczy o
    checi jazdy taksowka lokalnej mafii marriottowej, a skorzystanie z ukrytego
    bankomatu w holu hotelowym na pranie pieniedzy.

    M.

  • 5. Data: 2002-11-28 13:49:18
    Od: "%oil" <c...@A...konto.pl>

    Ta funkcja jest raczej przydatna przy ogladaniu miesiecznego zbiorczego
    wyciagu z konta , jest duzo niewiadomych na co to ja te pieniadze brałem///
    albo nie ja.