  • 1. Data: 2005-05-07 11:21:39
    Temat: BPH - kredyt w CHF, gdzie przeniesc?
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Znajoma chce przenieść kredyt z BPH, zapomniałem zapytać jaki, jednak na pewno
    któryś z mieszkaniowych.
    Kredyt jest we frankach szwajcarskich, oprocentowany na 5,3%. Wg niej to trochę
    dużo.
    Czy:
    a) opłaca się ten kredyt przenieść gdzieś indziej (który bank da tańszy?),
    b) zostawić jak jest i spłacać

  • 2. Data: 2005-05-07 15:42:57
    Temat: Re: BPH - kredyt w CHF, gdzie przeniesc?
    Od: "Marek" <askala@poczta_usun.onet.pl>

    tez
    Użytkownik <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
[...]

    tez mam tam kredyt, tez mialem 5,3 %. Zastanawiałem sie, szukalem i za
    namową i dobrą radą Pana z Expandera i później po doglebnym wyliczeniach
    symulacjach zrobilem tak.
    Idziesz do BPH, prosisz o opinie Twojego kredytu tzn ile wziołes, na ile,
    ile splaciles, ze splacales regularnie i na koncu dopisujesz ze ta opinia
    jest Ci potrzebna do zamiany tego kredytu na kredyt w innym banku, który
    zaproponowal Ci warunki o wiele wiele lepsze niz was zas.... bank (BPH)
    To chyba kosztuje 30 lub 40 zł. Gdy pojdziesz po odbior tego papierka Pani
    na 100% zaproponuje Ci negocjacje obecnych warunkow.

    ja wynegocjowalem zmiana marzy czyli oprocentowanie - WIBOR z 4,5 % na 3 %,
    skrocilem okres z 20 lat na 15 lat. wykresililem jednego z zyrantow bo
    mialem nieruregulowany stosunek do sluzby wojskowej.

    cala ta operacja kosztowala mnie 750 zł i prawie 3 miesiace czasu jak to w
    BPH bywa ale pozwolila zmiejszenie sumy odsetek za caly kredyt o POLOWE !!!

    Zmieniajac bank koszty rosna-
    - wczesniejsza splata w BPH
    - wykreslenie z ksiegi wieczystej BPH
    - wpisanei do ksiegi innego banku
    - marza za udzielenie innego kredytu i wszystkie oplaty zwiazane z nowym
    kredytem a oprocentowanie rzedu 2,5 % i tak ci sie nie uda uzyskac, bo banki
    zamiane licza jak 100% inwestycji....

    PZDR.

  • 3. Data: 2005-05-08 08:41:16
    Od: "emmar" <m...@w...pl>

    Zrobiłem b. podobnie w wypadku PKO BP i też zadziałało. Nawet oszczędności
    są podobne.

    Ostatecznie o rezygnacji z migracji kredytu do innego banku zdecydowały
    obliczenia. Na okreslony dzień zgromadziłem taryfy opłat - wszystkich
    mających zastosowanie, włącznie z tabelami kursowymi banków - i dokonałem
    symulowanej migracji. Wyszło mi, że pierwszych faktycznych oszczędności mogę
    spodziewać się po kilku latach. Odpuściłem więc, ale

    pzdr Maciek

  • 4. Data: 2005-05-08 19:32:05
    Od: Zbigniew <z...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 07 May 2005 13:21:39 +0200, r...@a...net.pl
    <r...@a...net.pl> napisał:

> [...]
    > dużo.
    > Czy:
    > a) opłaca się ten kredyt przenieść gdzieś indziej (który bank da

    Zależnie od wysokości zabezpieczenia od 2,75% do 1,75% w CHF
    (marża+LIBOR) prowizja około 2%
    Pozdrawiam
    Zbyszek