  • 1. Data: 2005-08-09 21:10:49
    Temat: BPH i przelew odroczony
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Dawno się nic nie działo w BPH-u, więc kolejna rózga dla systemu

    Jakieś 1,5 miesiąca temu przygotowałem przelew odroczony z datą 10.07.2005
    na rzecz Towarzystwa Ubezpieczeniowego Generali. Jakież było moje
    zdziwienie gdy wczoraj dostałem list z Generali z informacją, że nie
    otrzymali ode mnie żadnej wpłaty. Pierwsza myśl "mają bałagan", ale
    sprawdzam sobie w BPH co się dzieje w historii zdarzeń a tam jak byk
    "Przelew odrzucony. Błędna data ważności"

    No to się zagotowałem i przez system poczty wewnętrznej wysmażyłem co
    następuje

    "Przez przypadek na podstawie pisma z Towarzystwa Ubezpieczeniowego
    Generali dowiedziałem się, że przelew odroczony z datą 10.07.2005 nie
    został wykonany. Jako powód system podał: "Przelew odrzucony. Błędna data
    ważności".

    Mam w związku z tym kilka pytań:

    1. Czy system nie potrafi przenieść płatności na kolejny ROBOCZY dzień
    tylko sobie po prostu anuluje nie informując mnie o tym fakcie?

    2. Skoro data ważności przelewu jest nieprawidłowa to dlaczego nie zostałem
    o tym poinformowany w czasie przygotowywania przelewu a dopiero miesiąc po
    terminie i tylko przez przypadek.

    Jestem mocno zaniepokojony ewidentnym błędem po stronie systemu

    Czekam na wyjaśnienia"

    Może to zabawne, ale zarówno w Mbanku jak i Multibanku system automatycznie
    przenosi płatność albo na dzień wcześniej (jeśli data wypada w sobotę) albo
    na poniedziałek (jeśli data wypada w niedzielę)

    W przypadku BPH normalnie ręce opadają

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 2. Data: 2005-08-09 21:42:27
    Temat: Re: BPH i przelew odroczony
    Od: trainer <t...@p...org>

    Markus Sprungk wrote:

    > 1. Czy system nie potrafi przenieść płatności na kolejny ROBOCZY dzień
    > tylko sobie po prostu anuluje nie informując mnie o tym fakcie?

    to faktycznie powinni poprawić, ale z tym:

    > 2. Skoro data ważności przelewu jest nieprawidłowa to dlaczego nie zostałem
    > o tym poinformowany w czasie przygotowywania przelewu a dopiero miesiąc po
    > terminie i tylko przez przypadek.

    imo przesadzasz, bo to, że dowiedziałeś się miesiąc i przez przypadek o
    odrzuceniu przelewu może świadczyć równie dobrze że sprawdzasz co się
    dzieje na rachunku dopiero jak jest jakaś draka
    a jakby ktoś ukradł taką kwotę z konta, to też dowiedziałbyś się
    przypadkiem po miesiącu albo i wcale?

    pozdro
    trainer

  • 3. Data: 2005-08-09 22:50:35
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    trainer napisał(a):

    > imo przesadzasz, bo to, że dowiedziałeś się miesiąc i przez przypadek o
    > odrzuceniu przelewu może świadczyć równie dobrze że sprawdzasz co się
    > dzieje na rachunku dopiero jak jest jakaś draka

    A wytłumacz mi po co mam sprawdzać? Skoro definiuję przelew odroczony i
    system przyjmuje ten przelew to mam chyba prawo przypuszczać, że zostanie
    zgodnie z założeniami wykonany

    > a jakby ktoś ukradł taką kwotę z konta, to też dowiedziałbyś się
    > przypadkiem po miesiącu albo i wcale?

    W jaki sposób miałby ktoś ukraść? :)))))

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 4. Data: 2005-08-10 05:17:52
    Od: trainer <t...@p...org>

    Markus Sprungk wrote:

    > A wytłumacz mi po co mam sprawdzać? Skoro definiuję przelew odroczony i
    > system przyjmuje ten przelew to mam chyba prawo przypuszczać, że zostanie
    > zgodnie z założeniami wykonany

    i wtedy zakładasz, że saldo będzie zmniejszone o kwotę przelewu, a kiedy
    po jednym dniu się ono znowu zwieksza, można sprawdzić w historii co się
    stalo. ja co kilka dni rzucam okiem na ostatnie zdarzenia z historii, a
    kiedyś wręcz przepisywałem operacje do "Ma tiralira" na palmtopie, ale
    już mi sie taka szczegółowość znudziła :)

    > W jaki sposób miałby ktoś ukraść? :)))))

    np. nieuczciwy pracownik zrobiłby przelew, ktoś by sklonował twoją
    kartę, etc.

    trainer

  • 5. Data: 2005-08-10 07:24:30
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > 1. Czy system nie potrafi przenieść płatności na kolejny ROBOCZY dzień
    > tylko sobie po prostu anuluje nie informując mnie o tym fakcie?

    Trochę dziwne bo już kilka razy zrobiłem przelew z realizacja na dzień wolny
    i wszystkie wychodzily.

> [...]
    > terminie i tylko przez przypadek.
    >
    > Jestem mocno zaniepokojony ewidentnym błędem po stronie systemu

    Kiedyś zrobiłem przelew ZUS i wpisałem nr deklaracji 0. System przelew
    przyjął a w dniu płatności odrzucił. Od tej ory wpisuje 1

> [...]
    > albo
    > na poniedziałek (jeśli data wypada w niedzielę)

    Nie wydaje mi sie ze chodzi tu o przelew na dzień wolny. Sprawdź jeszcze raz
    w rejestrze szczegóły zleconego przelewu.

    Darek

  • 6. Data: 2005-08-10 07:32:33
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Darek napisał(a):

    > Trochę dziwne bo już kilka razy zrobiłem przelew z realizacja na dzień wolny
    > i wszystkie wychodzily.

    Ja też robiłem to wielokrotnie i nigdy nie było z tym problemów

    > Nie wydaje mi sie ze chodzi tu o przelew na dzień wolny.

    10.07.2005 to niedziela

    >Sprawdź jeszcze raz
    > w rejestrze szczegóły zleconego przelewu.

    Co mam sprawdzać? :)

    Wszystko gra i buczy. Standardowy przelew

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 7. Data: 2005-08-10 09:58:16
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <1...@4...net> Markus Sprungk napisal(a):

    > "Przelew odrzucony. Błędna data ważności"

    Abstrachując od głównego wątku dyskusji, warto ustawić sobie powiadomienie,
    np.SMSem, przy odrzuceniu przelewu - mnie raz uratowało (wtedy też były jakieś
    dziwne cuda w BPHu z przelewami).

    Jurek

  • 8. Data: 2005-08-10 10:12:25
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 10 Aug 2005 09:58:16 +0000 (UTC), Jurek Zielinski napisał(a):
    > Abstrachując od głównego wątku dyskusji, warto ustawić sobie powiadomienie,
    > np.SMSem, przy odrzuceniu przelewu - mnie raz uratowało (wtedy też były jakieś
    > dziwne cuda w BPHu z przelewami).

    Mi też kiedyś odrzuciło przelew - ot tak sobie, profilowi jakiś durny błąd
    wyskoczył i tyle... Szczęśliwie się zorientowałem po 3 dniach że pieniądze
    nadal nie dotarły do odbiorcy. Od tego czasu dostaję maile o odrzuceniu
    przelewu - być może gdy ustawiałem sezam to tego jeszcze nie było, bo
    wszystkie inne powiadomienia ustawiłem...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2005-08-10 17:12:42
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Jurek Zielinski napisał(a):

    > Abstrachując od głównego wątku dyskusji, warto ustawić sobie powiadomienie,
    > np.SMSem, przy odrzuceniu przelewu - mnie raz uratowało (wtedy też były jakieś
    > dziwne cuda w BPHu z przelewami).

    Nie można. To rachunek karty kredytowej

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 10. Data: 2005-08-17 09:51:51
    Od: "rusfli" <k...@g...pl>

    Hej
    Niestety system posluguje sie kilkoma kalendarzami i tu moze byc pies
    pogrzebany.Moze ktos nie ustawil ze ma to byc pierwszy dzien pracujacy po
    wolnym? (w systemie)
    Ja zawsze ustawiam na pracujacy i nie mialem jeszcze zadnego zgrzytu z ta
    funkcjonalnoscia.
    rusfli