  • 1. Data: 2003-08-18 10:10:49
    Temat: Bank przyjazny dla prowadzących działalność gospodarczą
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    Jaki bank polecalibyście dla ubiegającego się o kredyt mieszkaniowy drobnego
    przedsiębiorcy (VAT)?
    Byłem w PKO BP, ale tam jakoś inaczej liczą brutto/netto dla przedsiębiorcy
    i dla zwykłego pracownika. Może któryś bank wydaje się Wam przyjaźniejszy od
    innych?

  • 2. Data: 2003-08-18 10:23:57
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > i dla zwykłego pracownika. Może któryś bank wydaje się Wam przyjaźniejszy od

    A jak wyliczają tam zdolność kredytową dla prowadzących DG? Tzn. jak się
    to ma do np. dochodu netto za poprzedni rok?

    Tomek

  • 3. Data: 2003-08-18 10:41:52
    Od: "Marian K." <m...@o...pl>

    > A jak wyliczają tam zdolność kredytową dla prowadzących DG? Tzn. jak się
    > to ma do np. dochodu netto za poprzedni rok?

    Jest brana pod uwagę. Nie powinno być drastycznej różnicy pomiędzy dochodami
    z tego i poprzedniego roku. Jeszcze trzeba brać pod uwagę fakt że wysoką
    zdolność musisz utrzymać przez okres spłaty, co może się wiązać z brakiem
    możliwości robienia dużych kosztów i zmniejszeniem obciążeń fiskalnych.
    Można przyjąć że bank "dba" oto abyś płacił wysokie podatki.

  • 4. Data: 2003-08-18 11:54:41
    Od: Tomek <m...@p...onet.BLABLA.pl>

> [...]
    > zdolność musisz utrzymać przez okres spłaty, co może się wiązać z brakiem
    > możliwości robienia dużych kosztów i zmniejszeniem obciążeń fiskalnych.
    No właśnie - jak jest brana pod uwagę? Czy dochód z DG (zakładając, że
    jest w miarę stabilny) jest traktowany na równi z umową o pracę? Jeśli
    nie, to czy jest jest zmniejszany o jakiś procent itp. ?

    > Można przyjąć że bank "dba" oto abyś płacił wysokie podatki.
    Niestety :-( Im więcej kosztów tym niższy dochód :-(

    Tomek