  • 1. Data: 2005-01-06 18:08:54
    Temat: BPH i przelew zagraniczny
    Od: "Pluszaq" <p...@s...pl>

    Czy ktos z grupowiczow moze mi udzielic informacji ile kosztuje przelew w
    BPH kwoty powiedzmy 700$ na konto w banku w NewYorku?

    Czy numer SWIFT to numer dla posiadacza konta czy to jakis identyfikator
    banku? jesli tak to jaki jest Swift BPH?

    Przepraszam ze zamiast sam poszukac to pytam tutaj ale nie mam czasu na
    szukanie w tym momencie a chcialbym rozwiac te watpliwosci jak najszybciej.

    --
    Pozdrawiam.
    p...@s...pl

  • 2. Data: 2005-01-06 18:51:54
    Temat: Re: BPH i przelew zagraniczny
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pluszaq" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos z grupowiczow moze mi udzielic informacji ile kosztuje przelew w
    > BPH kwoty powiedzmy 700$ na konto w banku w NewYorku?

    70zł (65 elektronicznie) - bez względu na kwotę wysyłanego przekazu
    BTW - TOiP mam na dysku - tak zawsze szybciej

    > Czy numer SWIFT to numer dla posiadacza konta czy to jakis identyfikator
    > banku? jesli tak to jaki jest Swift BPH?

    SWIFT to numer banku. Dla BPH to jest BPHKPLPK
    Ale będzie Ci potrzebny SWIFT banku odbiorcy.

    > Przepraszam ze zamiast sam poszukac to pytam tutaj ale nie mam czasu na
    > szukanie w tym momencie a chcialbym rozwiac te watpliwosci jak
    najszybciej.

    LEŃ. Google i minuta szukania.

    Darek

  • 3. Data: 2005-01-06 18:55:44
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    a link do TOiP masz tu http://www.bph.pl/resources/docs/det/1230pdf.pdf

  • 4. Data: 2005-01-06 19:50:21
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > SWIFT to numer banku. Dla BPH to jest BPHKPLPK

    A B,P,H,... to są cyfry tego numeru?

    > LEŃ. Google i minuta szukania.

    LEŃ. Miał wytrzeźwieć i mi opowiedzieć o "ubogim" interfejsie mBanku.

    Disclaimer #1
    No, chyba, że od Wigilii nie trzeźwiejesz - nie było kwestii :-)

    Disclaimer #2
    No, chyba, że coś przeoczyłem :-)

    Jacek

  • 5. Data: 2005-01-06 21:23:22
    Od: "Darek" <0...@p...onet.pl>

    >A B,P,H,... to są cyfry tego numeru?
    Powinienem napisać kod banku ale pytał o SWIFT

    > LEŃ. Miał wytrzeźwieć i mi opowiedzieć o "ubogim" interfejsie mBanku.

    Zapomniało mi sie

    Więc nie ma:
    - przelewów zagranicznych
    - przelewów ZUS i US
    - doładowania pre-paid
    - wyciągów
    - wydruków historii
    - zleceń stałych
    - osługi BM
    - pewnie nie ma przelewu z KK (nie mam ichnej KK więc na 100% nie wiem)
    - powiadomień na mail lub sms
    - wysłania wniosków o np. debet przez system internetowy
    - skrzynki pocztowej

    > Disclaimer #1
    > No, chyba, że od Wigilii nie trzeźwiejesz - nie było kwestii :-)

    Nie no bez przesady, umysł musi być trzeźwy

    > Disclaimer #2
    > No, chyba, że coś przeoczyłem :-)

    Raczej jesteś uważny

    Darek

  • 6. Data: 2005-01-06 22:07:03
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    [ciach]

    Hi, hi, a podobno to _pytania_ są tendencyjne :-)
    Jednak chyba mamy konta w innych mBankach.
    Przepraszam, że tak krótko dzisiaj, ale muszę się rozłączyć - 9 rocznica ślubu -
    sam rozumiesz :-)..czego i wam życzę...

    Jutro do południa postaram się odpisać. Masz czas, żeby znaleźć to czego wg.
    Ciebie "nie ma" :-) Skrzynki pocztowej nie szukaj - rzeczywiście jej nie ma :-)

    Jacek

  • 7. Data: 2005-01-07 12:47:31
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Więc nie ma:

    Od "więc" w mBanku nie zaczyna się zdania. Więc do rzeczy... :-)

    > - przelewów zagranicznych
    Nie ma. Jak dla mnie mała wada, bo mam je w BPH :-), ale przez X lat nie
    wykonałem ani jednego.

    > - przelewów ZUS i US
    W moim mBanku są.

    > - doładowania pre-paid
    W moim mBanku są, aczkolwiek mnie to rybka, bo ja bezkomórkowy jestem.

    > - wyciągów
    > - wydruków historii

    Historia i wyciągi - to cała historia. W mBanku wyciągów, jako wyciągów nie ma,
    bo mBank wyciągów nie wysyła, ale podaję sposób uzyskania wyciągów: Historia,
    zakres dat od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca &#8211; mamy wyciąg za _dowolny_

    miesiąc od początku istnienia mBanku. Brak jest możliwości łatwego wydruku i
    eksportu historii &#8211; to IMO spora wada. A w BPH za jaki okres mamy historię
    rachunku? I to jest już bardziej skomplikowana sprawa, bo według źródeł pisanych
    i bankolinii za _1 rok_ do tyłu. A organoleptycznie stwierdzone, że u mnie
    dzisiaj podgląd jest możliwy od 1.07.2003. Pewnie jakaś promocja, tylko obawiam
    się, czy za 3 miesiące mnie nie skasują za ten luksus (vide skrzynka). Obu
    bankom nie sprawia problemu wyświetlenie historii nawet sprzed ich powstania :-)

    > - zleceń stałych
    W moim mBanku są.
    Kurcze, Ty na pewno masz konto w _tym samym_ mBanku?

    > - osługi BM
    Nie ma, ale ma być w V kwartale br. Jeśli chodzi o Sez@ma i BM, to ich
    współistnienie też jest stosunkowo świeże. Pamiętam, bo mnie wzruszyła napuszona
    informacja o rewolucyjnej technologii &#8222;single sign-on&#8221;.

    > - pewnie nie ma przelewu z KK (nie mam ichnej KK więc na 100% nie wiem)
    Też nie mam i też nie wiem. Chociaż użyteczność/koszty tej funkcji wydają mi się
    problematyczne (chyba, że chodzi o sytuacje &#8222;mus ruchen &#8211; keine
    alternatiwen&#8221;),
    o czym pewnie świadczy nieustająca jej promocja w BPH.

    > - powiadomień na mail lub sms
    Spora wada, dla komórkowców pewnie nawet b. duża, ale, ale...przejrzyj archiwum
    jak &#8222;niezawodnie&#8221; ona działa w BPH. SMSy oczywiście płatne za sztukę. A
    dostajesz maila, gdy Ci pobierają opłaty (przy właczonym powiadamianiu o zmianie
    salda?

    > - wysłania wniosków o np. debet przez system internetowy
    A mCzat jest w BPH? :-)

    > - skrzynki pocztowej
    No i to jest dobre :-)

    Uważam, że systemy obu banków się różnią (cóż za głębokie stwierdzenie), jeden
    jest bardziej funkcjonalny w jednych sprawach, drugi w innych, i dlatego trzymam
    konta w obu, ale Twoje twierdzenie &#8222;ichny systemuważam za bardzo ubogi&#8221;
    (mBankowy) IMO jest brednią w stylu marketingu BPH.

    A gdybyś miał jeszcze wątpliwości to poczytaj o SFI, podglądzie/rozbiciu blokad,
    niezawodności, kosztach, oprocentowaniu, forum, ubezpieczeniach,...

    A BPH to nie jest zły bank :-) Tylko siakiś taki...napuszony.

    Jacek

  • 8. Data: 2005-01-07 12:52:38
    Temat: Re: BPH i przelew zagraniczny (sorki, teraz lepiej?)
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]

    > - przelewów zagranicznych
    Nie ma. Jak dla mnie mała wada, bo mam je w BPH :-), ale przez X lat nie

    W moim mBanku są.

> [...]

    ma, bo mBank wyciągów nie wysyła, ale podaję sposób uzyskania wyciągów:
    Historia, zakres dat od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca - mamy wyciąg
    za _dowolny_ miesiąc od początku istnienia mBanku. Brak jest możliwości
    łatwego wydruku i eksportu historii - to IMO spora wada. A w BPH za jaki
> [...]

    Nie ma, ale ma być w V kwartale br. Jeśli chodzi o Sez@ma i BM, to ich
    współistnienie też jest stosunkowo świeże. Pamiętam, bo mnie wzruszyła
    napuszona informacja o rewolucyjnej technologii "single sign-on".

    > - pewnie nie ma przelewu z KK (nie mam ichnej KK więc na 100% nie wiem)
    Też nie mam i też nie wiem. Chociaż użyteczność/koszty tej funkcji wydają mi
    się problematyczne (chyba, że chodzi o sytuacje "mus ruchen - keine
    alternatiwen"), o czym pewnie świadczy nieustająca jej promocja w BPH.

    > - powiadomień na mail lub sms
    Spora wada, dla komórkowców pewnie nawet b. duża, ale, ale...przejrzyj
    archiwum jak "niezawodnie" ona działa w BPH. SMSy oczywiście płatne za
    sztukę.

> [...]

    Uważam, że systemy obu banków się różnią (cóż za głębokie stwierdzenie),
    jeden jest bardziej funkcjonalny w jednych sprawach, drugi w innych, i
    dlatego trzymam konta w obu, ale Twoje twierdzenie "ichny systemuważam za
    bardzo ubogi" (mBankowy) IMO jest brednią w stylu marketingu BPH.